Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mutterinvääntimiä/pulttipyssyjä löytyy kohtuuhinnalla!

Aloittaja Eki, 25.07.13 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 27.07.13 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: jk_single - 26.07.13 - klo:21:17
Pieni tarkennus, jos ruuvi/mutteri on spexit täyttävä niin siitä ei mene kierteet vaan ruuvi menee poikki kierteen pohjasta :P.
Ookko Wärtsiläläisiä?
Toivotaan että ei ole. :o
Jos ei erota pulttia ruuvista "vaikka kaikki muu informaatio pitääkin paikkansa" niin olisi Wärtsilällä suuria ongelmia? ;D

jk_single

#16
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 27.07.13 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 27.07.13 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: jk_single - 26.07.13 - klo:21:17
Pieni tarkennus, jos ruuvi/mutteri on spexit täyttävä niin siitä ei mene kierteet vaan ruuvi menee poikki kierteen pohjasta :P.
Ookko Wärtsiläläisiä?
Toivotaan että ei ole. :o
Jos ei erota pulttia ruuvista "vaikka kaikki muu informaatio pitääkin paikkansa" niin olisi Wärtsilällä suuria ongelmia? ;D

Wärtsilässä (suunnittelussa siis) on aina puhuttu Ruuvista, ja silti on vaan maailman suurimmaksi nelitahti diesel/kaasu laiva/voimalaitosmoottori valmistajaksi päästy. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Screw

Vespa P200E, Piaggio Beverly 500, Vespa S

mopo305

Lainaus käyttäjältä: jk_single - 27.07.13 - klo:23:34
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 27.07.13 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: mopo305 - 27.07.13 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: jk_single - 26.07.13 - klo:21:17
Pieni tarkennus, jos ruuvi/mutteri on spexit täyttävä niin siitä ei mene kierteet vaan ruuvi menee poikki kierteen pohjasta :P.
Ookko Wärtsiläläisiä?
Toivotaan että ei ole. :o
Jos ei erota pulttia ruuvista "vaikka kaikki muu informaatio pitääkin paikkansa" niin olisi Wärtsilällä suuria ongelmia? ;D

Wärtsilässä (suunnittelussa siis) on aina puhuttu Ruuvista, ja silti on vaan maailman suurimmaksi nelitahti diesel/kaasu laiva/voimalaitosmoottori valmistajaksi päästy. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Screw
Wärtsilässä minäkin pyörittelin ruuveja 35v.
......näin teemme, rahat juomme, ja kävelemme kotiin.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#19
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hIWeY9lNU7Y

Biltema myy tuota auton pyöriin tarkoitettua josta saisi muunnettua yleisvääntimenkin jatkovarrella johon kohdistuu koko vääntövoima. Skodessa sen voi varata maahan koska akselit on vaakasuuntaisia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

etotto

luettuani tätä keskustelua niin heräsi kysymys että mihin te sitä mutterimopoa tarviitte?
variaattorin irrotukseen? pyöränmutterin avaamiseen?varmin tapa saada limput ristiin kampiakselista on hakkuutta mopolla mutteria auki kampuran päästä, näin ainakin kelkan kytkimen irrotuksessa ja muutenkin prässäämällä kasattuja kampuroita käsitellessä esim. vauhtipyörää irrottaessa
varriaattorin kopan ruuveja kiinni vetäessä , jos ei ole tarkka , niin vetää pelkällä pyörityksen massalla alumiinista jengat hajalle,ei kerkii mikään momentti pysäyttää liikettä( kokemusta 10.9 M6 ja teräksestä ja 4asentoisella momentilla oleva Wurthin paine ilma mopo, saa porata pultit pois kun kuusiokolo ei pidä enää avatessa eri asia jos kerkee pysäyttää pyörinnän ja sitten momenttiin).
eikös nää skootterit ole leppoisia vehkeitä ja siinä sivussa ne pikku huollot ja remontit voi hoitaa ihan manuaali vehkeillä ja jätetään ne bilteman romut sinne hyllyyn ja ostetaan silläkin rahalle siwasta neuvoa antavaa  8) niin säästyy monta murhetta ( muijakin hiljenee muutamassa päivässä). mutta sen uuden osan tulo  sieltäjostakin saattaa kestää kuukausia

Coastside

Kiinalaisen tehtaan jäljiltä saa vääntä tosissaan jopa kopan pultteja tai sytytystulppaa. Sitten kun ne ovat kiristetty järkeviin tiukkuuksiin, onnistuu tavallisin työkaluin. Olen itse käsityökalujen kannalla ja olen tehnyt niitä useita. Koneissa sisältyy toimitukseen väärinkäytön riski kun tuntuma on heikko.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Voi olla, että kiinalaisissa vehkeissä ruuvit ja pultit on väännetty liian kireälle tehtaalla, itsellä pultit ja ruuvit on Baotianeista auennut ihan hyvin, mutta kiinipäin kun laittaa niin osa kierteistä korkkaa esim kun variaattorin kopan m6 pultteja kääntää ihan pikkuräikällä kiinni eikä käytä edes voimaa vielä.

tapiovuorent

Mielestäni tuota " pulttipyssyä" kannattaa käyttää vain avaukseen.Kymmeniä kertoja käyttäessäni , en ole saanut mitään hajalle., esim. variaattorit , magneetot , pyöränpultit .Tietysti esim. magn. ja variaattorissa käytän kunnollista kiinnipitotyökalua. Kiinnilaitossa k.o. osissa käytän momenttiavainta ( esim. 40 nm.)Kiinalaisissa ainakin kannattaa kyllä esim. variaattorikopan pulteissa käyttää " hellää "vääntöä.Avatessa niissä on kyllä esiintynyt kohtuutonta tiukkuutta.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 07.02.14 - klo:20:00
Avatessa niissä on kyllä esiintynyt kohtuutonta tiukkuutta.
Samaa ihmetellyt itsekin kun se lohkon valu on niin haurastakin. Mietin sitten että ne pirut taitaa jengata ne jollain erikoiskoon tapilla joka on aavistuksen tiukka ja kun tuotantolinjalla sitten vedetään koneella std pultti reikään niin se samalla pakottaa jengan stantardiin kokoon ja näin menettelemällä syntyy tiukasti lohkossa kiinnioleva pultti.

Coastside

#25
Paremmissa jenkatappisarjoissa on kaksi tappia joista toisella tehdään alkutyöstö ja toisella viimmeistely. Ne voi tehdä jengat karkealla ja jättää "tarpeettoman " vaiheen pois saaden yhden työvaiheen pois. Laadunvalvonnan ne ovat ensimmäiseksi poistaneet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04