Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jännitteensäätimen kytkentä

Aloittaja Pee, 13.08.19 - klo:23:21

« edellinen - seuraava »

Pee

Juu, olet oikeassa että toi latausteho on todennäköisesti vähä vajaa tässä "tikkuaski" versiossa. Jos parkit päällä kokeilee paikoillaan eri kierroksilla, niin pysyy latausarvot siin suht normissa et max 14,5/15v jos nyt muistan oikein. Mutta valot päällä ei meinannut jaksaa kun jonkin verran päälle 12v. Mutta tässähän taitaa olla vissiin iha vanhan malliset perus polttimot. Et eikös niitäkin ole jo nykyään eri vaihtoehtoja mitkä syö vähemmän tuota sähköä. Tietty ku mallin ottaa käteen ja marssii motonettiin nii sillähän se selviää. Lenkin jo ehti heittään sadekuurojen välissä ja hyvin menee ku parkeilla päristelee, tietty koko ajan päivä päivältä pimenee  ;D. Pitää huomenna yrittää muistaa kuvata sitä aprilian säädintä.
Piaggio hexagon 150cc - 98.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Pee - 15.08.19 - klo:22:34
Mutta tässähän taitaa olla vissiin iha vanhan malliset perus polttimot. Et eikös niitäkin ole jo nykyään eri vaihtoehtoja mitkä syö vähemmän tuota sähköä. Tietty ku mallin ottaa käteen ja marssii motonettiin nii sillähän se selviää.
Ajovaloon voi vaihtaa ( jos on BA 20 D) siitä 35/35W hehkulangasta 25/25W halogeniin löytyy motonetistä
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Pee

   tässä oli ne aprilian säätimestä kuvat. Mitä en onnistunut saamaan pelittään. Ja olin katsonut netistä säätimen "mittaus/kunnon tarkistus" ohjeet, ja on tuo ilmeisesti muuten ehjä.
Piaggio hexagon 150cc - 98.

Pee

Piaggio hexagon 150cc - 98.

konenikkari

#19
vaihejohtimet on selkeästi keltaisia,
maa eli akun miinus vihreä,
akun plus on punainen
tuohon punavalkoiseen pitäisi, ehkä tulla akun jännitteen plus kun virta on kytkettynä.
Taitaa se olla ns. ulkopuoleinen jännitetunnistus, ja samalla ehkä säätimen käyttöjännite.
Ilman jännitetunnistusta, jännite karkaa ylös, ja kytkettynä suoraan akkuun saattaa hitaasti tyhjentää akun.
vihreän johdon maadoitus on myös tärkeä.
Hyvältä kuullosti se että latas omilla kytkennöilläsi, vaikkakin liikaa eli vikaa ei ole kuin säätimessä.
Huomattavasti helpottaisi, kun olisi sen laitteen kytkis, josta säädin on peräisin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Pee

Aha, eli olin todennäköisesti sit vähä harhaan pistänyt niitä kytkentöjä kun pidin aina sen punaisen plussassa ja sen punavalkoisen miinuksessa ja vaihtelin niitä vaihejohtimien paikkoja. Noh, nytpä sit viisastuin tuosta neuvosta et voin jossakin vaiheessa kokeilla niinkuin neuvoit, kiitos.
Piaggio hexagon 150cc - 98.