Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4t fude sisäänajo sylinteri sarjan vaihdon jälkeen, miten hoidetaan?

Aloittaja Skoba poju, 18.04.20 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

Skoba poju

Vaihdoin tossa 4t skoban uuden 70cc sylinteri sarjan ja sisäänajo edessä. Kauan ajetaan ja miten öljyjen vaihto. Jostain luin että 30km jälkeen öljyjen ja suodattimen vaihto. Ja minähän en tiedä mikä on suodatin..

Coastside

Tuon verran se vaatii hioutua ja öljynvaihdolla ei ole hoppua. Öljy on hyvä olla tavallista öljyä, ei synteettistä. Kulku paranee pikkuhiljaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kulku alkaa parantua siinä 500-700km paikkeilla. ennen sitä ei kannata väkisin huippuja tai maksimitehoja yrittää käyttää.

Skoba poju

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.04.20 - klo:20:48
Tuon verran se vaatii hioutua ja öljynvaihdolla ei ole hoppua. Öljy on hyvä olla tavallista öljyä, ei synteettistä. Kulku paranee pikkuhiljaa.
no niin itsellä sisässä 100 prosenttisesti synteettistä moottoripyörä öljyä. Mites käy kun nuilla ajaa

joni_k


Skoba poju


pera8x

mulla on omanilaiset sisäänajo-ohjeet. näin olen itse aina toiminut. laita koneeseeen uudet synteettiset hyvälaatuset öljyt. sitten kone tulille, hana pohjaan ja menoksi niinkun mitään sisäänajoa ei olisikaan. siinä se sitten sisäänajautuu vauhdilla, kun noin tekee. eli suomeksi, olen aina jättänyt kaikki sisäänajot vallan pois, eikä sen takia ole koskaan ollut mitään ongelmia.

joni_k

#7
mä olen huomannu sen että heti sylinterisarjan vaihdon jälkeen moottori ei kyllä täysiä tehoja heti anna. kun ajelee vaikka 500km vähän iisimmin niin pikku hiljaa moottori rupee olee hioontunu ja tehot tulee niinku pitääki. ite olen yleensä siinä kohtaa kun tehot on tullu vaihtanu öljyt uudelleen, eli 500-700km paikkeilla.

voihan ne öljyt vaihtaa vaikka 50km kohdalla, mutta öljyn ja rahan haaskausta se mun mielestä on noin lyhyellä kilometrimäärällä, ellet sitten asu kaupungissa jossa seisotaan suurin osa ajasta liikennevaloissa tms.