Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Super 8 4t modauksia

Aloittaja jwalk, 03.03.18 - klo:07:41

« edellinen - seuraava »

joni_k

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 07.03.18 - klo:19:10
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 04.03.18 - klo:08:41
mikä narakun kampi? mulla on joku hd.. muista missä täällä kaveri sitä vinkkasi ;D toivottavasti kestäis 72 kanssa jonkun kymppitonnin nätillä ajolla.

Kyllä se vakiokin kai kestää sen muutaman kympin ajaa, itsellänikin 72 jo kympin ollut kiinni eikä mitään ongelmaa, ja kilsoja koko vekottimella on se kaksviis tai ehkä kakskaheksan, ei muista nyt. Voi olla että vakiokampura on kestävämpi ja laadukkaampi kuin joku tarvikeviritehoaksila. Ite ainakin ajaisin sen vakiokampuran ensiksi loppuun ja sitten voisin miettiä tilalle jotain toista kun alkuperäinen maksaa varmaan kauhean määrän rahaa.

itellä se vakio meni variaattorin puolelta. saa nähä kestääkö kuinka toi naraku. 72cc mennään vakiokannella ja ohut metallinen kannentiiviste. kympin jos kestäis olisi hyvä. vakiopytyllä varmaan kampi kestäisi skootterin teknisen eliniän, en ainakaan ole kuullut että 50cc olisi kampilaakereita mennyt.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 17.03.18 - klo:08:44
Lainaus käyttäjältä: MORPA - 07.03.18 - klo:19:10
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 04.03.18 - klo:08:41
mikä narakun kampi? mulla on joku hd.. muista missä täällä kaveri sitä vinkkasi ;D toivottavasti kestäis 72 kanssa jonkun kymppitonnin nätillä ajolla.

Kyllä se vakiokin kai kestää sen muutaman kympin ajaa, itsellänikin 72 jo kympin ollut kiinni eikä mitään ongelmaa, ja kilsoja koko vekottimella on se kaksviis tai ehkä kakskaheksan, ei muista nyt. Voi olla että vakiokampura on kestävämpi ja laadukkaampi kuin joku tarvikeviritehoaksila. Ite ainakin ajaisin sen vakiokampuran ensiksi loppuun ja sitten voisin miettiä tilalle jotain toista kun alkuperäinen maksaa varmaan kauhean määrän rahaa.

itellä se vakio meni variaattorin puolelta. saa nähä kestääkö kuinka toi naraku. 72cc mennään vakiokannella ja ohut metallinen kannentiiviste. kympin jos kestäis olisi hyvä. vakiopytyllä varmaan kampi kestäisi skootterin teknisen eliniän, en ainakaan ole kuullut että 50cc olisi kampilaakereita mennyt.
9000km kesti edellinen naraku 90cc yms rasituksia, kunnes lähti männänsokka kävelemään. Se ja männänpalaset teki sitten laakereillekin höpöä.

MORPA

No tuohan on sitten johtunut aivan muusta kuin kampiakselin huonoudesta. Itellä irtos ekasta 72ccm setistä kanssa sokka, en mä sillä ehtinyt montaa kymmentä kilometriä huristelee. Sama kampura edelleen kiinni, 72ccm pytty ja mäntä toki on eri. Ehkä alakerta ei saanut kipeetä sitten ollenkaan ja kymppitonni tosiaan jo takana tällä uudella pytyllä :)
Liikennesika.

jwalk

Variaattorin säätöjen kanssa taistellut. Perskule, kun tuohon ei löydy pidempiä perävälejä!!
Varipakettia aloin työstämään, jotta saisin kaikki irti. No, sain vähän liikaakin. Bendixin jättämä ura hihnassa.
Piti laittaa sitten 0,5mm prikka, ettei revi remmiä.
Setuppina modattu Narakun etuvari 7g liukurullilla ja Malossin lievästi modattu takavari Narakun kytkimellä.
Välitykset riittää 65kmh mittarinopeuteen, jengat siinä n.7500, sitten alkaa nostaa kierroksia.
80 mittarissa, niin kierrokset reilut 9000.
Noh, ei houkuttele tuppi nurin kaahaamaan.

joni_k

eiks tähän käy gy6 motorsin +17% perävälitys?

jwalk


jwalk

#21
Oli hiukka hyötyä, kun tuli asennettua tommonen pieni kiinalainen volttimittari.
Ajelin tänään vähän pidempää lenkkiä, ni yhtäkkiä huomasin, ettei lataa. Pysähdyin, niin taas jännitteet kohos. Sama seilaaminen jatkui koko kotimatkan.
Eihän siellä ollut kun staattorin liitin löysällä, kun oli lukitus pettänyt. Lukitsin nippusiteellä.
Akkuhan sitä olisi tyhjäksi ajeltu, ilman tuota mittarinkikkaretta.
https://www.ebay.com/itm/12V-Mini-Digital-Voltage-Meter-Display-Voltmeter-LED-Panel-for-Car-Motorcycle/273028120054?epid=595431268&hash=item3f91be7df6:g:N90AAOSwLjxaXj1l

MORPA

Käyköhän Agilityyn Baotianin perärattaat, sama konehan siinä on kun kasissa, mut se perä on tosiaan erilainen? Käykö agin perän rattaat kasiin? Jos agin osat sopii, niin siitähän sää saisit pidemät välit kun siinä on pienempi takapyörä ;) Ja samalla mä saisin osittaisen vastauksen kysymykseeni :)

Nelari Kymco on luonteeltaan jotenkin laiska mutta sitkee, en minä lisää nopeutta hae, mutta olishan se mukava ajella pienillä kierroksilla matkanopeutta. En mä usko että muu suorituskyky ratkaisevasti huononisi, laiskasti se nytkin huippuja kerää viidenkympin mittarinopeuden jälkeen, siihen saakkahn se jopa kiihtyy ;D
Liikennesika.

jwalk


joni_k

itse hain myös tota matkanopeutta kun perän vaihdoin pidemmäksi.

FlatLander

Super 8 perärattaat.

Muistaakseni perärattaiden kotelo on isompi kuin agilityssä
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

jwalk

#26
Muistat oikein, myös laakerien väliset mitat aivan eri.
Sitä olen miettinyt, mutta en ole löytänyt tietoa,,,että sattuisko super 8 125/150cc hilut tuohon? Perä näyttää aikas samalta.

MORPA

Joo, on se perä kasissa ja agissa ulkopoulelta aivan erilainen, mutta aattelin vaan että kasissa rattaat on pystysuunnassa ajatellen enemmän pituusakselin suunnassa ja agissa taas kytkinakselin ja vetoakselin väli pystysuunnassa suurempi ja pituussuunnassa lyhyempi. Sekava selitys ;D

Jos sais agin ja kasin perät tuohon käpisteltäviksi, niin voisi vähän miettiä onko niistä mahdollista jotain rakentaa, kun osa noista rattaistahan irtoavat akseleiltaan. Pakkohan siihen kasiin on pidemmät perävälit saada jos semmoset siihen tahtoo ;D
Liikennesika.

kestosippi

#28
Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 05.05.18 - klo:10:01
Super 8 perärattaat.

Muistaakseni perärattaiden kotelo on isompi kuin agilityssä

Miten paljon olette laittanut öljyä Super 8 perävaihteeseen?
Jos siihen merkkitulppaan asti laittaa niin sinne menee puoli litraa ja ohjekirjassa muistaakseni sanotaan että vain 1,2 desiä pitäisi laittaa.

Peugeot Satelis 500

jwalk

4-tahtisen huolto-oppaassa sanotaan, että 1,8 desiä.
Heh, itsekin laitoin ekaksi täyttöreikään asti, vain hiukan ihmetellen..
Puski sitten huohottimesta ylimääräset pihalle. Onneks siinä sellanen.