Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Häiriöääni skootterissa.

Aloittaja -jedi-, 09.01.18 - klo:14:32

« edellinen - seuraava »

-jedi-

Osaisiko joku kertoa mistä kyseinen ääni johtuu skootterin käydessä. Olen itse vaihtanut siihen männän ja sisään ajon tehnyt, toiminut kuitenkin monta sataa km ihan moitteetta. Kuuntelin jo käynnistyksen jälkeen, et outo sivuääni koneessa, 6km ajon jälkeen yhtäkkiä tehot tippuu ja skootteri sammu lopulta tuo ihme "kahina" jäi, kun skopan käynnistää. Ajamaan en tuolla uskalla lähtee. Kiitos jo vastauksista etukäteen :)

Skootteri on Peugeot jet force c-tech. Video --> https://youtu.be/MFjNglvsIwA.

Coastside

#1
Varin hihnan löysäämällä laittamalla kiilan takavsrin väliin  tai purkamalla hihna pois, paikantuu äänet moottoriin. Samalla voi kokeilla laakerien kunnon.

Letku pakoputken jatkeeksi vaimentaa ääntä ja vikaääni kuuluu selvemmin. Stetoskooppi auttaa paljon.

Jos saa hylsyn porakoneeseen voi kiekon puolelta pyörittää tulpatonta moottoria ja kuunnella mitä kuuluu. Veivillä käsin pyörittäen kuuluu ehkä selvemmin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#2
Coastin ohje hyvä, poista varihihna, niin selviää kuuluuko ääni kampikoneistosta vaiko vetolaitteista.
Kovasti kuulostaa vauhtipyöränpuoleisen runkolaakerin vialta. :(
Toivottavasti olisi varikotelon takapäässä oleva kytkinakselin ulkopään laakeri.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-jedi-

#3
Vauhtipyörän puolen runkolaakerihan sieltä oli menny. Uudet laakerit täytyy vain laittaa sisään. Tuttu leikkasi toisen laakerin irti kampiakselista ja siihen tuli kolo,kysyisinkin, onko tuosta haittaa moottorin toiminnan kannalta? Osaisiko joku sanoa?


Coastside

Jos se pari kolme milliä syvä on, ei se haittaa. Kun se ei tasapainoa vie.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: -jedi- - 24.02.18 - klo:20:32
Vauhtipyörän puolen runkolaakerihan sieltä oli menny. Uudet laakerit täytyy vain laittaa sisään. Tuttu leikkasi toisen laakerin irti kampiakselista ja siihen tuli kolo,kysyisinkin, onko tuosta haittaa moottorin toiminnan kannalta? Osaisiko joku sanoa?



Koska kuvanliittämisesi ei onnistunut

"Käytä kuvan liittämisessä aijaa kuvapalvelua.
Avaa aijaa kuvapalvelu http://www.aijaa.com/
Valittuasi kuvan paina lataa näppylää,
Kun olet ladannut kuvan, vieritä sivua alaa ja valitse kuvakoodeista
esim.foorumille iso ja kopioi linkki ja liitä se  tekstiisi foorumilla."
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-jedi-

Kiitos vinkistä! Nyt on kuvakin kampiakselista :)

Coastside

Aika roheesti vedetty 1/4 viiste.  ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

vanadoo

Taisi mennä kampurakin uusiksi :o

jwalk

aika ronskisti rempastu. En osaa sanoa, mihin kohtaan stefa sattuu,kun näköjään vähän pidemmällekin laikka napannu, mutta fiksuinta hommata uus kampura ja kaverille silmälasit.

joni_k

#10
jwalkin ehdotukselle ääni.silmälasien lisäksi laakerin ulosvetosarja.. ;D

vanadoo

#11
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 25.02.18 - klo:15:52
jwalkin ehdotukselle ääni.silmälasien lisäksi laakerin ulosvetosarja.. ;D
Dremeliäkin kaverille (ehkä jo entiselle) voisi myös kainosti ehdottaa. Pienempiä vaurioita sillä saa aikaiseksi vaikka vinguttaisi laakeria poikki hieman pidempäänkin ;)

Ps. Kyllähän näitä sattuu itse kullekin. Rälläköin joskus 508:n mersun pyöränmutteria irti kun oli jämähtänyt niin tiukkaan, ettei millään irronnut. Kiiressä tietenkin ja hämärässä ja mutterin mukana lähti melkoinen siivu myös pultin kierteistä. Irtosi vanne ja pysyi se kiinni viidelläkin mutterilla, ennenkuin sain asennettua uuden osan hajottamani tilalle.