Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway Fact EVO EFI 2019 - Kannattaako antaa lisää ilmaa?

Aloittaja timodemus, 09.12.19 - klo:16:22

« edellinen - seuraava »

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 24.02.20 - klo:10:36
kyllähän ilmamäärän lisääminen tuo koneesen potkua. mutta se edellyttää, että myös polttoainetta on riittävästi tarjolla. monasti puhutaan, että saa liikaa ilmaa. mielestäni kyse on enemmänkin siitä, että ei saa riittävästi polttoainetta. ilmaa kuristamalla saa koneen kyllä toimiin, mutta polttoainetta lisäämällä saa koneen toimiin ja hieman lisää potkua.

mitä itte olen noita nelitahtisia räplännyt, niin nokka-akseli on aika isossa roolissa. kierroksilla noista koneista tehoja otetaan. tarvii sellaset nokat, että ilmaa virtaa vielä isommillakin kierroksilla. vakio nokasta pystyy jonkun verran hiomaan, jotta saa asteita lisää. tuohon vois ehkä löytyä myös tarvikkeena jotain virinokkaa tms. mutta sen verran uus peli, että jos ei vielä löydy, niin luultavasti jonkun ajan päästä joku firma sellasia jo valmistaakin.
Todennäköisesti ruiskun kartta on niin kapea/rajattu ettei putsari, nokka-akseli, kuutotilavuus tai putkisto muutosten vaatima ruiskutusmäärän lisäys ECU:lta ei onnistu. Ainoa tapa on saada ECU:n uusi kartta tai uusi ECU. Jotain mahdollisuuksia olisi vaihtaa isompi tuottoinen ruiskutussuutin joka lisäisi bensanmäärää läpi kartan, jos bensapumpun tuotto riitää.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Löysin yhden kahdella kartalla ja vaihtokytkimellä oleva jossa ilmeisesti sillä vaidetaan eri ecu kun haluaa. Sitä ei saa aivan kaikille. Linkki on projektit osiossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04