Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility 4T, Uudet yläpään rojut

Aloittaja villain, 10.10.18 - klo:16:57

« edellinen - seuraava »

villain

Moikka pitkästä aikaa,

vaihtelin tuossa kun oli mittariin tullut 15tkm, niin sylinterin, männän, kannen, venat ja nokan.

Yllätyksekseni taisi jotain mennä pieleen, kun tuntuu, että on tehot hukassa. Vai onkos tuo vaan uusien lelujen alkuahdisteluja.
Tosiaan alkuperäisellä/loppuunajetulla setillä toimi paremmin ja tuntuu, että jos tuo ei tuosta ala tokenemaan, niin vaihdan vanhat rojut takaisin.

Hmm... venoja en kyllä hionut, voisikohan nuin pahasti vaikuttaa, kun saattaapihan ne siellä siten vuotaa -> pitää varmaan koittaa vanhalla kannella.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

Coastside

Nokkaketjun ajoituksen virhe voi olla syynä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

villain

Hmm pitää vielä kerran se tarkastaa...
Eikös se niin menny, et yläkuolokohta on vauhtipyörän merkissä T.
Pienet reiät kannen tasassa ja iso reikä suoraan "ylös".

Hmm ei kai se edes käyntiin lähe, jos on koko kierroksen pielessä, kun eikös sekin onnistu?
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

villain

Ei hitto tossa on kyllä ehkä osasyy... Taisin laittaa ehkä hampaan sivuun, kun en laittanutkan T:tä siihen merkkiin vaan sen vieressä olevan viivan... No huomenna tarkastus.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

MORPA

Ei se kyllä käy ollenkaan jos venttiilin ajoitukset on aivan pielessä. Ja kyllä T-merkki kohdalleen ja yläpää just siten että pikkureiät tasan kannen reunan kanssa ja se kolamas reikä iskunsuuntaisesti ns. ylöspäin. Eihän se kolmas reikä voi oikein asennettaessa siis varsinaisesti milloinkaan ylöspäin osoittaa, mutta kuitenkin sinne suuntaan mihin mäntä kulkee :D

Tommonen mitenkään loppu ole 15tkm kohdilla jollei ole kaltoin kohdeltu, noi on oikein käytettynä hiton kestäviä koneita ja vakiona äärettömän laiskoja. Itellä Agilityssä nyt 28tkm joista 72ccm sylinterillä semmonen noin 15tkm ja mitään kansia tai venttiileitä ei ole uusittu tai korjattu, ainoastaan sylinteri vaihdettu. Toki varmaan useimmiten näissä tulee ongelmaksi kun ajetaan vähillä öljyillä ja venttiilikoneisto siinä ensimmäisenä kärsii. Toinen juttu sitten jos venttiilit alkaa kantamaan, eli vuotamaan ja siten vaurioituu, jolloin ne on vaihdettava tai läpättävä uudestaan. Jos ne kantaa tai vuotaa niin ainakin käyntiinlähtöä se haittaa ja jos vielä lämmettyään kantavat niin ei se pitkälle juokse, ainakaan kovin hyvin.

Tuolla nelari kinkkipuolella on paljon hyvää juttua, eli gy6 moottori on näiden nelari kymcojen ja nelari kinkkien peruskone ja pääosiltaan samanlainen kaikissa, eli gy6 on se avainsana ;)
Liikennesika.

villain

#5
Jaahas no johan selvisi...
En tiiä missä vaiheessa oon onnistunut tonkin tekemään. Ihme, että toimi niinkin hyvin. Venttiili kiero ja ohjuri halki...



Lopputulos uudella pytyllä ja männällä. No hivenen parempi vääntö, ei kumminkaan mitään dramaattista.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

Coastside

Kyllä se vain käy ellei venttiili vuoda liikaa. Männän venataskun voi olla samassa kulmassa eikä väännä lautasta mutta käy niin kuin tuossa. Nokka-akselin rataskin voi kiertyä kun venttiili nappaa mäntään.

Kootessa täytyy välykset ja ajoitukset tarkistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

villain

#7
Jeps. Saattoi olla juuri hampaan vinossa ketjukin. No on sitä tyhmempäänkin rahaa mennyt... Muutama kymppi hävisi, mutta tulipahan oppia.

Vaihdoin samalla 5,5g rullat, niin auttoi kyllä kiihtyvyyteen. Aiemmin oli 3x6,5 ja 3x7,5. Nuo toimi aiemmin, mutta jotenkin tuntuu, että tuolla uudella pytyllä vääntöalue siirtynyt hivenen ylemmäs. Nyt toki 8krpm kiekat, mutta kiihtyy paremmin ja ottaa koson mittarin mukaan 62-63kmh, joten aika sopivissa säädöissä nyt.

Hmmm nyt rajoitettu CDI kiinni. Pitääpi mennä ottamaan vielä tyypit rajoittamattomalla, koska sehän hakkaa rajoitusta vasten.

[EDIT] jeps pikkasen vielä lisää... Kiekat vähän reilu 8krpm en sitten tiedä, kun paras alue normaalisti kai 7,5krpm kohdilla, mutta nyt tuntuu pirteämmältä, kuin ennen. Imussa kulkee liikaa, mutta tasamaalla n.62kmh suuremmat ylämäetkin jaksaa vauhdin tippumatta alle 50kmh.
Hyvä, hyvä...
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

MORPA

Mulla Agility muuten ihan vakio, mutta sylinteri 72ccm(suutin 90tai 92) ja siihen settiin sopii mun mielestä vakiorullat parhaiten. Kyllä se jaksaa niillä kiskoa jyrkätkin mäet ylös kunnes pito loppuu. Väännöllä ja sitkeydellähän tommonen menee jos on mennäkseen.

Olen mä kutosrullatkin laittanut ja ihan samalla tavalla loppui mäen nouseminen pidon loppumiseen, nää mäet on siis polkuja eikä mitään kestopäällystettyjä pyöräteitä. Nyt 6.2g rullat ja huippunopeus vähän laski tasasella ja alamäessä. Ylämäessä ja kiihdytyksissä aivan sama kuin 6,5g rullilla.

Mulla noiden jyrkkien mäkien nousukyky on yks tärkeimmistä jutuista, ja 6g rullilla nousi saman minkä 6,5 rullilla, jäkimmäisillä pääsee vaan tasasella lujempaa. Käyttäkää nelarikymcon "julmaa vääntöä" hyväksenne ;D
Liikennesika.

villain

"julma vääntö" ????????

Ei tolla vakio pytyllä tosiaan mitään ihmeitä tehdä. Minusta tuo on hyvä suoritus 50cc.

Mitä tuossa nyt kiinni, niin Narakun HighSpeed vari 5g rullilla. Suora holkki. Sininen vastapainejousi, ylempää ottava parempi kytkin.

Kurit poistettu ilmanputsarista ja tehty kotikutoinen säätö ilmamäärälle + 90 suutin.
Tässä vielä ihmetyttää, että miksi kahvan viimeisellä neljänneksellä ei ole oikein vastetta. Puolivälikaasulla etenee lähes yhtä hyvin.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

MORPA

Julma vääntö oli lainausmerkeissä ja joku hymiökin vielä perässä ;) Eikä sitä ole ilmanputsarista mitenkään rajoitettu, rajoitukset on variaattorin holkissa ja CDI:ssä kierrosten rajoitin, siinä ne on.

Mää jotenkin oletin et ku noinkin paljon oot laitetta rassannut niin isompi pytty on kiinni, no mun moka ;) Ensiks vaan isompi sylinteri kiinni, tai muuten voi sit oikeastaan pitää vakiona. Ihan ok lukemat jos on tasasella mitattu, alamäkeen taas rajoittamattomalla CDI:llä noi nyt on aivan yhtä tyhjän kanssa. Rajoittamattomalla holkillakin se jo tuon kulkee alamäkeen.

Mulla nyt ei oo muuta ku 72ccm pytty, rajoittamaton variaattorin holkki ja isompi suutin, olen ihan tyytyväinen. Ei ole mikään hirmunen kulkija, mutta se on vaan kevyesti viritetty mopo. Variaattorikin on ihan vakio, mitä nyt ne 6,2g rullat jotka on liian keveät. Jokainenhan toki rakentelee moponsa siten kun haluaa, niin sinä kuin minäkin :) Nää keskustelupalstat on siitä hyviä, ettei tartte tehdä samoja virheitä jotka joku on jo tehnyt, näin säästyy rahaa, aikaa ja vaivaa. Jaetaan omat onnistumiset ja epäonnistumisetkin :)
Liikennesika.

villain

Juu oli tullu väärät hymiöt tohon mun viestiin, tai sitten oon ollu sekasin tota kirjoittaessani.   ;D

Kyllä tossa agilityssä on kuristus putsin ja kaasarin välissä, jonka nakersin pois. Muuten ei riitä ilma 90 suuttimella.

Nyt on tuo rajoittamaton CDI kiinni, jossa myös sytkän säätö. Vähän pitää sitä vielä haeskella, että miten toi oikein wörkkii, kun välillä tiputtaa liian myöhäselle ja meinaa sammua.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

MORPA

Juuh :)

Siis siinä on säädettävä sytytysennakko, ei kierrosten mukaan säätyvä. Jos sen säätää oikein aikaiselle, niin kiertää hyvin, mutta pikkukierroksilla sammuu tai käy huonosti? Kerro lisää tuosta kun kokemuksia kertyy.

Toi CVK on vähän ihme laite, se luistihan elää siellä ihan omaa elämäänsä eikä kaasukahvan asento sitä varsinaisesti kiinnosta. Sen kalvon eripuolilla vaikuttava paine-ero ratkaisee aika paljon tai oikeastaan kaiken, siksi siellä putsarin ja kaasuttimen välissä on joitain kuristuksia jotta saadaan sopiva paine-ero aikaiseksi, ja näitä juttuja kun menee muuttelemaan, niin lopputuloksesta ei osaa itse belsebuubikaan mitään sanoa. Nyt kun olet mennyt vaikuttamaan yhteen asiaan voi se vaikuttaa yllättävällä tavalla, kuten juuri siten ettei kaasukahvan loppuneljänneksellä olekkaan enää vaikutusta kun luisti on jo ylhäällä 3/4-osa kaasulla, mutta silti kaasuttimessa oleva läppä ei olekkaan täysin auki, mutta luisti onkin täysin auki. Nyt sulla kuristaa sopivasti se kaasuläppä, kun ennen kuristi se ilmanputsarissa oleva "kuristus". Ihan kokeiluksi menee, voi olla liian iso tai jopa liian pieni suutin, kun ei sen luistin asennosta osaa mitään varmaa sanoa. Jore1961 tuota hommaa joskus ihmetteli ja laitto pölynimurin kiini kaasuttimeen, se video valaisee asiaa jonkin verran.

Edellä aika teoriapohjaista pohdintaa, mutta osittain ihan kokemukseenkin perustuvaa, ja jos jollain on jotain suurta viisautta tarjolla CVK:n toimintaan niin kertokoon ihmeessä :)
Liikennesika.

villain

Mä en oikein kyllä pääse kiinni tohon sytkän säätöön, mikä tossa on... sain sen kaasun avaus puutumisen pois, kun säädin ennakkoa aikaisemmalle(melkein alueen päätyyn).
Tyhjäkäynnillä ennakko on siis ihan normaalisti merkissä, mutta vaikuttaa kai siihen miten nopeasti lähtee aikaistamaan.

Tuo kaasari ja kaasun toiminta meneekin nyt järkeen paremmin...
Kyllä nyt käy juuri niin, että läppä tekee tarvittavan kuristuksen ja enemmän kun avaa kaasua, niin imuäänet vaan kasvaa ja varsinaisesti mitään ei tapahdu -> menee laihalle?.?
Suomeksihan tuo nyt vähän huutaisi enemmän sitä, että suutin on liian pieni tuolle ilmamäärälle.
Mutta, mutta sitten mulla on tosiaan ennen putsaria oma "kuristus", jolla hakenut seoksia kuntoon, niin alkaa vähän sekoittamaan päätä.

Mitenhän tätä lähtisi ratkomaan.
Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011

villain

Löytyikin aiemmasta viestistä kuva. Sama vekotin on mulla nyt kiinni.

Kymco Agility 4t 12" (GY6) 2011