Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pohdintaa kiinalaisiin skootterimopoihin sopivista öljyistä

Aloittaja Partanen, 15.06.07 - klo:13:41

« edellinen - seuraava »

Rific

... ja onko järkeä ostaa moottoripyöräöljy? Esim. Motul 5100 on tullut käytettyä edellisessä kymco agilityssä.. Ja ilmeisesti vähintään API SG, näin oli ainakin agilityn ohjekirjasessa joka lienee tähän vertailukelpoinen. Silloin poissuljettu esim teboilin moniaste 15W-40  ::) Eikä osaa päättää.

jwalk

Ns. moottoripyöräöljyissä on yleensä omat lisäaineensa, mitkä tarkoitetu lähinnä niissä olevien märkäkytkinten toiminnan takaamiseksi. Variaattorivehkeissä niistä ei hyötyä, mutta tuskin haittaakaan???

joni_k

jos haluaa maksaa tyhjästä niin mikäs siinä. vähän niinku hommaisit huippunopean 4G liittymän ja puhelin on nokia 5110 jossa ei tee netillä yhtään mitään.

Rific

Haluaako joku kertoa vaikka motonetin valikoimista ns. varman valinnan, ja päättää puolestani kun en siihen perfektionismini vuoksi kykene?  ;D

joni_k

eikös noi synteettisyydet liity juuri tuohon kalvon syntymiseen ja sitä kautta männän hiontumiseen sylinterin kanssa..? ite oon ajellu motoxin 5w40 öljyilä ja ihan ok on kiinalainen skootterini pelannu. tosin, näihin maksaa sylinterisarja sen 20e niin en oo jaksanu sen enempää öljyihin paneutua, paitsi että belcon öljyt on boikotissa ;D voi olla että jollaki muulla öljyllä pelaisi paremminkin. tällä hetkellä ajelen belrayn 10w40 moottoripyörä öljyllä kun mankin lähdettyä sitä jäi kolmisen litraa.

Rific

#605
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 29.03.19 - klo:06:23
eikös noi synteettisyydet liity juuri tuohon kalvon syntymiseen ja sitä kautta männän hiontumiseen sylinterin kanssa..? ite oon ajellu motoxin 5w40 öljyilä ja ihan ok on kiinalainen skootterini pelannu. tosin, näihin maksaa sylinterisarja sen 20e niin en oo jaksanu sen enempää öljyihin paneutua, paitsi että belcon öljyt on boikotissa ;D voi olla että jollaki muulla öljyllä pelaisi paremminkin. tällä hetkellä ajelen belrayn 10w40 moottoripyörä öljyllä kun mankin lähdettyä sitä jäi kolmisen litraa.

Belco boikotti ei ole kaukaa haettua   https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ekomobiili.fi/Tekstit/Oljytesti.pdf&ved=2ahUKEwiZyrOlwqbhAhWRfZoKHV2hA4kQFjADegQIARAB&usg=AOvVaw0fAlxU7uTthlOOTqXvSmDW&cshid=1553834029843   

Harmiksi testin paras teboil moniaste ei taida täyttää vaadittua API luokitusta..

joni_k

#606
nonnii en ollutkaan ihan väärässä mun päättelyiden suhteen. belco on täyttä kuraa kiitos tästä linkistä pistän talteen  ;D piti googlailla vielä tosta voitelusta.. öljyn värimuutos  kertoo öljyn heikkenemisen.

Coastside

Jos tuollainen testi mitään osoittaa, niin kuraa oli mobil 1 myös. Parhaaksi noteerattu öljy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

en tiiä mutta seuraavan pyttyrempan yhteydessä pistän ton teboilin mineraalin testiin.

Palosella

Jotain sielä Mobilillakin on käynyt, kun ESP Formula- öljystä lähti liuta luokituksia pois. Mekittävimpänä VW 507 ja Bmw LL-04. Jopa tosi halvassa GM öljyssäkin on tuo LL-04- luokitus.

Rific

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 29.03.19 - klo:08:37
en tiiä mutta seuraavan pyttyrempan yhteydessä pistän ton teboilin mineraalin testiin.

Mutta mitenkäs tuon API luokitulsen laita? Jostain olen lukenut että 139QMB koneilöe vähintään API SG?



viisnelonen

Mikäli siinä kiiwissä on katalysaattori niin sitten öljyyn voi ollakin jo jotain vaatimuksia mutta jos on ilman kattia niin esim tuo Teboilin mineraali 15w-40 käy mielestäni ihan hyvin.
Mineraaliöljyn käyttöä on joskus jopa suositeltu ns sisäänajon aikana koska se nopeuttaa  osien hiotumista toisiinsa verrattuna synteettiseen.
Valmistajan koneelle asettama api vaatimus kannattaa kyllä selvitttää.
Käytti mitä ööliä hyvänsä niin niitä on hyvä vaihtaa usein, erityisesti näissä koneissa missä ei ole öljynsuodatinta.

Lainaus Teboilin tuotesivuilta koskien sitä 15W-40 mineraalia: 

"Teboil Moniaste 10W-30, 15W-40
Teboil Moniaste on tarkoitettu lähinnä vanhempien ilman katalysaattoria olevien henkilö- ja pakettiautojen bensiini- ja dieselmoottoreihin.
Moniaste 15W-40 soveltuu paksun perusöljynsä johdosta erityisesti kesäkäyttöön ja öljyä kuluttaviin moottoreihin.

Viskositeetti: SAE 10W-30, 15W-40
Suorituskyky: API SF/CD"
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Rific

Kiittää mielipiteistä. Asiaa taas jokusen tunnin selvittäneenä olen päätynyt mobil delvac mx 15w-40 öljyyn. Täyttää API luokitukset eikä ole synteettistä. Monet käyttää moottoripyörissä hyvällä menestyksellä.