Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa gts 250ie

Aloittaja Motomummo, 07.08.18 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

Motomummo

Tänään ei ollu meikäläisen päivä. Skootteri kaatui ja sai naarmuja kupeeseen. Onko olemassa jotain pintanaarmuja paikkaavaa vahaa tms jolla voisi ehostaa väliaikaisesti? Skootteri on punainen.  Maalaus ehkä jossain  vaiheessa. Entä onko kukaan mataloittanut verhoojalla satulaa? Sain pyörän nurin pysähdyksissä kun olin jonkun painauman kohdassa eikä jalka kunnolla yltänyt maahan.  Ottaa kupoliin  aika raskaasti..

Coastside

https://www.motonet.fi/fi/tuote/602525/QUIXX-Paint-Scratch-Remover

Tuollaisilla niitä saa pois. Olen hiovalla autovahalla saanut peitettyä pikkunaarmuja. Se täyttää naarmut melko hyvin. Voi myös hioa kostealla, erittäin hienolla santapaperilla ( n:o 2000) ja vahata sen hiontamössön kanssa jotta kolot täyttyy.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Motomummo

Onko noissa  eri värejä?

Coastside

#3
Siinä on sama periaate kuin olen hiomalla ja vahalla korjannut. Väri tulee maalipinnasta hiomalla. Isopia naarmuja voi maalin värisellä tussilla ensin värittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

arla_m6

Jos naarmu on niin syvä että kynnellä tuntuu niin ei auta kuin ylimaalaus. Jos naarmu ei juuri tunnu niin 2000:lla vesihiomapaperilla kevyesti hioo ja sen jälkeen villalaikalla ja oikealla hioma-aineella myllytys ja lopuksi vaahtomuovilaikalla ja viimeistelyaineella kiillotus. Päälle sit vahaa. Tai sit vie maalarille irto-osina maalattavat osat. Kerran kirpaisee mutta ompahan jälki hyvää.
Satulan madallus ei ole vaikea tehdä itse. Pintanahan niitit irti ja päällinen pois. Sen jälkeen karkealla hiomapaperilla hioo vaahtomuovia muotoon (sottasta puuha) ja nahat takaisin päälle ja niittaa nitojalla takaisin. Jos ei ite uskalla, vie verhoojalle niin se tekee. Veikkaisin hintahaarukkaa 100€. Kannattaa kysellä eri verhoilijoilta tarjousta.


Motomummo

Minkähän verran satulaa pystyy  madaltamaan?

Coastside

Yleensä satulaa voi vain muotoilla uudelleen, ei madaltaa. Kun sitä vaikka sormella painaa, huomaa miten vähän siinä on pehmustetta. Jos sitä ohentaa se pitäisi korvata kovemmalla pehmusteella ja se voi olla epämukava.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Motomummo

Satula nyt verhoomossa,  muotoillaan uudelleen etuosaa madaltaen. Pehmuketta tosiaan niin niukasti, ettei siitä voi ottaa pois

Sprident

Satulan etuosan kaventaminen auttaa usein enemmän kuin toppauksen madaltaminen, toki yhteisvaikutus on aina paras lopputulos.

Motomummo

Satulaa madallettu noin kolme cm. Nyt yltää päkiät  maahan. Lopputulos näyttää hyvälle. Jospa hallittavuus olisi nyt parempi. .Sitten  alettava ettii maalaria, ei yllämainituilla konstilla saanut naarmuja pois. Kupeet maaluutettava jossain vaiheessa

kaukari

Jäi oikein askarruttamaan tämä satulan korkeus ja tämä molemmat jalat maahan juttu. Olen kyllä sinua pidempi, mutta silti aika perustöppöjalkainen, jonka molemmat jalkapohjat ei satulassa istuen samaan aikaan maahan ylety. Olen näköjään omaksunut pysähtyessäni kallistamaan vespaa vähän ja laittamaan oikean jalkapohjan kokonaan maahan. Asento on rennon luonteva ja tukeva. On tullut sellaiseksi tavaksi että sitä ei edes tiedosta. Piti oikein käydä kokeilemassa ja varmistamassa ennenkuin kirjoitin tänne.

Enduromotoristit näyttävät kanssa pärjäävän kallistustyylillä vaikka istuvat vielä korkeammalla ja raskaammissa kulkineissaan. Ei muuta kun liikenteeseen ja kovaa treeniä. Kyllä se siitä.

Motomummo

Oon nyt saanut onnistuneita reissuja alle. Eilen oikein opettelin pysähdyksiä  ja lähtöjä. Olen rentouttanut itseäni ajaessa. Kädet rentona.  Nyt sitten toistamiseen törmään uuteen ongelmaan. Pyörä sammui kesken ajon. Vauhtia 90km/h. Ajoin tien sivuun, lähti kyllä käyntiin uudellen.  Teki tämän toistamiseen. Lueskelin ketjua aiheesta. Pitänee tulppa  kattoo ekana.. bensa pumppu tähän on vaihdettu.
Onko joku mitannut millainen mittarivirhe näissä on?

Vespister

Vespassa mittarivirhe on hirmuinen.

Jos nopeusmittarin näyttö viisaroi 90 km/t, niin oikeasti mennään ehkä 82 km/h.
Hauska kuulla, että olet saanut varmuutta ajamiseesi!

Mulla on tehnyt samanlaisen vauhtisammumisen yhden ainoan kerran kylmällä syysajelulla. Samoin myös minun Vespani lähti hetimmiten uudelleen käyntiin eikä asia toistunut enää. Syy jäi pimeäksi.
Toisaalta, onhan näissä italialaiset sähköt....

tex-

Kännykkään on saatavissa nopeusmittariohjelmia. Niillä minäkin oman Hondani mittarivirheen tarkastin.
speedometer on hyvä hakusana.
Honda PCX -17
ex Honda Lead