Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tuorevoitelu 70cc.n kanssa

Aloittaja aerox2012, 31.01.17 - klo:21:33

« edellinen - seuraava »

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.02.17 - klo:06:41
Jos kysymys yamaha aeroxista, vakio pultit käy.

Joo roxi on kyseessä. Nyt vaa huolestuttaa noi tiivisteet, streetrace 70cc tiivisteitä ei oo tulos vielä pitkää aikaa ulkomaille ja sitä pidempää aikaa suomee.  :-\'
Saaks noita millää korvattuu?  ???

konenikkari

#16
Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 24.02.17 - klo:12:28
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.02.17 - klo:06:41
Jos kysymys yamaha aeroxista, vakio pultit käy.

Joo roxi on kyseessä. Nyt vaa huolestuttaa noi tiivisteet, streetrace 70cc tiivisteitä ei oo tulos vielä pitkää aikaa ulkomaille ja sitä pidempää aikaa suomee.  :-\'
Saaks noita millää korvattuu?  ???

Aihe on todellinen ongelma, kannen ulkoreunaa sopii normi tiivistesarjan O-rengas,
sisempää O-rengasta vois etsiä O-rengas kaupasta, viton kumisena ja kannenpultin ympärikiertävä osuus ei ole välttämätön.
Sen osuuden joi korvata erillisillä Orenkailla jokaiseen pinnapulttiin,erikseen.
Alatiivisteen taitava tekee 0,4mm tiivistemateriaalista, itse itseään komentaen.
Minä en löytänyt interwebin ihmeellisestä maailmasta tuohon sopivia erillisiä yläpään tiivistesarjoja.
Olen pahoillani  :-[
Eikä varmaankaan tuo toimi ilman asianmukaisia tiivisteitä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aerox2012

#17
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.02.17 - klo:14:22
Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 24.02.17 - klo:12:28
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.02.17 - klo:06:41
Jos kysymys yamaha aeroxista, vakio pultit käy.

Joo roxi on kyseessä. Nyt vaa huolestuttaa noi tiivisteet, streetrace 70cc tiivisteitä ei oo tulos vielä pitkää aikaa ulkomaille ja sitä pidempää aikaa suomee.  :-\'
Saaks noita millää korvattuu?  ???

Aihe on todellinen ongelma, kannen ulkoreunaa sopii normi tiivistesarjan O-rengas,
sisempää O-rengasta vois etsiä O-rengas kaupasta, viton kumisena ja kannenpultin ympärikiertävä osuus ei ole välttämätön.
Sen osuuden joi korvata erillisillä Orenkailla jokaiseen pinnapulttiin,erikseen.
Alatiivisteen taitava tekee 0,4mm tiivistemateriaalista, itse itseään komentaen.
Minä en löytänyt interwebin ihmeellisestä maailmasta tuohon sopivia erillisiä yläpään tiivistesarjoja.
Olen pahoillani  :-[
Eikä varmaankaan tuo toimi ilman asianmukaisia tiivisteitä.

Pitänee oottaa ens kuu loppuu, kun sillo on luvattu, että saksaa tulee  :-\


aerox2012

#18
http://imgur.com/a/uK4cP  Joo tosiaan tuli tollane pytty hommattua ku halvalla sai tää nyt on myyjän mukaan vaa 400-500km sisäänajettu. Pari pidempää naarmua tuntee kynnellä heikosti syyksi näille sanoi, että oli käyny liia laihalla välillä. Itsehän olen aivan uuno näiden kanssa niin kertokaaha joku onkoha noi naarmu/jälet tehon kannalta haittaavia tai muutenkaan vaikuttaako.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 07.03.17 - klo:20:49
http://imgur.com/a/uK4cP  Joo tosiaan tuli tollane pytty hommattua ku halvalla sai tää nyt on myyjän mukaan vaa 400-500km sisäänajettu. Pari pidempää naarmua tuntee kynnellä heikosti syyksi näille sanoi, että oli käyny liia laihalla välillä. Itsehän olen aivan uuno näiden kanssa niin kertokaaha joku onkoha noi naarmu/jälet tehon kannalta haittaavia tai muutenkaan vaikuttaako.

Onko valurauta, vai pinnoitettu.. Kevyt hoonaus voisi poistaa jäljet jos eivät syviä ole, pieni pintarääppä ei ole vielä tehojen kannalta haitallinen.

Jos sen kynnellä tuntee, niin luulisi jo vaikuttavan tehoihinkin, siksikin juuri hoonauttaisin vähintään, että näkee tuloksen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 08.03.17 - klo:10:42
Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 07.03.17 - klo:20:49
http://imgur.com/a/uK4cP  Joo tosiaan tuli tollane pytty hommattua ku halvalla sai tää nyt on myyjän mukaan vaa 400-500km sisäänajettu. Pari pidempää naarmua tuntee kynnellä heikosti syyksi näille sanoi, että oli käyny liia laihalla välillä. Itsehän olen aivan uuno näiden kanssa niin kertokaaha joku onkoha noi naarmu/jälet tehon kannalta haittaavia tai muutenkaan vaikuttaako.

Onko valurauta, vai pinnoitettu.. Kevyt hoonaus voisi poistaa jäljet jos eivät syviä ole, pieni pintarääppä ei ole vielä tehojen kannalta haitallinen.

Jos sen kynnellä tuntee, niin luulisi jo vaikuttavan tehoihinkin, siksikin juuri hoonauttaisin vähintään, että näkee tuloksen.

Joo siis valurauta S6 Streetrace kyseessä. Mietin tota hoonausta, mutta jos sen ny hoonauttaisin nii joutusko männän kokoa vaihtaa?

Coastside

Hoonata voi käsinkin. Hioo ristiin noin 45 asteen kulmassa pystyakseliin nähden tasaisesti ympäri sylinterin. Vesihiomapaperilla jolla jää jälkeä niin että hankausjälni katoaa näkymästä.  Ainakin se parantaa tiiviyttä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Valuraudan kyseessä ollessa, ainakin minä vetäisin samantein porauksen ja ylikokomännän. ei hintaero loppupeleissä niin iso ole, ja toisekseen tietää saavansa tiiviin pytyn... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 10.03.17 - klo:08:55
Valuraudan kyseessä ollessa, ainakin minä vetäisin samantein porauksen ja ylikokomännän. ei hintaero loppupeleissä niin iso ole, ja toisekseen tietää saavansa tiiviin pytyn... ;)

Taidan vaa hoonauttaa ku ammatilaine lupas tehä ilmatteeks ja sit ostan vaa uuet männärenkaat. Nyt pitäs enää vaa ostaa ja saaha kaasari säätöihi aattelin 17.5mm tai 19mm onks noilla suuriaki eroja? Ja sit toi suutin asia vielä on aika iso kysymysmerkki.

A_sentaja

17,5 on passeli kaasari, pääsuutinta vain vaihtelee jotta saa koneen säätöihin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

masiina

tuo tuorevoitelun letku näyttää kyllä onnettoman ohkaiselta,voiko siihen täysin luottaa että öljyä virtaa riittävästi kaasariin?tosin varmuudella vetelen 2%bensalla.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: masiina - 24.03.17 - klo:19:31
tuo tuorevoitelun letku näyttää kyllä onnettoman ohkaiselta,voiko siihen täysin luottaa että öljyä virtaa riittävästi kaasariin?tosin varmuudella vetelen 2%bensalla.

Kyllä se lykkää soppaa sen läpi, jos ei tukossa ole...:)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aerox2012

Sain ny yhen projekti roxin vihdoinki käymää ei oo siis tää 70cc vielä. Vaa perus 50cc malossi multivaril (4,5g rullilla edellisen omistajan mukaan)  ja pro replicalla ja kytkimes muistaaksee punane malossi vp ja  15% kytkime pikkusina.

Kiihtyy tosi hyvite mut maximit suoralla on 67 ja alamäes sama kun se siihe pääsee ni tuntuu et jaksas mennä, mutta sit tuntuu ku se "vetäs" taaksepäi sillee et se vaa hylkii korkeempia nopeuksia. Mul on ollu samalai setti joskus 15% vp jousen kaa mut sil luisti hihna ja otti piiki liia myöhää ni en usko, että vp liaa jäykkä ois. Mikähä siin ois sit samases roxis kestää sellane 5km ainaki et lämpee kunnol et lopettaa röpöttämise en sit tiiä johtuuko kylmistä keleistä tää rojekti ikinä mulla toiminu enne  ;D


A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 31.03.17 - klo:13:49
Sain ny yhen projekti roxin vihdoinki käymää ei oo siis tää 70cc vielä. Vaa perus 50cc malossi multivaril (4,5g rullilla edellisen omistajan mukaan)  ja pro replicalla ja kytkimes muistaaksee punane malossi vp ja  15% kytkime pikkusina.

Kiihtyy tosi hyvite mut maximit suoralla on 67 ja alamäes sama kun se siihe pääsee ni tuntuu et jaksas mennä, mutta sit tuntuu ku se "vetäs" taaksepäi sillee et se vaa hylkii korkeempia nopeuksia. Mul on ollu samalai setti joskus 15% vp jousen kaa mut sil luisti hihna ja otti piiki liia myöhää ni en usko, että vp liaa jäykkä ois. Mikähä siin ois sit samases roxis kestää sellane 5km ainaki et lämpee kunnol et lopettaa röpöttämise en sit tiiä johtuuko kylmistä keleistä tää rojekti ikinä mulla toiminu enne  ;D

Minkävuotinen roxi on kyseessä..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aerox2012

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 03.04.17 - klo:08:21
Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 31.03.17 - klo:13:49
Sain ny yhen projekti roxin vihdoinki käymää ei oo siis tää 70cc vielä. Vaa perus 50cc malossi multivaril (4,5g rullilla edellisen omistajan mukaan)  ja pro replicalla ja kytkimes muistaaksee punane malossi vp ja  15% kytkime pikkusina.

Kiihtyy tosi hyvite mut maximit suoralla on 67 ja alamäes sama kun se siihe pääsee ni tuntuu et jaksas mennä, mutta sit tuntuu ku se "vetäs" taaksepäi sillee et se vaa hylkii korkeempia nopeuksia. Mul on ollu samalai setti joskus 15% vp jousen kaa mut sil luisti hihna ja otti piiki liia myöhää ni en usko, että vp liaa jäykkä ois. Mikähä siin ois sit samases roxis kestää sellane 5km ainaki et lämpee kunnol et lopettaa röpöttämise en sit tiiä johtuuko kylmistä keleistä tää rojekti ikinä mulla toiminu enne  ;D

Minkävuotinen roxi on kyseessä..

Juh kysäsin vielä myyjältä sano, että 2012 pitäs olla ja kaikki muu on vakiota paitsi noi mitä edellä mainitsin alotuksessa. Ite miettiny oisko rullat liian kevyet ettei jaksas mennä loppuu asti vai mikä siinä ois. Aika varma on, että variaattorin puolella ongelma kuitenkin piilenee. Jos kukaan on ajanut prikallisella skootterilla alamäkeen tekee aivan samalaisen eleen, mutta tuolta ei ainenkaan rajoittavaa prikkaa löytynyt.  CDI rajottimia noissa ei mun tietääksee oo.