Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha aerox ei ota kierroksia

Aloittaja alluu15, 27.06.16 - klo:22:17

« edellinen - seuraava »

alluu15

Mikäs vois yammussa olla kun ei toimi alakierroksilla? Kun lähtee ajamaan nii ei heti pääse piikille vaan miettii hetken ja sitte vasta lähtee. Kokeiltu toista kaasaria ja putsaria mutta ei vaan auta!?

aerox2012

Mitä tekniikkaa viriputkea ? Variaattorin jousen ja kytkinjousten vahvuudet?

helkama sc-r

Laita luistin neula pykälää ylemmäksi.

alluu15

Lainaus käyttäjältä: aerox2012 - 05.07.16 - klo:13:44
Mitä tekniikkaa viriputkea ? Variaattorin jousen ja kytkinjousten vahvuudet?
tekniikka: stage6 pro replica putki, malossin multivari, polini kytkin, 17.5 kaasari, malossin hiilikuituläpät. Kytkinjouset +50% ja vp jousi +30%

Samppa

Toimiko ensin tuolla setupilla vai alkoiko jonkun osavaihdon jälkeen? Missä vaiheessa olet laittanut nuo hiilikuituläpät?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

alluu15

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 13.07.16 - klo:12:21
Toimiko ensin tuolla setupilla vai alkoiko jonkun osavaihdon jälkeen? Missä vaiheessa olet laittanut nuo hiilikuituläpät?
Tuli mulle tässä kunnossa, entinen omistaja sano että oli ennen toiminut hyvin kunnes rupes syömään kannentiivisteitä. Oli sitten vaihtanut uuden pytyn, kannen ja männän. Sen jälkeen kuulemma ollut tämmönen..

Coastside

#6
Kevyemmillä rullilla voi korjaantua. Sen vääntö on nyt korkeammilla kierroksilla. Kahden eri painoisen yhdistelmälläkin voi kokeilla. Sama määrä molempia ja vastakkaisiin kuppeihin samaa painoa.
Taas jos se booaa kaasuttaessa on seos laiha. Muutenkin viriputkeen vaihto vaatii suurempaa suutinta.

Filkka sen käynnistä olisi avuksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

alluu15

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 14.07.16 - klo:11:16
Kevyemmillä rullilla voi korjaantua. Sen vääntö on nyt korkeammilla kierroksilla. Kahden eri painoisen yhdistelmälläkin voi kokeilla. Sama määrä molempia ja vastakkaisiin kuppeihin samaa painoa.
Taas jos se booaa kaasuttaessa on seos laiha. Muutenkin viriputkeen vaihto vaatii suurempaa suutinta.

Filkka sen käynnistä olisi avuksi.
Tällähetkellä 4,5g rullat. Minkä painosia kannattais kokeilla? Suutintakin on vaihettu isommaks, 90:stä ja 100:sta kokeiltu mutta ei niilläkään lähde yhtään paremmin

alluu15

#8
https://vimeo.com/174635052    siinä videoo käynnistä^^

Lähetetty minun SM-J500FN laitteesta Tapatalkilla


Coastside

Grammaa tai puoltatoista keveämpää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Monivikainen. Videon alussa röpöttää, kaasuttimen säädöt on siis hitusen pielessä. Lisäksi variaattorin säädöissä jotain pientä, esim. saattaa olla väärän mittainen hihna. Vaikuttaa siltä, että "1-vaihde" on vähän liian pitkä.

Vauhtiin kun pääsi niin vaikutti, että kierroksia löytyy. Onko kierroslukumittaria mopossa, ja jos on niin paljoko kierroksia (videolla: 5 s ja ~10 s kohdalla) ?

alluu15

Lainaus käyttäjältä: openflow - 14.07.16 - klo:23:25
Monivikainen. Videon alussa röpöttää, kaasuttimen säädöt on siis hitusen pielessä. Lisäksi variaattorin säädöissä jotain pientä, esim. saattaa olla väärän mittainen hihna. Vaikuttaa siltä, että "1-vaihde" on vähän liian pitkä.

Vauhtiin kun pääsi niin vaikutti, että kierroksia löytyy. Onko kierroslukumittaria mopossa, ja jos on niin paljoko kierroksia (videolla: 5 s ja ~10 s kohdalla) ?
Malossin remmi näyttäs olevan, jos vaikka vakio remmin kävis hakemassa ja sillä sitte kokeilis.. Ei oo mittareita enää ko on pitäny kaikki "ylimääräset" repiä irti ;D

openflow

Variaattorin säätäminen ilman kierroslukumittaria on hankalaa, kun ei ihan tarkkaa tiedä onko liikaa vai liian vähän kierroksia.

Kaasuttimen neulaa voi kokeilla tiputtaa alaspäin, pykälä kerrallaan. Sokkaa nostetaan neulassa ylöspäin), jospa tällä saisi sitä alun röpötystä vähän lievennettyä.

Stage6 putkessa ei ole juurikaan alavääntöä, joten variaattori pitää olla säädetty kohtuullisen koville kierroksille.

pera8x

pikkasen röpeltää alussa, mutta se ei taida olla se suurin vikapaikka tässä. variaattorissa selkeesti häikkää, koska pitää liian pitkää välitystä alkuunsa, kunnes sitten jossain kohtaa nostaa kierrokset tehoalueelle.

miten noi vastapainejouset nyt menikään. kevyemmillä rullilla ja ehkä tolla jousella vois koittaa säätää.

Coastside

Pääperiaate on että vastapainejousen jäykkyys on juuri riittävä ettei se luista mainittavasti. Liika paine kuluttaa hihnaa. Luistaako, selviää kaasuttamalla koppa auki jarrua vastaan ja katsomalla liikkuuko hihnaan ja lautaseen kohdakkain tehdyt merkit erilleen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04