Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Trekker ei meinaa kulkea kunnolla

Aloittaja Tommi6, 23.08.19 - klo:10:46

« edellinen - seuraava »

Tommi6

Eli minulla on seuraavanlainen ongelma peugeot trekker skootterissa, se kulkee hyvin aluksi kylmänä. Mutta kun kone "lämpeää tarpeeksi", niin esim. liikenneympyrästä lähtiessä, skoottteri kulkee jonkin aikaa alle 20 km/h, jonka jälkeen se alkaa taas kulkemaan. Ja joskus on hieman samanlainen tilanne, jos vastaan tulee pitempi ylämäki. Niin vauhti hiipuu silloinkin tuohon aiemmin mainitun nopeuden paikkeille. Joten mistäköhän suunnasta vikaa lähtisi etsimään ?. ???

Coastside

Liian rikas seos ehkä. Joko tukkoinen suodatin, ryyppy jää päälle tai kaasuttimessa vikaa. Tulpasta kuumaksi ajon jälkeen näkee onko se nokinen. Onko nelari?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tommi6

#2
Olen vaihtanut kesällä uuden powerfiltterin tähän skootteriin, koska edelisestä oli haljennut putsarin kumi kaula. Sytytystulppiakin on kokeiltu vaihtaa useita, mutta ongelma senkuin jatkuu. :)

Alla on vielä lueteltuna osia mitä skootteriin on asennettuna.

-Skootterin vuosimalli on 2000.
-Moottori sama ilmajäähdytteinen 2t, mitä on käytetty ainakin speedfight 2/vivacity malleissa.
-Skootterissa on, stage6 50cc sylinteri.
-Kaasarina on dellorton phbg15.
-Suuttimista ei ole juuri nyt muistikuvaa että mitkä siellä on paikoillaan.
-Ilmanputsarina on power filtteri
-Variaattorin muutoksina on rajoittamattoman rullakuppi, ja hieman vakio rullia kevyemmät rullat.
-Kytkimenä taisi olla, jokin motoforcen racing kytkin
-Vastapainejousi on vakio.
-Pakoputkena on joku tecnigas, sen jatkeena tkr yleismallin äänenvaimennin.
-Polttoaineena skootterissa käytetään 98E5
-Vika on vaivannut jo pidemmän aikaa.
- Samanlaista vikaa oli myös dellorton phbg16 kaasarilla.
- Ryyppynä on normaali vaijeri ryyppy.
- Sytytyspuolan olen vaihtanut uuteen.

Coastside

Nuo powerfilterit päästää likaa läpi ja kone on kulunut loppuun, ainakin sylkkä-mäntä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tommi6


konenikkari

Paljonko on ajettu kaikenkaikkiaan mopolla.
Saattaa olla wäljistynyt, eli aikansa likaista ilmaa nautittuaan, on kulahtanut.
Hanki tai korjaa se alkuperäinen ilmansuodatin koteloineen, jos on tarkoitus skotulla ajella pidempäänkin.
Miksi käytät 95E polttoainetta.
Skotuusi on tehty niinpaljon muutoksia, että suosittelen palaamaan kaikkiin oletusarvoihin (default  ;))
Ja senjälkeen tekemään vain yhden muutoksen kerrallaan.
Ostitko skotun käytettynä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Tommi6 - 23.08.19 - klo:13:40
Olisko asianlaita muka nuin ? ???

Miksi kysyt, jos sinulla itselläsi on joku parempi tieto.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Tommi6

Tutulta jolta skootterin sain, niin olin silloin itse vaihtamassa tuota kyseistä sylinteriä. Ja ennen häntä olleella henkilöllä skootteri on ollut vakio. Lukuun ottamatta rajoittimen ohitusta, joten historia tiedetään aika hyvin. Enkä oikein kuitenkaan usko, että sylinteri olisi väljistynyt liikaa, kun muuten skootteri käy hyvin. Kilometrejä mittarissa on tällähetkellä 8,898 km. Ja Bensana EI ole käytetty 95E10 vaan 98E5. Ja senhän takia foorumeilta asioita yleensä kysytäänkin, kun jos ei itse kerran tiedä niistä. :)

konenikkari

#8
Suorita puristuspaine mittaus.
Ja katso mäntää pakoaukosta, onko naarmuja.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Yksi juttu voi olla filtteri ja ehkä pieni suutin sen kanssa. se ei vain selitä kuumana heikkoutta ellei se leikkaa kiinni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Jos ei ole alkuperäinen ilmansuodatin kotelo hilppeineen,
kaasuttimen kurkulta saattaa puuttua alipainetta, ja sulkee alipainehanaa ajossa.
Saattaa ilmetä esi siten että mopo hyytyy ajossa, mutta vähän aikaa käytyään tyhjäkäyntiä,
kulkee taas hyvin, hetkenaikaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Tommi6

Eli tuossa dellorton phbg15 kaasarissa on seuraavat suuttimet, Huom. nämä eivät ole lueteltu samassa järjestyksessä, kuin ovat kaasarissa paikoillaan.
74, 60, 50 ja sekä neulasuutin 262AU, Tässä skootterissa on tosiaan kokeiltu, ajansaatossa seuraavanlaisia sytystulppia, Bosch super r0 682, sitten on kahtakin erilaista ngk sytytystulppaa br7hs-10 ja br8hs. Variaattorissa on tällä hetkellä paikoillaan 7,5 gramman painoiset rullat.

Olen liittänyt alle vielä 2 kuvaa sylinterin sisältä. Pahoittelut kuvien laadusta, kuvat on otettu endoskoopilla, jonka sai liitettyä suoraan puhelimeen.

Tässä kuva ngk br8hs sytystulpasta, joka on tällähetkellä paikoillaan.
https://i.imgur.com/1DCavoP.png

Tässä kuva variaattori, sekä kaasarin alueesta.
https://i.imgur.com/ED9ARlS.png
-----------------------
Sylinteri 1
https://i.imgur.com/NKcupUF.jpg

Sylinteri 2
https://i.imgur.com/ckx1vwj.jpg

Coastside

Pytyssä naarmuja ja öljyinen tulppa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04