Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia Leonardo 125 -97

Aloittaja Midland, 20.10.09 - klo:23:29

« edellinen - seuraava »

kojo83

Lainaus käyttäjältä: Midland - 20.10.09 - klo:23:29
Tietäskö joku kertoa venttiilinvälykset tohon ja säädetäänkö kylmänä vai kuumana. En löydä ohjekirjasta eikä Googlellakaan..  :-\

Tuskinpa tarvitset enää tietoa, mutta vastaan nyt kuitenkin.
Valve inlet: 0.05 - 0.09 mm
Valve exhaust: 0.10 - 0.14 mm

Säädin juuri omani.

Midland

Kiitti tiedosta! Oli mulla noi arvot ylhäällä, mut ei oo tietoa, et säädetäänkö kylmänä vai lämpösenä? Onks siellä jotkin merkit tota hommaa varten? Oon ajellu tolla nyt mittarilukemasta 41tkm-->59tkm venttiileitä säätämättä. Kaikki muut huollot kyllä tehny kirjan mukaan. Ei ne oo naputtanu ja kulkee minkä kuuluukin, kylmänäkin starttaa herkästi. Mut olishan ne silti hyvä katsoo/säätää ennenkuin ongelmaa tulee. Parin viikon päästä on varmaankin jalka jo siinä kunnossa, et taas ajellaan-siinä kohti vois vaikka ne venat säädellä. Ohjetta tohon hommaan en saanu edes maahantuojalta, mut jos sulta jotain neuvoo löytyy, niin olis hieno homma! vm. -97 ZD4 MB0000 VS 106363

kojo83

Ihan kylmänä säädetään. Helppo homma tuo on, skootterini.com tietopankissa on jo hyvä ohje minkä perusteella pystyy tuon tekemään.

Omassa oli venttilien välyksissä heittoja, sen kyllä kuuli käynnissäkin. Veikkaan, että nätimmin käy kun saan taas skoden kasaan. Mutta jos sulla on jotain kysymyksiä tohon hommaan niin voin kyllä vastailla.

Midland

Niin kyllä mä mun Baotianin venttiilit säädin tän sivuston ohjeen mukaan helposti, mutta onko tuo nyt sulla tietoa vai täältä luettu ohje, et kylmästä moottorista säädetään? Löytyykö sieltä vastaavat ajoitusmerkit ketjupyörästä kans ja millä pyöräytit männän kohdalleen kun ei oo käynnistyspoljinta? Ihan vaan sillä kyselen, et ei tarvis jättää hommaa kesken kun ei löydy johonkin juttuun tietoa-toi on mun ainoa ajopeli niin ei haluis seisottaa purettuna nurkassa tietoja keräillessä, you know  :D

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Midland - 02.05.13 - klo:09:03
Niin kyllä mä mun Baotianin venttiilit säädin tän sivuston ohjeen mukaan helposti, mutta onko tuo nyt sulla tietoa vai täältä luettu ohje, et kylmästä moottorista säädetään? Löytyykö sieltä vastaavat ajoitusmerkit ketjupyörästä kans ja millä pyöräytit männän kohdalleen kun ei oo käynnistyspoljinta? Ihan vaan sillä kyselen, et ei tarvis jättää hommaa kesken kun ei löydy johonkin juttuun tietoa-toi on mun ainoa ajopeli niin ei haluis seisottaa purettuna nurkassa tietoja keräillessä, you know  :D

Tää on kyllä offtopicia mutta sivuten tuota venttiilien säätöä..
Kannattaa kiinnittää huomiota siihen että kummasta päästä keinuvipua sen välyksen mittaa, ainakin jos keinuvipusuhde ei ole 1:1 vaan jotain muuta. Yleensä se oikea mittauspaikka ilmoitetaan huolto-oppaassa.
Itse asiaan törmännyt kun joissakin autoissa niin ahtaat paikat että osan venttiileistä pääsee mittaamaan paremmin venttiilin puolelta ja osasta nokka-akselin puolelta.

Ei 1-pyttyisessä niitämerkkejä tartte, kunhan kääntää konetta kunnes nokka on poispäin keinuvivusta tai jos on keinuvivuton kansi niin sitten vaan poispäin venttiilistä/paininkupista
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kojo83

#20
Mulla on ohjeet tuohon, koneen korjaus opas jonka ostin. Siinä neuvotaan suht hyvin. Jako tosiaan riittää kun keinut on ylöspäin ja "rullat" pyörii. Ja siinä ketjupyörässä on kyllä "merkit" jotta näkee ajoituksen olevan kohdallaan.

pyöräytyksen saa helposti hoidettua, kun aukaisee variaattorin kopan ja pyräyttää etuvariaattoria.
Saa kyllä yläpäästäkin pyöräytettyä, mutta kuulemma turvallisenpaa sitä alapäästä pyöräyttää.

Midland

#21
Juu sillai mä sen aattelinkin, tulppa vaan irti niin käsin pääsee pyörittään kevyesti etuvarista. Tänään rohkaistuin sit ekaa kertaa ajelulle tolla "invamopolla" http://www.flickr.com/photos/8001840@N05/8700763351/in/photostream
-mä oon ollu nyt 5 viikkoa kokolailla kotona potemassa tota polvea, mut nyt saa jo laittaa kevennettynä painoa jalalle + polven taittokulma 90astetta. Ortoosi http://www.flickr.com/photos/8001840@N05/8701912404/in/photostream meni ajohousujen päälle mukavasti, ainoo vaikee homma on keski/sivutuelle laitto tai poisotto. Ne kun on vasemmalla ja vasen polvi on pipi. Puolitoista tuntia kävin pörräämässä ja varmaankin lähiaikoina saan tasaluvun tonne http://www.flickr.com/photos/8001840@N05/8701876544/in/photostream. Seuraava huolto n. 5000km päästä, syksyyn pääsee-luulisin.

Midland


Midland

65.000km tänään. Hihna edelleen sama kuin ostaessa(20.10.2009. 41.000km), venttiilit säätämättä, kaasutinta ei avattu koskaan. Akun jouduin ostamaan uuden alkuvuodesta, entinenkin olisi toiminut jos olis lataillu kerran viikossa sisällä. Huollan siis ohjekirjan mukaan, mutta esim. hihnaa en ole vaihtanut, kun se on hyvässä kunnossa. Rullat kyllä ja jarrupalat monesti. Akun väsymisen hiljattain kyllä huomas ja sitten kun tuli se todella nihkeä starttaus yks kerta, niin hain uuden. Yhtään lamppua ei oo tarvinnu vaihtaa koko aikana. Nyt olis se tilanne, et kattelin jo 250 skoottereita, mut mun periaate on ajaa tää loppuun. Takarengas pitää TAAS vaihtaa, mut nyt tilaan Michelin Power Pure SC. Pitäis kestää kilometrejä(?). Tosi iso työ vaihtaa. En tietty itte ole ajanut tolla ihmeitä, mut kokonaiskilometrimäärä alkaa jo olla hurjaa? Oikeasti odotin tosta ajopeliä vuodeksi-kahdeksi ja sitten hylkyyn tai vaihtoon Hajoa jo!  :'( ;D Ei vaan-kiva se on aina vaan ajella.

tagatubos

Tuossa pelissä on kyllä jo komeat kilometrit!
Aika pienillä korjauksilla olet saanut matkaa taittaa, eikä näemmä loppua näy.  ;D
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

GTS300SS

Lähtöhinta 700 Eur ja tähän mennessä ajettu oston jälkeen reilut 20 000 normaali huolloilla... Melkoisen edullisia kilometrejä,
sanoisin.  :D

Midland

Laiska p-ska kun oon, niin taas laitoin kevyemmät rullat ja kevlar hihnan joka on pikkusen leveämpi kuin toi ikuisuuden kestänyt. Nyt tosta tuli 2-vaihteinen, ihan kivasti kun ensin kiihtyy paikoiltaan isommilla kierroksilla ja sitten nappaa just hyvässä kohti isompaa. Mut etuvariaattorissa on siis "kulma", eli se on kulunut siitä kun on ajettu paljon samalla nopeudella. Ärsyttävän hyvä taas ja Nettimotossa olis 250cc sama, tää kävis varaosiks (Ei siis moottori, tässä Rotax 125 ja 250cc on Yamaha moottori)mut kaverit huutaa et tää on hyvä. Hohhoijaa. No käytetty on aina käytetty, ei oikeen tiedä mitä saa jos sen 250cc ostais. Niitä on tosi harvoin myynnissä.