Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Takuuhuoltojen ja muiden huoltojen toimivuus (moposkootterit ja skootterit)

Aloittaja Samppa, 02.08.07 - klo:17:46

« edellinen - seuraava »

karkulainen

#30
Täällä paikallisella st1-huoltamolla on huono maine, kun mopot on huollossa, useilta henkilöiltä on hävinnyt pultteja ja muttereita mopoistaan, mopoja käytetään äärirajoilla miten ja milloin vain jne. Itse kävin katsomassa heidän työntekoaan ja sain todistaa kuinka sisäänajossa olevan skootteriin vaihdetaan kaasuvaijeri; Irroitetaan katteet voimaa säästelemättä, otetaan vaijeri irti, laitetaan uusi vaijeri paikoilleen, testataan toimivuus kaasuttelemalla.
Kun korjaaja testaili kaasuvaijerin liikkuvuutta, skootteri oli keskituella niin että takarengas otti maahan kevyesti. Starttasi, kaasutteli ja samalla hän poltti rengasta, revitteli sen minkä voi. Halli oli täynnä savua vielä kun omistaja tuli hakemaan kullannuppuaan. Rengas oli aivan sileä toiselta reunalta ;D

Ko. paikassa myydään kaikkea tarvikkeita mm moottorisahoja, kompressoreja, mopoja, veneitä jne. Myöhemmin kävin uudestaan katselemassa huoltohallin menoa, siellä oli mopoja kojattavana niin kuin aina. Sahan huoltohetki; Kun käänyin huoltamon pihaan, moikkasi korjaajalle ja menin halliin. Siellä oli huollossa saha, joka oli menossa myyntiin, korjaaja revitteli sillä ja kirosi kun ei käynyt kunnolla. Sitten hän vei sen huoltopöydälle ja tarkasteli sitä, käynnisti ja revitteli uudestaan. Tarkasti oliko ketjuissa öljyä, ei ollut, lisäsi vanhaa moottoriöljyä ketjuille ja revitteli taas. Sitten hän pisti sahan hallin lattialle ja rupesi pesemään sahaa painepesurilla, pesi loppuun ja revitteli sen moottorin kuivaksi, kuivasi loput ja katsoi perusasiat, katsoi että oli myyntikelpoisen näköinen, tarkisti että bensaa ja öljyä on tarpeeksi. Öljyä ei ollut tarpeeksi, laittoi sahan huoltopöydälle ja lisäsi öljyä liikaa, kuivasi ylimääräiset öljyt pois ja ... revitteli. ;D

Koko huoltotapahtuma oli hauska katsoa, revittelee, pesee, revittelee, lisää öljyä, revittelee lisää :D ei varmaankaan tehnyt hyvää moottorille :-\

Itse en vie skootteriani sinne huoltoon enään koskaan, säästänpähän yli 60e ;D Asiakaspalvelu, mitä se on. Odotin vilkkurelettä kaksi kuukautta, kun lupasi että saan sen viikossa jne vastaavaa juttua. Älkää ampuko kirjoitusvirheistä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

luigiiii


1. Mikä moposkootteri-, tai skootterimerkki oli kyseessä ja mitä hajosi?
2. Myönsikö myyjä virheen kuuluvan takuun piiriin ilman ongelmia?
3. Miten korjaaminen sujui (odotus, nopeus, tuliko kuntoon, mahdolliset kustannukset, jne.)?
4. Missä korjattiin (korjaamon nimi)?

Tähän alle myös muu huoltokeskustelu (huoltojen toimivuus).

1. keeway focus, suuttimen vaihto pelkästään kyseessä

2. takuu ollu ja menny aikoja sitten

3. siinä meni sellanen kylmästi voin sanoa että tunti vaikka ei siinä pitäs kauaa mennä(itella menis puol tuntia) ja se makso sen 17euroa siitä ilosta eikä se edes säätäny sitä.

4. vauhtikampe rovaniemi en suosittele, kaikki mitä menee kysymään menee aina tilaukseen...

Pyrres

1. Mikä moposkootteri-, tai skootterimerkki oli kyseessä ja mitä hajosi?
2. Myönsikö myyjä virheen kuuluvan takuun piiriin ilman ongelmia?
3. Miten korjaaminen sujui (odotus, nopeus, tuliko kuntoon, mahdolliset kustannukset, jne.)?
4. Missä korjattiin (korjaamon nimi)?

1. Jincheng JC 50 QT-20 Sudoku vm-09 tällä hetkellä kilometrejä noin 800. Hajonnutta ohjauslaakeri, oikea takavilkku oli toinen vasen takavilkku asennettuna ylösalaisin (vedenpoistoreikä ylöspäin), vasen etuvilkku ei toiminut ja joitain ominaisuuksiksi joidenkin mielestä laskettavia vikoja.

2.En vienyt samaan paikkaan mistä ostin eli Moposporttiin vaan valtuutetulle huoltokorjaamolle jossa kaikki viat todettiin kuuluvan selkeästi takuun piiriin ja korjataan ensitilassa.

3. Eli etuvilkun toimimattomuus, ohjauslaakerin löysyys (tai silloin luultiin että olisi löysällä), johtojen siistiminen (pyysin että jos vähän viitisisi kiinnitellä ja siistiä johtoja paremmin suojaan), ynnä muuta "pikkuvikaa" eli ominaisuuksia korjattiin ilmaan erillistä pyyntöä.

Tällä hetkellä odotellaan ohjauslaakereita jotka luultiin aluksi vain olevan löysällä ensihuollossa ja vika poistui hetkeksi. Takavilkku pistettiin tilaukseen ja vaihdettiin odottaessa ja samalla todettiin ohjauslaakerin olevan rikki ja kiristettiin ohjauslaakeria niin paljon kuin uskaltaa jotta voi ajaa siihen asti kunnes uusi laakeri saapuu. Pisin aika mitä olen ilman mopo joutunut olemaan on ollut 6tuntia ja jonotusaika pari päivää huoltoon. Ainoastaan osien saanti Moposportista on hiukan hidasta. Mutta eipä ainakaan itsellä ole valittamista.

4. Korjaamona oli Ricars Oy joka korjaa merkkihuoltona Jinchengit, Soliferit, CPI:t, Malagutit ja varmaan pyynnöstä myös muita ilman merkkikorjaamon leimoja. Ja ensihuolto tuli vieläpä 10â,¬ halvemmaksi mitä alunperin oli puhetta. Eli itse ainakin voin hyvillä mielin suositella. Plussana vielä leppoisa asentaja joka tuntee tekniikan, tuli monesti jäätyä suusta kiinni.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

erpal

Moikka! Itsellä tämä Fude Classic on ollut huollossa kahdessa eri firmassa täällä Helsingissä. Ekan firman "huolloista" en osaa sanoa mitään, mutta ainakin talvisäilytys oli sitten arvokas 200e. Sitten vein 1000 km ja 3500 km huoltoihin toiseen firmaan ja kas vain; Hommat oli tehty sovitusti ja paljon enemmänkin ja hintakin oli edullinen. Luotettavan tuntuinen kaveri työntekijöineen. Tässä en voi alkaa varmaan mainostamaan, mutta jos kiinnostaa, pankaa mailia tulemaan. Terveisin Erik

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

erpal

#35
Hyvä Samppa !

Kiitos, arvelin vain ettei nimien julkaiseminen olisi sallittua. No, tuo erinomainen huolto Helsingissä on Auto- ja Mopohuolto Andrus Laantee, Helsinginkatu 42, 00530 HELSINKI siinä Linnanmäen sillan vieressä samassa tilassa kuin Tuulilasipojat. Ahdasta siellä on ja tänään kävin tilaamassa huoltoaikaa, niin oli ainakin 20 skodrua huollettavana ja autot päälle. Rehellinen ja ystävällinen porukka, joka antaa työtä muillekin mahdollisuuksien mukaan. Virolaiset ovatkin ahkeria ja nämäkin tekevät 10-12 tunnin päivää. Etukäteen aika sov***una huolto hoidetaan paikan päällä. Perushuolto moottoriöljyineen, peräöljyineen, jarrunesteineen, puhdistuksineen, välyksien, valojen, jarrujen ym tarkastuksineen maksanee nyt 85e ja kestänee paikan päällä korkeintaan 2 tuntia. Puhelinnumero Andrusille on GSM 040-5529635. Terveisin Erik.

Edit:

Tässä tuon hesalaisen mopohuolto Laanteen eilinen toiminta taas nähtiin! Ajelin kauniissa säässä Linnanmäen kupeeseen ja tilasin skodrulle 4000 km:n perushuollon. Luvattiin, että kun tuon sen 14.07.09 klo 08 jälkeen, homma hoituu kahdessa tunnissa. OK, mutta kun ajelin 10km kotisuuntaan, kuului melkoinen pamaus, veto hävisi, mutta moottori kävi nätisti. Soitin kännykällä firmaan ja lupasivat hakea illalla korjattavaksi seuraavana aamuna. Klo 09:30 kaveri soitti ja ilmoitti varihihnan tuhoutuneen aika täysin (n. 4000km). Haku ja kuljetus huoltoon, hihna ja asennustyö yhteensä 50e. Minulle ihan OK ja toimitus oli nopea siinä huoltoruuhkassa. Taas mennään ja 14.07. sitten se parin tunnin huolto.   Tervehtien Erik

Jamppa

1. Mikä moposkootteri-, tai skootterimerkki oli kyseessä ja mitä hajosi?
Glans-power Kinroad 50QT-2 (Windbell). Alaosan muovikatteet rikki (kuljetusvaurio) , runko ja tavarateline osittain ruosteessa, ilmanputsarin kotelo halki, tehoton etujarru, variaattori jurisee 35-50km/h mittarinopeuksissa yms...
2. Myönsikö myyjä virheen kuuluvan takuun piiriin ilman ongelmia?
Muutoin kyllä, mutta ruosteista runkoa pidettiin "hankalana juttuna", mutta sekin luvattiin laittaa kuntoon.   
3. Miten korjaaminen sujui (odotus, nopeus, tuliko kuntoon, mahdolliset kustannukset, jne.)?
Aikaa meni yhteensä noin 3kk, josta parisen kuukautta odoteltiin osia. Huoltoliikkeessä mopo oli 3 viikkoa. Mopo ei tullut täysin kuntoon. Kirjoitin asiasta enemmän tuonne.
4. Missä korjattiin (korjaamon nimi)?
Kone-glans Oy, Salo. Kuljetukset transpointilla (kuljetuksista ei otettu maksua).

Pyrres

#37
Mopona edelleen Jincheng Sudoku -09. Huolto myöntää viat ja ei tähän mennessä ollut yhtään mitään ongelmia Ricars Oy:n kanssa, eilenkin jäin prkl tunniksi suusta kiinni.

Eilen aamulla tuli skootteri vietyä taas huoltoon, saapi nähdä kuinka pitkään on siellä koska joutuu purkamaan koko keulan ja etsimään oikeanlaisia laakereita kiitos sen ettei Moposport kykene toimittamaan laakereita  :-\. No onneksi töihin pääsee näin hätätapauksessa julkisillakin. Eli takuuseen menee vaihtoon etuhaarukan yläpään ohjauslaakerit johtuen joko löysistä laakereista tai kasausvirheestä. Samalla mittariston yksi valo fiksataan, etuparkki vaihdetaan, jarrulevyn kiinnitys ja suoruus tarkistetaan (laahaa pikkusen), jarrut puretaan ja rasvataan ja ilmataan (kahvan saa kiinni tuppeen) ja käydään läpi.

Päivitys tilaanteeseen: Nyt on sitten skootteri haettu, jarrut rasvattu ja levyn kiinnitys varmistettu, keulaan vaihdettu Soliferin laakerit. Mittariston valo ei ole viallinen, on vain kiinalaista suunnittelua jolloin toinen puoli nopeusmittarista jää himmeäksi/pimeäksi, muut mittarit ovat täysin ok. Etuparkki vaihdettu. Eli nyt pitäisi taas toimia hetken :P. Olisi ollut jo eilen valmiina mutten töiden vuoksi ehtinyt hakemaan, eli huomattavasti nopeammin sain mitä oli oletuksena.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

pöönä

Ajokkina Kymco Agility 125 Fat, huollot 500 km ja 2000 km,takuuhan on kilometreistä riippumaton ja kaksvuotta,Huoltoliike KoneKetola Pori aamulla viety hultoon iltapäivällä nouto,toiminut kuten kymco
moitteettomasti.(hintataso sama kun muillakin).... ;)


Pyrres

Se on muuten jännä miten paljon tuo huoltojen toimivuus vaikuttaa mopon valintaan jos itse on laiska, tumpelo tai aikoo pitää takuun voimassa. Itsellä tuo eka ja vika osuvat joten kun kerran nyt löysin huoltoliikkeen joka vielä palvelee asiakkaita asiakkaina niin kummasti halusi mopon minkä voi viedä samaan paikkaan huollettavaksi ilman että takuu menee. Eli olisin todennäköisesti päätynyt Keewayn skootteriin varusteiden takia mutta koska sain niin hyvää palvelua Ricarssilta että ostan uuden moponikin heiltä (eli menetän ajoneston ja pari muuta varustetta paremman ulkonäen lisäksi kun otan Keewayn sijaan CPI:n) koska tietää että jos vikaa tulee niin se korjataan mukisematta ja niin hyvin kuin osataan, eikä vähän sinnepäin. Mikä nykyään tuntuu olevan aika yleistä. Oikeastaan vain kolme liikettä tulee mieleen missä saa palvelua ihan Asiakkaana ovat käyttämäni tietokonehuolto/elektroniikkaliike sekä Nokian Helsingin pääliikkeen yhteydessä oleva huolto sekä Ricars.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

vilkkuvalo

No niin, nyt on minullakin "kunnia" viedä oma skootterini takuuhuoltoon. Skootteri on siis Benelli Pepe ja takuuhuoltopaikka Joensuun Motor-Naumanen. Takuuhuollon paikka tuli kun variaattorikopasta alkoin kuulua epämääräistä rolinaa. Avasin kopan ja sain syliini kasan kuulalaakereita. Ajattelin ensin, että äkkiäkös tuosta laakerin vaihtaa ja kyselin paikalliset liikkeet läpi. Ei löytynyt sopivaa. No sitten kiltisti takuuhuoltopaikkaan, jonka olin jo ennen mopon hankkimista varmistanut maahantuojalta oikeaksi. Ja kävinpä vielä paikanpäällä liikkeessäkin varmistamassa asian.

No, vein skootterin huoltoon viime viikon perjantaina, jolloin sanoivat että huoltoaika järjestyy tulevan viikon perjantaiksi - siis viikon päähän. Ajattelin että kylläpä kestää, mutta en rutissut sen enempää kun tuntui olevan kiireitä korjaajilla ja takuuasioista vastaava myyjä tulisi vasta parin viikon päästä lomalta. Korjaaja lupasi kyllä katsoa vian "jossain välissä" ja tilata osan maahantuojalta. Itse olin jo soittanut aiemmin maahantuojalle ja kysynyt miten pitäisi toimia laakerin kanssa. Sieltä neuvottiin viemään takuuhuoltoon, koska laakerin vaihto ei onnistuisi ilman erikoistyökaluja, ja että se tulisi kunnolla paikalleen. Noudatin siis neuvoja. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että sieltä olisi lähetetty laakeri minulle, mutta siihen tulisi vielä päälle postitus- ja toimituskulut. Ajattelin säästää muutaman euron ja sanoin, että tilatkoon takuuliike.

No jätin skootterin huoltoliikkeeseen viikoksi odottamaan ja läksin odottavin mielin - varsinkin kun korjaaja lupasi sitten soittaa kun työ olisi tehty.

Tänään sitten vihdoin tuli kovasti odotettu päivä, jolloin skootterin huollon pitäisi tapahtua. Aamusta alkaen olin jo täpinöissä, että illalla päästään taas pörisyttelemään. Vaan eipä päästy. Eikä soittoa kuulunut. Kun menin huoltoliikkeeseen, niin katsoin että skootteri on täsmälleen samassa paikassa ja samassa asennossa kuin viikko sittenkin. Ajattelin että ei rkele voi olla totta. Mutta näin vain oli. Se #*%&?! korjaaja oli sanomansa mukaan katsonut ettei siinä olisi mitään muuta vikaa kuin tämä laakeri, mutta jostain käsittämättömästä syystä ei sitten ollut EDES TILANNUT laakeria! Kyllä oli itsessä pitelemistä etten antanut pitkin korvia sille sällille. Sanoin sille korjaajalle että soita nyt sinne ja tilaa se osa, ettei tarvitse koko ensi viikkoa odotella sitä ja läksin kyllä sen näköisenä liikkeestä että varmasti tyhmempikin tajusi että nyt ei ole asiakas enää kovin tyytyväinen vallitsevaan olotilaan.

Maanantaina pitää taas soittaa ja kysyä tilanteesta. Jos mitään ei ole tapahtunut otan yhteyden liikkeen johtajaan ja annan tulla tuutin täydeltä valittuja sanoja.

Coastside

Laakerit ovat standartoitu ja sopivan saa laakereita myyvistä liikkeistä sen merkintöjen perusteella. Tuo huomioiden sen hankkimattomuus on törkeä virhe.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

NusNus

1. Mikä moposkootteri-, tai skootterimerkki oli kyseessä ja mitä hajosi?

Peugeot Jetforce STDI -03. Ostin Peugeot maahantuojalta Fortecolta. Jokin alkoi vikisemään.

2. Myönsikö myyjä virheen kuuluvan takuun piiriin ilman ongelmia?
Myönsi virheen

3. Miten korjaaminen sujui (odotus, nopeus, tuliko kuntoon, mahdolliset kustannukset, jne.)?

Huolto saatiin seuraavaksi päiväksi ja siihen meni muutama tunti ja homma tuli kuntoon. Tosin eivät tehneet mitään kosteudelle mittaristossa. Pitää soittaa huomenna ja kysellä uutta huoltoa. Porukka vaikutti asiantuntevalta ja mukavalta.

4. Missä korjattiin (korjaamon nimi)?
Forteco Espoon Finnoossa.

vilkkuvalo

... Jatkoa takuukertomukseen variaattorikopassa kiinni olevasta kuulalaakerista. (Se laakeri ei ole stardardimittainen, vaan sen tosiaan joutuu tilaamaan maahantuojalta)

Kävin maanantaina uudestaan Motor Naumasella Joensuussa. Sama tyyppi töissä eikä ollut VIELÄKÄÄN TILANNUT laakeria. Läksytin hänet perinpohjaisesti ja laitoin soittamaan maahantuojalle ja tilaamaan osan samantien. Nyt odotellaan milloin osa saapuu ja saadaan paikalleen. Käsittämätöntä miten voi olla vaikeaa tilata yhtä osaa. Kun tosiaan vein skootterin liikkeeseen kohta kaksi viikkoa sitten näytin rikki menneen osan, joka oli laitettu muovipussiin hän ei voinut tilata sitä silloin. Miksi?

Sen jälkeen oli viikko aikaa ennen kuin varsinainen varattu huoltoaika tulisi. Ei voinut tilata koko viikon aikana "kun on ollut vähän kiireitä". Miksi hän ei sitten tilannut sitä silloin varsinaisena huoltoaikana viime perjantaina - en saanut kuin mutinaa vastaukseksi. Vasta nyt maanantaina kun kävin ottamassa kierroksia liikkeessä ja vtuilemassa päin näköä alkoi edes tilaus vetämään. Saa nähdä miten pitkään kestää osan paikalleen laitto. Käyn viimeistään torstaina uudestaan siellä. Luulisi postin kulkevan kolmessa päivässä. Jos skootterissa ei olisi takuuaikaa jäljellä veisin vaikka minne muualle mieluummin korjattavaksi. Kyseisessä liikkeessä asiakaspalvelusta ei ole tietoakaan. Vaikuttaa siltä että he tekevät rahakkaammat hommat ensin ja sitten takuuhuollot kun joskus jää aikaa. Rkele.

NusNus

Lainaus käyttäjältä: NusNus - 02.08.09 - klo:23:21
1. Mikä moposkootteri-, tai skootterimerkki oli kyseessä ja mitä hajosi?

Peugeot Jetforce STDI -03. Ostin Peugeot maahantuojalta Fortecolta. Jokin alkoi vikisemään.

2. Myönsikö myyjä virheen kuuluvan takuun piiriin ilman ongelmia?
Myönsi virheen

3. Miten korjaaminen sujui (odotus, nopeus, tuliko kuntoon, mahdolliset kustannukset, jne.)?

Huolto saatiin seuraavaksi päiväksi ja siihen meni muutama tunti ja homma tuli kuntoon. Tosin eivät tehneet mitään kosteudelle mittaristossa. Pitää soittaa huomenna ja kysellä uutta huoltoa. Porukka vaikutti asiantuntevalta ja mukavalta.

4. Missä korjattiin (korjaamon nimi)?
Forteco Espoon Finnoossa.

Noniin. Soitin samaiseen huoltoon ja valitin mittariston kosteudesta. Näin puhelu suunnilleen meni:

Minä: Moi, mittaristossa on niin paljon kosteutta ettei näe kuinka kovaa ajaa, kuinka paljon bensaa ja kelloa. Mitä tehdään?
Huoltomies (tympeällä äänellä): Minullakin on Jetforce ja tuo on ominaisuus. Sille ei voi mitään.
M: Mutta en näe mitä mittarissa lukee. Mielestäni aivan selvä vika joka takuun pitäisi kattaa.
H: No tuo sitten tänne tänään niin katsotaan tiivistettä. Saat mopon takaisin ke tai to (soitin maanantaina).

Ajoin sitten Fortecon huoltoon. Myyjä joka myi skoden minulle seisoi ulkona ja tunnisti minut heti. Näytin hänelle vian ja keskustelu meni suurinpiirtein näin:

Minä: Ei oikein näe mittaristoa
Myyjä: Ohho. Onpa paljon kosteutta. Mennään sisään ja tilataan sinulle saman tien uusi mittaristo. Turha sinun on jättää skode tänne. Soitan sinulle kun osa on tullut niin voit ajaa skodella siihen asti.

Aivan mahtavaa palvelua myymälän puolella! Olin jo valmistautunut henkisesti kamppailuun huoltomiehen kanssa mutta onneksi homma hoitui näin helposti :D. Huomenna tai ylihuomenna menen vaihdattamaan mittariston. Esimerkillistä toimintaa myyjältä!