Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mxu 50cc päänvaivaa

Aloittaja ATV, 06.11.18 - klo:00:23

« edellinen - seuraava »

ATV

Täytyy nyt tuo koho tarkistaa, ettei siinä vaan ole mitään neulanreikää. Neula liikkuu kyllä hyvin ja tarkistin puhallustestillä kaasutinta kallistelemalla, että sulkeutuu. Mutta mistäs sitä nyt voi päätellä, että paljonko pitäis puhallusilmaa kulkea aukiasennossa.... Mutta eiköhän tämä tästä kohta liikkeelle lähde. Tosi hienoa miten äkkiä täältä saa jeesiä!!! Thx!

ATV

Hei mut se bensahana, se täytyy nyt käydä purkamassa seuraavaks!

konenikkari

#17
Tuolla alkuperäistä vastaava kaasutin sopivilla suuttimilla.
https://www.moposport.fi/kaasutin-peugeot-kymco-sym-2t
Onko mopossasi peruutusvaihde ja onko tieliikenne malli.
Kaasuttimelle tulevassa letkussa on suodatin, onko tukossa,
saako tankkiin korvausilmaa, onko tankki täynnä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ATV

#18
No tuota kokeillaan ihan ensimmäiseks! Tänään sain pienen lenkin ajettua. Ei meinaa litku virrata kohokammion läpi vaikka neulaakin herkistelty. Sillain pääsin kojiksille, että painoin puhtaan hananputsauksen päätteeks paineilmaa tankkiin ja yritin laskea litkua kohokammion tyhjennyksestä. Ei tullut. Mutta kun päästin "vastakarvaan" tankkiin päin niin alkoipa lyyti kirjoittamaan  - siksi aikaa kun tuli vastaan tuo ylämäki... Eli ylämäen jälkeen hyytyi, eikä antanut enää kohokammion tyhjennyksen kautta mitään. Uutta kaasaria vaille, luulen .

Juu korvausilma ensimmäisenä itsellekin tuli mieleen kun ei virtaa läpi. Siinä ei vikaa.Filtteri on uus.

tapiovuorent

Kun laite on ollut monta vuotta ajamatta, niin varminta on käydä läpi koko polttoainejärjestelmä. ( näin minä olen tehnyt) Siis tankilta kaasarille asti . Tankissa voi olla möhjää/ roskaa , joka seilaa pohjalla , ja tukkii ajoittain bensan kulkua. Onko tankin sisällä oma suodatin ,näkyykö.
Siksi kommentoin , ettet tee turhia kaasutinostoksia , ennen kuin varmistat bensan vapaan kulun , mönkijän kaikissa "asennoissa"
Jos ei tankin sisälle näy ,niin onko tankin irroitus kuinka hankala toimenpide. Irtotankin perusteellinen puhdistus olisikin sitten helpompaa.

tapiovuorent

Jos nyt kaasuttimen hankintaan lähdet ,niin sopiva löytyy myös osoitteesta : Purkuosat24.fi. Heidän koodi UH-357. Hinta alle 40 €.

ATV

Joo ihan ensimmäinen, mitä ihanin toimenpide, oli irroittaa tankki ja pedusteellinen huuhtelu. Sieltä kyllä virtaa tavara kun letkusta losottaa. Hommaan toisen kaasarin ja tilaan vanhaan uuden kohon ja neulan. Katsotaan miten ukon käy....

tapiovuorent

Kyllähän "ukon" yleensä hyvin käy.
Joskushan se vaan vaatii melkoista sitkeyttä. Lopultahan se sitten seisoo,,kiitos nimittäin !

ATV

#23
Noissa korvaavissa on kiinnitysväli 35mm ja orggis on tietenkin eri, elikkä 42mm - sikäli kun puolisokeana pimeässä mittailin. Saako tohon jonkunlaista "adapteria.....?"

Tuolta sain vastauksen pikapostina, että kiinnitysväli on 42mm. Minkä kaasarin valitsisin tuolta samaisesta puljusta, joka olis käsiryypyllä ja saattais toimia muutoinkin?
https://www.racing-planet.de/carburetor-adapter-malossi-for-kymco-kymco-sf10-sym-pgo-honda-p-71881-1.html?backcPathco=16&cPath=26_2417

Mitä todennäköisimmin kyseessä ihan sama osa moposportissa? https://www.moposport.fi/imukaula-phbg-h-20x24-malossi
Mikä kaasari heidän valikoimasta otetaan. Saataneen moposportista nopeammin kuin saksasta?

konenikkari

#24
Tuohon taitaa sopia esim Suzuki pv kaasutin, ja letkunpätkällä/kumikurkulla miljoona muuta.
Koeta kuitenkin ensin järjestellä letkut siten että ne laskee koko matkan tankilta kaasuttimelle.
Alkuperäisenä letkuissa taitaa matkalla kaasuttimelle olla lenkki ylöspäin.
Bensiini pintaa uimurikammion sisäpuolella voi seurata, korvaamalla uimurikammion tyhjennysletkun läpinäkyvällä,
ja kinnittämällä sen, pystyyn kaasuttimen ukopuolelle ja avaamalla tyhjennysruuvin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Saksasta tulee yhtä nopeasti kuin suomesta, kokemusteni mukaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ATV

#26
Niin, eli tuohon 42mm laippakiinnityksellä menis toi PV:n Mikuni.....? Orggis 14mm, pitäiskö ottaa samankokoinen vai olikos 16mm tarjolla.....

No niinpä onkin sama kiinnitysväli! Mitä luulette, että toimiiko virtausteknisesti? Joku ilmanputsari on sit kans keksittävä.....
https://www.mpt.fi/index.php?productID=28329

ATV

Voi'la - muxu kulkee taas!! Voi jehna mikä työmaa- ja mikä paljastui lopulta syyksi. Monta kertaa kaasari purettu ja puhallettu.Muutama ihan pieni, ikäänkuin hiekanjyvänen löytynyt kampikammion pohjalta kerran, muutoin ei mitään. Noh, eilen painoin tankkiinpäin paineilmaa ja ihmettelin että miten ei tule kuitenkaan tyhjennyksestä tavaraa, bensakorkista purki paineet sitten geishiirinä ????. Mutta tyhjennyksestäpäin kun painoi niin työnti tankkiinpäin paineilmaa.... Ja sitten muxu kulki taas ensimmäiseen ylämäkeen asti.

No kävin paikallisessa moottoripyörähuollossa, jossa asioitu ja siellä tuumattiin, että vika liittyy väkisinkin kohon neulaventtiiliin. Mitään kaasareita ei ostella ennenkuin sen toimnta on 100% varmistettu. Itse neula on tarkastettu jo aikoja sitten, mutta neulan vastapinta käskettiin poranterällä varovasti putsaamaan, että varmasti tiivistyy. No ei kun taas purkamaan.

Keihinissä bensa tulee ylhäältä kaasuttajan runkoon ja sitten tekee jotain sentinmittaisen vaakavedon, ennenkuin laskee taas alaspäin kohon neulalle. No hemmetti - hiekanjyvänen ihan pirun tiukassa heti neulan reijässä... Juuri sellainen, että laski ohitse vähän ettei tukkinut koko kahden millin kokoista reikää. Olis tukkinut kokonaan, niin olis jäänyt haaviin jo aikoja sitten. Ja siellä se on seilannu sopivasti sitä vaakakanavaa, arghhhhh. Loppu hyvin, kaikki hyvin.


konenikkari

#28
 ;D Todella hienoa että toimii taas  ;D

PS. onko alkuperäisesti laitteessa oleva polttoainesuodatin poistettu.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Siinähän se kiitos nyt seisoo.
Pienetkin ja juuri ne , kaasuttimissa yleensä kiusaa.
Uusi kaasutinhan olisi siis homman ratkaissut , mutta selvästi kovempaan hintaan.
Tästäkin kokemuksesta varmaan monelle muullekin hyötyä.