Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha aerox ei ota kierroksia

Aloittaja alluu15, 27.06.16 - klo:22:17

« edellinen - seuraava »

alluu15

Nonii vaihdoin toisen sylinterin (Malossi 50cc) ja rupes toimimaan :) Mistähän mahto johtua ku entisessä sylinterissä (Rms 50cc) ei ollut mitään vikaa ja korkeintaan 10km ajettu, mutta ei toiminut kunnolla sillä..? :o

pera8x

kanavien ajoitus erilainen, kun tossa toisessa sylinterissä. en siihen muuta syytä keksi.

openflow

RMS:sä ja Malossissa mukamas noin iso ero -- merkillistä. Olisko RMS sitten tehty hyvin korkeille kierroksille ?

A_sentaja

Malossi on perinteisesti ollut hyvin ns siviilikäyttöön soveltuva, varsinkin 50cc paketeissa. Sopii melkein putkelle, kuin putkelle. Joillakin valmistajilla taas on tarkoituskin tehdä pytty tietyllä osasarjalla parhaimmin toimivaksi. Aloittajan postauksessa kyllä jäi epäselväksi, oliko tuota rms,ssää kenties itse viilailtu jotenkin, vai ihan kauppaversioko oli kyseessä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

alluu15

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 18.07.16 - klo:08:20
Malossi on perinteisesti ollut hyvin ns siviilikäyttöön soveltuva, varsinkin 50cc paketeissa. Sopii melkein putkelle, kuin putkelle. Joillakin valmistajilla taas on tarkoituskin tehdä pytty tietyllä osasarjalla parhaimmin toimivaksi. Aloittajan postauksessa kyllä jäi epäselväksi, oliko tuota rms,ssää kenties itse viilailtu jotenkin, vai ihan kauppaversioko oli kyseessä.
juuu, oli kyllä ihan kauppaversio kyseessä

konenikkari

Ei taida vikaa olla ollenkaan siinä rms sylkässä saattaa olla jollekin toiselle hyväkin,
myy se kunhan ostajalla ei ole stage6 replica putkea ja +30 vastapainejousta ja +50 kytkinjousia.
2004 taitaa olla ekoja malleja jossa kierrosrajoitettu cdi.
Halvin giannelli taitaa toimia tuonkin kanssa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

kierrosrajotettu cdi ja kovin ylävireiset tehoputket ja ylävireiset virityssylinterit ei ole kovin hyvin yhteensopivia keskenään. tai oikeastaan koko moottori kaikkine oheistilpehööreineen pitäisi olla sellanen paketti, että on suunniteltu toimivaksi jollain tietyllä kierrosalueella. jos sylinteri on jotain x sarjaa ja pakari jotain toista race sarjaa ja vielä cdi:kin on jotain sarjaa, niin tulee niin sekava paketti, ettei vedä enää millään kierrosalueella kunnolla.

joskus mopoaikana kaverilla oli sellanen tunturi tiger. osti siihen sitten jonkun tosi ylävireisen pakarin. meno oli sellasta, että alkuun kiihtyi normi maksimi kierroksille normaalia heikommin. sitten tuli karsee kuoppa vääntökäyrään ja jos jollain pääsi tuon montun ylitte, niin sitten veti taas hetken aikaa ihan hyvin. juurikin tuollainen epäonnistunut paketti toisiinsa sopimattomista osista kasattuna.

skootterissa kun on vielä variaattori, niin ei voi niitä kierroksia edes houkutella. parhaimmassa tapauksessa ei vedä ollenkaan kunnolla, ennenkun variaattorista loppuu välitykset, jollonko kone pääsee jotensakkin tehoalueelle.