Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Agility 50 4T etupää "pomppii"

Aloittaja kaahonen, 30.05.10 - klo:23:17

« edellinen - seuraava »

Samppa

Itsekkin olen tottunut käyttämään normiöljyjä. Kyllähän niihin myydään ihan omiakin esim:
http://www.mc-scatter.com/belray-etuhaarukkaoljy-p-3863.html

Kannattaa huomata, että niitä haarukkarakenteita on erilaisia. Agilityn rakenteesta ei ole hajuakaan, mutta kaikissa tuo öljyn lisääminen "yläpää auki ja lisää" ei ole noin yksinkertaista, vaan joutuu purkamaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kaahonen

No niin, yläpään kautta sain lisättyä oljyä. Etupään pumppaus äänet muuttui ainakin paremmaksi, mutta itse ongelma ei poistunut, tosin helpotti vähän, ei siis pompi niin pahasti. Nyt pitäs varmaan alkaa tasapainottamaan eturengasta. Siihen kaipaisin vinkkejä.
Ei mopolla mahottomia

Coastside

Karkea tasapainoitus hoituu herkäsi laakeroituun pyörään asettamalla painoa sille puolelle joka jää ylös kun pyörä saa vapaasti asettua paikoilleen. Kun se asettuu mihin tahansa asentoon, se on tasapainossa. Rengasliikkeissä on erillaisia painoja ja jopa kalastuksessa käytettyjä voi kiinnittää kaksipuoleisella teipillä kun sen halkaisee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kaahonen

#18
Pientä päivitystä tähän, eli nyt on eturengas tasapainotuksessa mp-korjaamolla, saan renkaan iltapäivällä ja sitten testaamaan. Eipä ollut kallis tämä homma 9â,¬ kustantaa. Jos ei ongelma tällä häviä niin sitten ihmetellään lisää.

EDIT:

No niin nyt on eturengas tasapinossa ja selvasti vaikutti positiivisesti tähän ongelmaan, silti tosin välillä keula pompahtaa mutta ilmeisesti tämä menee moposkootterin ominaisuuksien piikkiin.  :) Jatkuva pompotus n 55 nopeudessa on nyt loppunut joten sen puolesta homma ok.
Ei mopolla mahottomia

JR

Skoottereista en tiedä, mutta moottoripyörissä käytetään W10 tai W5 iskariöljyjä. Moottoriöljy saattaa olla aivan liian paksua, jos haarukassa on vaimennus.

Ilmaruuvi

Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 04.08.10 - klo:14:33
No niin nyt on eturengas tasapinossa ja selvasti vaikutti positiivisesti tähän ongelmaan, silti tosin välillä keula pompahtaa mutta ilmeisesti tämä menee moposkootterin ominaisuuksien piikkiin.  :) Jatkuva pompotus n 55 nopeudessa on nyt loppunut joten sen puolesta homma ok.

Hyvä että auttoi. Täytyy myös muistaa että skootterissa paino jakaantuu suurelta osalta taakse. Etukeula on siispä suht kevyt kun istumasentokin on sellainen ettei tankoon tule nojattua. Jossain muistan nähneeni tankopainoja joiden väitetään auttavan etukeulan värinöihin. En ole itse kokeillut mutta on kaiketi tutustumisen arvoinen asia niille keitä asia koskee.

Esimerkki linkki
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet-ja-yleisosat/yleisosat/ohjaustangot/paatypainot/

Eki

#21
Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 04.08.10 - klo:12:23
Pientä päivitystä tähän, eli nyt on eturengas tasapainotuksessa mp-korjaamolla, saan renkaan iltapäivällä ja sitten testaamaan. Eipä ollut kallis tämä homma 9â,¬ kustantaa. Jos ei ongelma tällä häviä niin sitten ihmetellään lisää.

EDIT:

No niin nyt on eturengas tasapinossa ja selvasti vaikutti positiivisesti tähän ongelmaan, silti tosin välillä keula pompahtaa mutta ilmeisesti tämä menee moposkootterin ominaisuuksien piikkiin.  :) Jatkuva pompotus n 55 nopeudessa on nyt loppunut joten sen puolesta homma ok.
Minulla auttoi selkeästi kun nostin paineen hetkeksi 4.5 ilmakehään ja tiputin normaaliin 1.8 ilmakehään, tämä tehtiin Palosen pajalla, toki itsekin voi suorittaa huoltsikalla, rengas hakeutuu paremmin paikalleen kun hetkeksi nostaa noin 4:n ilmakehään ... Jatkettu: eipä auttanut sekään, eniten pompottaa 20-40kmh, siitä ylöspäin ei paljoa ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#22
Nyt tarvitaan viisaita neuvoja: etu ja takarenkaat ostettu motonetistä, Deli merkkisiä, nyt eka eturenkaan vaihto hiljattain mutta jäi pompotus, nyt tutkin rengasta paremmin, kun renkaassa kiertää se merkkiviiru, se ei ole lähellekään kohillaan vanteen reunan kanssa joissakin kohdilla rengasta, kun lasken renkaasta ilmat tyhjäksi se menee kohilleen mutta täytettynä 1.8 bar tai jopa alhaisempi ilmanpaine nostaa sen edellä kuvatulla tavalla merkkiviirun jostain kohtaa 2-3 milliä koholleen, tottakai pompottaa. Onko rengas viallinen jo ostaessa vai onko mahdollisesti muu häikkä, vanne tuntuisi Apikassa olevan pyöreä. Tuotteilla on yleensä tuotevastuu laki, eri asia miten saisi tapella puotin kanssa asiasta? Palosen paja missä rengas asennettu, totesi kun kävin asennuksen jälkeen että liimaaminen tietyllä aineella auttaisi asiaa, käsitin että rengas liimataan reunastaan vanteen reunaan (voi olla että käsitin väärin)? Ilkeä kuitenkin ajaa kun hiljakseen ajaessa pompottaa ja täysilläkin tuntuu tärinää (on ollut tankopainot iät ajat)!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

#23
Laita siihen kova paine 3 bar ja anna olla yön yli. Se voi olla venyttelyn tarpeessa. Minullakin on deli, eikä siinä ole ongelmia.

Se voi jo olla ylipaineinen ja karkea asfaltti täryyttää. Kokeile tuo kuitenkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Laakerit voi olla myös hajoamassa. Ehkä voisi laskea renkaat ensiksi tyhjiksi ja levittää kunnolla saippua vettä vanteen väliin ja sitten pistää yön yli reilusti ylipainetta ja katsoa tapahtuuko mitään.

Eki

Kiitti molemmille infosta, ajelin huoltsikalle 1 ilmakehän paineella, outo ajaa tietty kun vajaatäyttöinen rengas, taas sekin outoa ajaa kun nyt on 3 ilmakehää yön yli, en tiedä onko apuja mutta jos ei niin täytyy kokeilla tuota saippuajuttua seuraavaksi.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Renkaasta saattaa olla reunanauha poikki, vika on renkaassa tai asennuksessa,
älä tyydy selityksiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

onhan renkaassa oleva täplä vastakkaisella puolella venttiiliä nähden?

Eki

En ole katsonut, tarkastetaan asia.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Tämän mukaan keltainen täplä venttiilin kohdalle ja punainen tarkoittaa .. hmm lukekaa itse tuosta linkistä.
http://toyotires.com.au/toyo-blog/643-seeing-spots

Kerran kysyin rengasliikkeen kaverilta (omistaja/asentaja), sanoi ettei ole väliä kun tasapainoitetaan kuitenkin. Ei tainnut olla hänkään asiasta 100% perillä ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250