Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

2010 SF3 LC lähtee huonosti liikkeelle...

Aloittaja marko69, 16.05.19 - klo:21:09

« edellinen - seuraava »

marko69

Juuri vaihdettu pytty+mäntä (naraku) jolla ajettu hiukan yli 200km sisäänajoa, tankissa käytetty hiukan lisänä vielä 2t öljyä jotta saa varmasti voitelua.

Nyt huomattu että esim. liikennevaloista lähtiessä ei meinaa "herätä" eli kun kaasun laittaa vaikka täysille menee hiukan aikaa ennenkuin alkaa kunnolla kulkemaan, tasakaasulla ajaessa välistä ikäänkuin hyytyy mutta kaasua kun antaa kulkee kyllä ok.

Kaasarista nostin luistimen neulan sokkaa alimmasta yhden ylöspäin kohti luistimen kantta/jousta ja pääsuutin on kokoa 58 sekä katalysaattori poistettu...

Koko pelillä ajettu vajaa 12000 km.

Mikä vois olla vikana vai onko ominaisuus....

joni_k

ajat vielä sisäänajoa ja lopetat sitten lisäöljyn käytön. jos kenkkuilee vielä reilun tonnin jälkeen voi miettiä vikaa. noi miettimiset ainaki nelareissa on ihan tuttua.

jwalk

Nostit siis sokkaa ylemmäksi, eli neulaa alemmaksi?
Mistä päättelit, että seosta pitäisi laihentaa? oireethan viittaisi siihen, että liian laihalla käy osakaasulla
Kokeilepas laittaa neulan sokka pari pykälää alemmaksi. muuttuuko mikään ja mihin suuntaan.

marko69

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 17.05.19 - klo:06:33
Nostit siis sokkaa ylemmäksi, eli neulaa alemmaksi?
Mistä päättelit, että seosta pitäisi laihentaa? oireethan viittaisi siihen, että liian laihalla käy osakaasulla
Kokeilepas laittaa neulan sokka pari pykälää alemmaksi. muuttuuko mikään ja mihin suuntaan.

Oli mielestäni aivan alimmaisessa siksi kokeilin ylemmäs...

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: marko69 - 16.05.19 - klo:21:09
Juuri vaihdettu pytty+mäntä (naraku) jolla ajettu hiukan yli 200km sisäänajoa, tankissa käytetty hiukan lisänä vielä 2t öljyä jotta saa varmasti voitelua.

Nyt huomattu että esim. liikennevaloista lähtiessä ei meinaa "herätä" eli kun kaasun laittaa vaikka täysille menee hiukan aikaa ennenkuin alkaa kunnolla kulkemaan, tasakaasulla ajaessa välistä ikäänkuin hyytyy mutta kaasua kun antaa kulkee kyllä ok.

Kaasarista nostin luistimen sokkaa alimmasta yhden ylöspäin kohti luistimen kantta ja pääsuunnittelija on kokoa 58 sekä katalysaattori poistettu...

Koko pelillä ajettu vajaa 12000 km.

Mikä vois olla vikana vai onko ominaisuus....

Onko alkuperäinen ilmansuodatin, varmasti kaikkine osineen paikallaan,
pääsuunnittelija tuntuis vähä pieneltä, mieluusti sais olla vähintään 65, ja mieluusti ensi alkuun isompikin,
ja siitä sitte pienentää, jos tulppa 10 km lenkin jälkeen musta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

marko69

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 17.05.19 - klo:13:44
Lainaus käyttäjältä: marko69 - 16.05.19 - klo:21:09
Juuri vaihdettu pytty+mäntä (naraku) jolla ajettu hiukan yli 200km sisäänajoa, tankissa käytetty hiukan lisänä vielä 2t öljyä jotta saa varmasti voitelua.

Nyt huomattu että esim. liikennevaloista lähtiessä ei meinaa "herätä" eli kun kaasun laittaa vaikka täysille menee hiukan aikaa ennenkuin alkaa kunnolla kulkemaan, tasakaasulla ajaessa välistä ikäänkuin hyytyy mutta kaasua kun antaa kulkee kyllä ok.

Kaasarista nostin luistimen sokkaa alimmasta yhden ylöspäin kohti luistimen kantta ja pääsuunnittelija on kokoa 58 sekä katalysaattori poistettu...

Koko pelillä ajettu vajaa 12000 km.

Mikä vois olla vikana vai onko ominaisuus....

Onko alkuperäinen ilmansuodatin, varmasti kaikkine osineen paikallaan,
pääsuunnittelija tuntuis vähä pieneltä, mieluusti sais olla vähintään 65, ja mieluusti ensi alkuun isompikin,
ja siitä sitte pienentää, jos tulppa 10 km lenkin jälkeen musta.
[/

Pitää paneutua huomenna asiaan paremmin kun aikaa....

marko69

Nyt testattu luistimen neuläventtiiliä joka tasolla ja "paras" oli sokka keskiasennossa.

Kylmänä käyntiin ja liikkeelle lähtö on napakka eli lähtee hyvin liikkeelle kun kaasua antaa, lämpimänä jos pysähdytään ja lähdetään liikkeelle ei meinaa lähteä kuin kumimaisesti ja houkutellen kaasulla, sit kun saa kierroksia kehiin kulkee suht nätisti.

Otin tulpan myös auki ja oli aivan musta eli saa kyllä ainetta, oisko sit niin että liikaa saa löpöä mutta mitä tehdä vialle? Ei toimi eikä kulje niin hienosti kuin ennen pytty+mäntä remonttia....

marko69

Aukaisin kaasuttimen kohokammion ja huomasin pääsuuttimen olevan 68 vaikka luulin ostaneeni 58 kokoisen, kasataan ja sit kokeillaan miten käy.... fingers cross!!!

marko69

Ei toimi, kokeiltu neulan sokkaa joka hahlossa ja koetettu säätää ilmaruuvilla mutta sama ongelma jatkuu...kylmänä lähtee ihan ok liikkeelle mutta sit kun pysähdyt ja yrität liikkeelle lähtöä alkaa törisemään eikä liiku kuin vaivoin.

sen huomasin äsken että kun lähtee liikkeelle eikä anna kuin ehkä puoli kaasua liikkuu hiukan paremmin/kerää kierroksia  ja sit antaa kaasua toimii mutta nykien, täysikaasulla alkaa hyytyilemään.

neula on nyt toiseksi ylimmäisessä eli rikkaammalla sekä suutin se 56 joka oli ostettaessakin.....käynnissä kokeilin suihkuttamalla motor starter crc:n valmistetta imukanavan, ilmanpuhdistimen sekä muutaman muun liitoksen kohtiin ei käyntiääni/kierrokset muuttuneet eli ei vuotoja pitäisi olla.

alkaa olla ideat lopussa...

konenikkari

Ei ole mitään pätevää syytä, edes männänvaihdon yhteydessä,
lisätä öljyä polttoaineen joukkoon.
Jos öljyä kippaa sisälle tankin täyttöaukosta, esisekottamatta sitä polttoaineeseen,
se päätyy bensiiniä raskaampana vain tankin pohjalle,
ja sitä tietä, kaasuttimesta piankin löytyy enemmän öljyä kuin bensiiniä.
Koska vika ilmeni männänvaihdon yhteydessä, joku asia meni pieleen niihin aikoihin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

marko69

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.05.19 - klo:14:06
Ei ole mitään pätevää syytä, edes männänvaihdon yhteydessä,
lisätä öljyä polttoaineen joukkoon.
Jos öljyä kippaa sisälle tankin täyttöaukosta, esisekottamatta sitä polttoaineeseen,
se päätyy bensiiniä raskaampana vain tankin pohjalle,
ja sitä tietä, kaasuttimesta piankin löytyy enemmän öljyä kuin bensiiniä.
Koska vika ilmeni männänvaihdon yhteydessä, joku asia meni pieleen niihin aikoihin.

Huomenna viedään pajalle missä sen vaihtoivat, josko vika löytyisi...

Sepi6

Oliskos ongelma nyt vetopuolella, vastapaine jousi löysä ? rullat liian painavat ? sylinteri+mäntä muutti vetoalueen erikohtaan kuin alkuperäisellä ?
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

marko69

Nyt kun muistan vastata niin lopullinen syy oli tukkeutunut pakoputki eli jotain oli sisällä irti ja meni aika ajoin ulostuloreiän eteen jolloin alkoi oireilla, uusin putken ja taas mennään

Coastside

Jos siinä on katti niin ne voi tukkeutua liian vahvasta seoksesta joka voi johtua tukkoisesta ilmanputsarista tai jostain muusta syystä.

Tietenkin on mahdollista että juuri tehdyssä remontissa on jotain mennyt putkeen?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

marko69

Tässä tapauksessa epäilen vahvasti että kun poistin sen katin silloin jäi jonnekin romua joka sitten tukki putken