Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

qingqi zoner 125 cc

Aloittaja pappa52, 18.05.16 - klo:16:17

« edellinen - seuraava »

jwalk

Jaahas...No jos semmosen teettäisin vielä sulle, kun kerran yleismittarikin löytynyt:
Mittaa CDI:n liittimeltä vastusarvot joka johtimesta maata(vihreää) vasten ja kerro tulokset meille.
Pidä siis toinen mittajohto koko ajan CDI liittimen vihreässä.
Mustavalkoisesta arvot sekä virrat päällä, että pois päältä.
Jos liittimeen tulee kaksi vihreää, niin ota varmuudeksi molemmista.

Kulju

Vihreissä vastus on n. Sama kuin mittarin johdot yhteen laittamalla. Punamustaan ei tule jännitettä virrat päällä eikä startatessa. Varmaan pitäisi?

konenikkari

Pitäis kait tulla n.35V AC maata vasten, starttaamalla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

arla_m6

Impulssianturin vastusarvo 80-200 ohmia. Startatessa ei tule kuin 0,5VAC. Oleellisin on toi jännite että sitä tulee, vastusarvon ei ole niin väliä, kunhan on tolerannsin välissä. Tarkista impulssianturin ja magneetossa olevan liipaisunastan välinen rako rakotulkilla. Jos ei ole rakotulkkia niin taita A4 paperi kolminkerroin ja laita se magneeton ja impulssianturin väliin ja pyöritä magneettoa niin kauan että anturi imastuu kiinni magneettoon. Sen jälkeen kiristä anturin pultit ja vedä paperi pois välistä.

konenikkari

Siis onko impulssianturin johto punamusta?
Kumpi cdi noissa on AC vaiko DC.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kulju

Pulssianturin johto on sinivalkoinen

konenikkari

#51
Minkä, kaikenvärisiä johtimia löytyy cdi boxilta, ja minkä värisiä tulee, staattorilta.
Onko alkuperäinen omistajan käsikirja tallessa, siitä löytyisi todennäköisesti laitteen sähkökaavio.
Helpottaisi huomattavasti ohjeiden antamista kun tietäisi mistä keskustellaan.


Noin yleensäkin ja erikseen, nää vikaarvuuttelut kannattais aloittaa, mopon omistajan tutustumisella omaan laitteeseensa.
Esim etsimällä laitteensa tunnistetiedot, jotka yleensä näissä sijaitsee, jalkatilan etuseinässä olevan luukun alla.
Tunnistetiedot löytyy myös rekisteriotteesta, ja ovat saatavilla kunhan rekisterinumero tiedetään.
Omistajan käsikirjasta useinkin löytyvä sähkökytkentä kaavio on kullan arvoinen, siitä jotain ymmärtävälle.
Noita qingqi zonereita kun taitaa olla enemmän erilaisia kuin meitä suomalaisia, näihin kysymyksiin, erilaisia vastaajia.  ;D

Oliko tilaamasi staattori sata samanlainen kuin alkuperäinenkin, pistä linkki tilaamaasi staattoriin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kulju

Valitettavasti käsikirja ei ole tallessa. Staattori on tällainen https://www.wandamotor.fi/staattori-125cc-puolainen-naarasliittimella-p-38122.html
Pulssianturin pultinreiät ovat sellaiset, että niistä ei saa säädettyä sitä lähemmäksi vauhtipyörää. 3 kertaa taitettu a4 meni helposti pulssianturin ja vauhtipyörän väliin. Tyyppi on QM125T-10D

konenikkari

Ok, tuo staattori on tarkoitettu AC cdi boxilla toimivaksi ja musta punaisesta pitää löytyä n.35V AC jännite maata vastaan startatessa.
Mittaa ensin staattorin liitin irroitettuna, että tuo jännite tulee, ja sitten liitin kiinnitettynä,
että sama jännite tulee myös cdi boxin liittimeen.(minkä värisiä johtimia löytyy cdi boxilta)
Tuo jännite taitaa kiertää sen sivujalan kytkimen kautta, jonka minä poistaisin kokonaan, yhdistämällä sille tulevat johtimet.

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kulju

Cdi boxin liittimeen tulee virta punamustaan n 40v. Kaksi vihreää maata. Sinivalkoinen, kaksi mustavalkoista

jwalk

Yksi mustavalkoinen tulee. ja se on ns. "Sammutusjohto". Ts. Se yhdistyy maahan, kun virtaavain off asennossa, Toinen mustavalkoiseksi luulemasi pitäisi olla mustakeltainen. Menee puolalle,
Katso tosiaan, mikä on vehkeen tarkempi malli. Onko se esim. QM125T-10D ? Jos tuo, niin helpompi mun neuvoa, koska minulla juurikin tuommoinen.

konenikkari

#56
Ok, se sinivalkoinen tulee siltä pulssianturilta joka on karvan liian kaukana vauhtipyörästä.
Toinen niistä mustavalkoisista taitaa olla musta keltainen joka menee sen sivujalan kytkimen kautta sytytyspuolalle,
sen mustavalkoisen vois kokeeksi irroittaa, jolloin skotu ei sammu virtaavaimesta.


jk. koska teillä sama mopo, jatkakaa, ja toivottavasti asutte samoilla seuduilla  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kulju

Malli on qm125T-10D. Muuten jo luovuttaisin, mutta skootteri on 17 vuotiaan pojan, jolla on ollut jo riittävästi vastoinkäymisiä muutenkin.

jwalk

Joo, jos asutaan lähekkäin, niin voin tulla mielenkiinnosta pähkäilemää,
Kotkan poikii mie oon edelleen

Kulju

Asustelen Tampereen seudulla.