Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Varttilitra Vespaa

Aloittaja lehtijussi, 01.01.08 - klo:14:30

« edellinen - seuraava »

Samppa

LX:ssä on 8,6 litran tankki. Kysyin itse taannoin kulutusta ja tehtaan ilmoittama oli huikean pieni 45 km / 1 litra... En jaksa kuitenkaan ihan uskoa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Jkarha

Jos tuo pitää paikkansa olisi ainakin helpompi itelle perustella hankintaa, nykyinen 50cc kiinanmopo vie enemmän ???
Vespa LX50 4T4V 2013

Coastside

Vasta-alkajalle mieluimmin mopo ensimmäiseksi ajokaudeksi. Sillä testaa edullisemmin ajohalunsa ja viihtymisen autovirrassa, vaikka ohitelluksi tulee enemmän. Sitten jos ajot ovat taajamien rajoitusalueilla, on hyvä esittää itselleen kysymys että haluaako maksaa siitä enempää mitä mopo maksaa.

Ekana satana kilomerinä kannattaa välttää ajoväyliä ja harjoitella kaikkea mahdollista turvallisessa paikassa ja pienellä nopeudella. Lähdöt, peiliinvilkuilut, jarrutukset ja vilkunkäyttö on ensiarvoisen tärkeitä taitoja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 04.04.08 - klo:16:05
Vasta-alkajalle mieluimmin mopo ensimmäiseksi ajokaudeksi. Sillä testaa edullisemmin ajohalunsa ja viihtymisen autovirrassa, vaikka ohitelluksi tulee enemmän. Sitten jos ajot ovat taajamien rajoitusalueilla, on hyvä esittää itselleen kysymys että haluaako maksaa siitä enempää mitä mopo maksaa.
No jaa... Jos puhutaan tällaisista aikuisista ihmisistä, joilla on vuosien liikkennekokemus auton ratista, niin piikkinen ei ole yhtään huonompi vaihtoehto. Eri asia nuoremmilla, jotka vasta opettelevat liikennesääntöjä. Toki mopolla on pirun hyvä harjoitella.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Näin on,, kerran annoin tutun kokeilla varttilitraista enduroani, ja oli vähällä hajoittaa itsensä sekä pyörän. Karkasi mopo niinsanotusti lapasesta ja metsä kutsui miestä, onneksi oli lunta maassa ja aukea paikka, joten selvittiin pienillä kosmeettisila säädöillä. ;D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Joo, noh.. Noi enskat on tietysti sikäli vähän eri juttu, että käytössä on vaihteet ja siten aloittelijalle enemmän ihmeteltävää. Tehotkin saattavat olla jotain ihan muuta kuin näissä perinteisissä piikkiskoottereissa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 06.04.08 - klo:21:32
Tallityömaa vie kaikki rahnat..

Netistä olen kytännyt (huonolla menestyksellä) wanhempaa, kuitenkin rekisterissä olevaa menopeliä.
Siitähän se olisi hyvä lähteä, tutustumalla laitteeseen "kempin" ja jakoavaimen kanssa..
Täytyy vissiin kysellä paikallislehdissä, josko jonkun ladosta löytys..?

Vaikka en olekaan ajanut kakspyöräisellä, uskoisin kuitenkin pääseväni sinuiksi mopoa isomman skootterin kanssa.
Itsellä on tuo tl-crossimönkijä, joka on hallintalaiteiden osalta samanlainen kakspyöräisen kanssa.
Tuo nykyinen 450cc mönkkä kiihtyy alle 7s satasen vauhtiin, joten ei ainakaan piikkisen skoden tehot "yllätä".  ;)

Minkäslainen vesepa sen pitäis olla... Kaveri on luopumassa vespa primaverastaan, jossa kyllä olisi pientä säätöä ja laittoa. Tämä on se sama vesepa, jota aikanaan sampallekkin mainostin, ja nyt olisi tänä vuonna vissii se pois saatava kuleksimasta. :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Ilmoita Primaveran hinta? Ainahan sitä ostetaan jos halvalla saadaan, niinhän se Sulo Vilénkin teki  ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Hinnasta ei minulla vielä ole tietoa, mutta ilmoitellaan kyllä viime kuulemani mukaan olisi  enää kytkinremonttia ja rasvausta vaille valmis tien kutsuun. Voi toki olla muutakin, mutta näen pelin itse tässä kuussa, ja sitten ollaan paljon viisaampia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 07.04.08 - klo:18:15
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 07.04.08 - klo:11:30
Hinnasta ei minulla vielä ole tietoa, mutta ilmoitellaan kyllä viime kuulemani mukaan olisi  enää kytkinremonttia ja rasvausta vaille valmis tien kutsuun.
Taitaa olla mulle liian valmis (kallis) tässä vaiheessa..
..ja Samppahan sen hakee hoiviinsa, kun teillä on ollut jo aiemmin siitä puhetta.
On kyllä juuri sellainen mikä kelpais tännekin.
Noh.. Katsotaan nyt mikä se hinta on. On vähän muutenkin näitä rakennusinvestointeja.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Nonni, nyt on hankittuna Vespa GTS 250 i.e. Lisävarusteena kumimatto, jonka hyvät ja heikot puolet jää nähtäväksi. Kovin oli jakautunutta Vespa-kansan näkemyset maton tarpeellisuudesta. Toiset oli sitä mieltä, että ilman ei pärjää, toiset kertoivat sen tuhoavan maalipinnan.

Vielä pitäisi kelien vähän parantua, niin pääsisi kurvailemaan.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Coastside

On siinä peiton alla rauhatonta ja kulkine saa aamun ensitervehdyksen. Pitäisi olla joku sisähalli ensiapua varten. :)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Mukavan pelin ostit eli onnittelut. Itse ostan samanlaisen heti, jos maantieajomäärät kasvavat. Kumimatto on hyvä, ei jalat luista. Miksi se tuhoaisi maalipinnan? Jos meinaat, että hiekkaa menee väliin, niin enpä ole edes asiaa tutkinut nykyvespassani joten so what..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

itse asiassa, nyt kun kaupat on tehty, alkaa vatsakin rauhoittua. Eikä tarvitse heräillä aamulla turhaan klo. 5, ja ihmetellä kun uni ei tule uudestaan.  ;)

Renkaat pitää vielä hommata. Alla on nyt Sava-renkaat. Ei ole lopulta hinnan kiroissa Michelinitkään. Kun tuo nyt on uusi, niin alun innostuksissa voi renkaat ostaa. Myöhemmin ei raaskisi.  :P
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 22.03.11 - klo:17:58
Mukavan pelin ostit eli onnittelut. Itse ostan samanlaisen heti, jos maantieajomäärät kasvavat. Kumimatto on hyvä, ei jalat luista. Miksi se tuhoaisi maalipinnan? Jos meinaat, että hiekkaa menee väliin, niin enpä ole edes asiaa tutkinut nykyvespassani joten so what..

Kiitokset.

Juurikin hiekka saattaa joissain tapauksissa hiertää maalin pois. Toisaalta, ajokenkäkin saattaa hangata maalia, jos mattoa ei ole. Tämmöistä lueskelin eräältä palstalta. Joku oli sitä mieltä, että ilman ei voi olla, toinen oli sitä mieltä ettei missään tapauksessa.

Mutta hyvin pitää Vespat hintansa. Olen nyt seuraillut kaverin vaihtokauppoja, kun viime vuosina vaihtanut, nyt jo kolmanteen Vespaansa. Välirahat eivät ole suuren suuria, joten ainakin moottoripyöriin verrattuna Vespailu, taikka siis uusiin vaihtaminen on edullista.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003