Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mikä vikana?

Aloittaja Matteuss, 06.10.15 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

Matteuss

Lainaus käyttäjältä: masiina - 14.04.17 - klo:21:44

mä kamppailen kanssa yht.äkkisen käynnistysongelman kanssa,tänään huomasin että yhdestä läpästä puuttuu parin sentin palanen,kannattaa tarkistaa.

Otetaan neuvo huomioon :) pitääkin heti huomenna tsekata mitä läpille kuuluup!

Matteuss

#76
Läpät olivat kunnossa eikä raottaneet. Epäilen vauhtipyörän puoleista kampuran stefaa. kuuluu outo kuminen hankaus, kun pyörittää konetta, mg puolelta. Ei kyllä normaalisti sellasta kuulu, joten varmaan se stefa mennyt vinksalleen siellä.
Edittiä: vauhtipyörä on niin kovassa ettei ilman ulosvetäjää lähde irti :/ nyt oon ongelmissa kun ei mitään hyvää keinoa keksi..

masiina

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 15.04.17 - klo:14:57
Läpät olivat kunnossa eikä raottaneet. Epäilen vauhtipyörän puoleista kampuran stefaa. kuuluu outo kuminen hankaus, kun pyörittää konetta, mg puolelta. Ei kyllä normaalisti sellasta kuulu, joten varmaan se stefa mennyt vinksalleen siellä.
Edittiä: vauhtipyörä on niin kovassa ettei ilman ulosvetäjää lähde irti :/ nyt oon ongelmissa kun ei mitään hyvää keinoa keksi..

tuohon olis helppo tehdä itse ulosvetäjä lattaraudasta,eri asia miten ne vesipumpun pultit kestää  :P löytyiskö esim.motonetistä sellasta?

Matteuss

Tässä on se ongelmana, että ei ole tarvikkeita ulosvetäjän tekoon ja lähin motonetti 70km päässä  >:(

Sepi6

kyllä se magneetto lähtee irti ilman ulosvetäjää mutteri auki ja prikka pois, kumivasaralla kehältä kun paukuttelee eri kohdista...
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Matteuss

Ei ollutkaan stefassa vika vaan viaksi löysinkin kannentiivisteen. Uudella tulpalla lähti tulille ja päivä kuntoonsaamisen jälkeen ei taaskaan lähtenyt käyntiin: Otin tulpan irti ja vesipisaraahan siinä oli. No nyt odotellaan uutta kannentiivistettä ja mietitään mikä tiivisteen tuhoutumisen aiheutti. Kannentiiviste ei ainakaan ollut palanut joten epäilen joko maanantaikappaletta tai vinoa kantta :(

Onneksi ei enään edes ota päästä nämä viat vaan lähinnä huvittaa kun on kokoajan tuo skode paskana :-D

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 02.05.17 - klo:19:30
Ei ollutkaan stefassa vika vaan viaksi löysinkin kannentiivisteen. Uudella tulpalla lähti tulille ja päivä kuntoonsaamisen jälkeen ei taaskaan lähtenyt käyntiin: Otin tulpan irti ja vesipisaraahan siinä oli. No nyt odotellaan uutta kannentiivistettä ja mietitään mikä tiivisteen tuhoutumisen aiheutti. Kannentiiviste ei ainakaan ollut palanut joten epäilen joko maanantaikappaletta tai vinoa kantta :(

Onneksi ei enään edes ota päästä nämä viat vaan lähinnä huvittaa kun on kokoajan tuo skode paskana :-D

Kannen kireys olisi hyvä aika-ajoin tarkistaa, kyse on sentään paineistetusta tilasta...:)  Kuitenkin kun ajatellaan,että siellä on tiivisteenä vain hassu silikoonirengas, jota jäähyneste voitelee ettei se pala. Ei tarvitse kummoistakaan löysyyttä pulteissa, jotta neste karkaa väärälle puolelle. se kansi harvoin mopissa vääntyy, ellei sitten ole kiristetty kieroksi...:)

Ylikuumenemisen taas huomaa keittämisenä ja siinä tiiviste saa jo enemmän kipeää, syyläristä voi pukata nestettä pihalle isomman vuodon merkiksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 03.05.17 - klo:08:13

Kannen kireys olisi hyvä aika-ajoin tarkistaa, kyse on sentään paineistetusta tilasta...:)  Kuitenkin kun ajatellaan,että siellä on tiivisteenä vain hassu silikoonirengas, jota jäähyneste voitelee ettei se pala. Ei tarvitse kummoistakaan löysyyttä pulteissa, jotta neste karkaa väärälle puolelle. se kansi harvoin mopissa vääntyy, ellei sitten ole kiristetty kieroksi...:)

Ylikuumenemisen taas huomaa keittämisenä ja siinä tiiviste saa jo enemmän kipeää, syyläristä voi pukata nestettä pihalle isomman vuodon merkiksi.

Joo, ei se kiero ollut kun lasia vasten kokeilin. Nyt on tiivisteet paikallaan ja rokkaa. Ainut pieni "vika" on sellanen, että kylmänä lähtee hyvin paikaltaan täyskaasulla ja hetken ajon jälkeen alkaa "mooaamaan", ei booaa, koska saa ainakin sen verran bensaa ettei sammu. Kaasu pohjassa lähtiessä pienestä vauhdista ei jaksa vääntää ja isommassa vauhdissa taas lähtee kuin pitääkin ja vastaa heti kaasuun.

Roxissa on käsiryyppy, joten se ei ainakaan vaikuta.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 03.05.17 - klo:19:43
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 03.05.17 - klo:08:13

Kannen kireys olisi hyvä aika-ajoin tarkistaa, kyse on sentään paineistetusta tilasta...:)  Kuitenkin kun ajatellaan,että siellä on tiivisteenä vain hassu silikoonirengas, jota jäähyneste voitelee ettei se pala. Ei tarvitse kummoistakaan löysyyttä pulteissa, jotta neste karkaa väärälle puolelle. se kansi harvoin mopissa vääntyy, ellei sitten ole kiristetty kieroksi...:)

Ylikuumenemisen taas huomaa keittämisenä ja siinä tiiviste saa jo enemmän kipeää, syyläristä voi pukata nestettä pihalle isomman vuodon merkiksi.

Joo, ei se kiero ollut kun lasia vasten kokeilin. Nyt on tiivisteet paikallaan ja rokkaa. Ainut pieni "vika" on sellanen, että kylmänä lähtee hyvin paikaltaan täyskaasulla ja hetken ajon jälkeen alkaa "mooaamaan", ei booaa, koska saa ainakin sen verran bensaa ettei sammu. Kaasu pohjassa lähtiessä pienestä vauhdista ei jaksa vääntää ja isommassa vauhdissa taas lähtee kuin pitääkin ja vastaa heti kaasuun.

Roxissa on käsiryyppy, joten se ei ainakaan vaikuta.

Kuulostaa klassiselta vp jousi-syndroomalta,
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 03.05.17 - klo:21:08

Kuulostaa klassiselta vp jousi-syndroomalta,

Se siinä onkin outoa kun takavariaattorissa on muutama sataa kilometriä ajettu malossin punainen VP (40% vakiota jäykempi) ja koneessa on vain gianellin tehoputki ja vakiota vastaava 50cc valurauta sylinteri..

Matteuss

Lainaus käyttäjältä: Matteuss - 03.05.17 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 03.05.17 - klo:21:08

Kuulostaa klassiselta vp jousi-syndroomalta,

Se siinä onkin outoa kun takavariaattorissa on muutama sataa kilometriä ajettu malossin punainen VP (40% vakiota jäykempi) ja koneessa on vain gianellin tehoputki ja vakiota vastaava 50cc valurauta sylinteri..
edit: voiko VP olla sitten liiankin jäykkä? tuohon en kyllä ihan heti usko, mutta varteenotettava vaihtoehto. On kuitenkin tuntunut muilla toimivan tuon jäykkyinen Vp.

A_sentaja

Variaattori on hyvin muuttuva osakokonaisuus, vaikka jousi olisikin toiminut aikaisemmin,joskin hieman eri setupilla,niin ei välttämättä toimi uudella.
toisekseen vp-jousi on kulutustavara siinä missä rullat ja hihnakin.

Parhaan teränsä menettänyt jousi toimii kylmänä hyvin, ja kiihtyvyyskin voi olla vielä hyvää. Lämmettyään alkaa ns miettimään enemmän, eli osakaasulla voi jopa toimia, mutta kiihdytys tietyn nopuden jälkeen on tuskaa. alamäkeen sitten mennäänkin..:)

Mutta kuten täällä on usein toistettu, variaattorissa kaikki vaikuttaa kaikkeen, jokaikinen säätö muuttaa aina vastakomponenttien ominaisuutta..;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Matteuss

En usko että vastapainejousi olisi kuoleentunut/löystynyt ihan 300km aikana.. :D No en koske nyt koko vehkeeseen kun kerrankin toimii. Oon sellasen sanonnan kuullu, joka varsinkin kiinanpeleihin pätee: "Älä koske siihen, jos se toimii".  ;D

jwalk

Minä kokeilisin nostaa neulaa pykälällä.