Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mxu 50cc päänvaivaa

Aloittaja ATV, 06.11.18 - klo:00:23

« edellinen - seuraava »

Samppa

Hyvä että toimii ja ei muuten ole fooruminen ensimmäinen "puhdistettu" kaasari, joka kuitenkin tukossa.  8)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

WD-40 yms. pillin kanssa on hyvä väline kaasarin suuttimiin ja kanaviin. Sillä voi ylösalaisin puhaltaa ja pystyssä kokeilla virtaako läpi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#32
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 08.11.18 - klo:13:05
Hyvä että toimii ja ei muuten ole fooruminen ensimmäinen "puhdistettu" kaasari, joka kuitenkin tukossa.  8)

Totta, kaasuttimen puhdistustoimia on monenlaisia, ja kyseessä on lähes "taidelaji"
ATV:lle kymmenen pistettä siitä, ettei luovuttanut vaikka tilanne oli lähes epätoivoinen.
Melkeinpä voisin luvata hänelle hyvää uraa ko. toimissa  ;D
Tosin vanhemmiten oppii vain sen ettei oikeastaan tiedä mitään, ja juuri kun luulee oppineensa, tulee tapaus jota ei ole ennen tavannut.
Se on näiden hommien suola, jokainen ongelma on erilainen, siksi minullakin säilyy mielenkiinto.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ATV

Sen verran tuli oppia tästä, että vaikka kuinka puhallat ja puunaat, kiillotat tahi hinkkaat, niin se työn jälki tarttis aina yrittää syynätä niin pirun tarkkaan ja varmistaa. Eikä vaan esim työntää paineilmaa ja todeta, että läpi menee. Ei menny tarpeeksi.... Noh, tätä "harrastusta" ei kyllä näkövamma juurikaan helpota kun ei noin pieniä reikiä näe kunnolla edes kunnon lukulaseilla.

On se kyllä hemmetin hauska laite ajaa paikassaan. Vähän tehojahan tuo kaipailisi lisää, mutta kaikki ajallaan. Se vähän harmittaa, että pojalle tuli useampi kolaus itsetunnolle kun hyytyi millon minnekin, koulun pihamaa nyt ehkä häpeällisin paikka. Mutta josko tuo tosta taas iloa sais tosta laitteesta, jos luotto palaisi pikkuhiljaa..... Sellaista häikkää, vai ominaisuutta, on ollut koko ajan, että kierrokset pakkaa jäämään päälle kun kaasuttaa paikallaan. Mutta kun katkaisee virrat, niin alkaa heti käymään hyvää tyhjäkäyntiä. Ilmaruuvilla olen kyllä yrittänyt hakea parasta tyhjäkäyntiä, mutta vaikuttaako se tuohon. Kaasuvaijeri mielestäni liikkuu jouhevasti.

Niin, suodatin on ollut varmaan alusta asti bensaletkussa. Sitä kovasti pähkäiltiin, että mistä se jyvä on sinne tullut. Oli aivan valkoinenkin vielä. Laitehan on seisonut siis useamman vuoden. Tuskin on "kovettunutta" säilytysbensaa. Ja kun ajettu ei ollut kuin 1000km viiden vuoden ajalta eikä aiempaa historiaa tunneta, niin mahtaisiko jäljet johtaa peräti sylttytehtaalle....

joni_k

halppissuodattimesta itsestään voi irrota vaikka mitä hippuja vuosien aikana. vieläkö toi tyhjäkäynti jää ylös vaikka kaasun laskee? sekin voi olla että kun ei saanu kunnolla bensaa niin hetkellisesti kierrokset nousee ylemmäs. jos esim bensahanan pistät kiinni ja annat käydä tyhjäkäyntiä moottorihan nostaa kierrokset vähän ennen kun sitten sammuu bensan puutteeseen.

konenikkari

#35
Saattaa olla k.akselin stefat kuivia, paranee ajamalla.
Koeta asetella bensaletkut siten että laskee koko matkan tankilta kaasuttimelle, kuten aiemmin mainitsin.
Joistain suodattimista irtoilee, niissä käytettyä liimaa.
Tähän aikaan vuodesta, suomessa, seosilmaruuvin oikea asento on 3/4--1 1/4 kierrosta auki, kiinni asennosta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Mahd. imuvuodot kannattaa tsekata. Tohon kaasun leijumiseen siis.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

ATV

Niin monta kertaa purettu, että syytä kyllä hommata uudet o-renkaat seuraavaa kertaa varten tosiaan.

ATV

No sen verta jos vielä viitsitte jeesata... :D Niin nyt vaihdettiin orggisputki semmoiseen turbokittiin kun löytyi racing planetista. Pääsuutin vaihdettiin 80 -> 92 samalla. Muutoin toimiikin oikein hienosti, mutta välikaasulla on ongelmaa. Tyhjäkäyntiä ja täyttä kaasua käy tosiaan hyvin. Neulaa yritettiin prikkavirityksellä nostaa, mutta se ei onnistunut. Tuossa keihinissähän on tietenkin kiinteä neula. Mikä neuvoksi? Ilmanputsari on vaahtomuovilla ja öljyttynä, malli vakio. Tilattiin suutinsarja ja ajatuksena vaihtaa 92 -> 88:aan. Onko turhaa työtä alkaa taas vaihteeks bensaa haistelemaan kun sitä on nyt viime aikoina hieman harrastettu....?

Onko kellään tietoa, että mitenköhän katsastusmies suhtautuu tommoiseen tehoputkeen? Joku e-merkki siihen kyllä on stanssattu kylkeen.

joni_k

jos se toimii täyskaasulla moitteetta tuskin pääsuuttimen vaihdolla parantuu. ilmeisesti käy laihalla? voi olla että tyhjäkäyntisuutinta isontamalla parantaa asiaa. miten tää välikaasu asia ilmenee? toi neulan nosto ois toinen jos se vaan olisi mahdollista.

ATV

Ei oikein ole vääntöä osakaasulla. Meinaa siis hyytyä esim liikenneympyrässä tms. Ite kans ajattelin ettei tuo pääsuuttimen vaihto siihen vaikuta. No täytyy yrittää säätää vielä ilmaruuvia, vaikka tuntuis ettei sillä ongelma ehkä katoa

MORPA

No vaihda se neula. Niitä saa kiinalaisilta halvalla, ihan semmosia sarjoja siis. Itte en kanssa usko, että ilmaruuvin pyöritteleminen vaikuttais mihkään, mutta tyhjäkäyntisuuttimen vaihtaminen isompaan saattaa osakaasutapuksessa auttaa. Voi se myös aiheuttaa sen ettei kapistus käy kunnolla tyhjäkäyntiä ollenkaan.

Kiinasta saa myös kaasareita niin halvalla, että kannattaa ostaa ja kokeilla, sopii jos sopii ja toimii samalla periaatteella ;) Erilaisia Keihin kopioita on varsin runsaasti tarjolla.
Liikennesika.

ATV

Joo, kokeillaas jotain korvaavaa kaasutinta. Nyt  saatiinkin toimimaan jo aika hyvin kun laitettiin pari pykälää pienempi pääsuutin.

Noh, mutta nyt ollaankin taas vähän niinkuin lähtöruudussa, kun samalla palautettiin tuorevoitelu käyttöön (oli jotain 3% seos tankissa). Elikkä välikaasun tilanne meni sen johdosta reilusti huonommaks. Mitäs tässä nyt siis tapahtui...?


MORPA

No kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa koko kaasukahvan asentoon, pääsuutin sitten taas kaasukahva nurin asentoon, neula taas yrittää surkeasti säätää seosta näiden kahden välillä. Puolikaasulla vaikuttaa pääsuutin ja neula, ja lisäksi se tyhjäkäyntisuutinkin edelleen tarjoilee bensiiniä. Kaasu auki seokseen vaikuttaa pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin. No ehkä turhaa selitystä, mutta kuitenkin.

Mulla on aika vähän kokemuksia noista nelipyöräisistä mopoista, isommista kyllä mutta olen todennut ne laitteiksi jotka yrittävät tappaa ajajansa. Miksi sen edes pitäisi tasaisella puolikaasulla toimia kuin vanhan junan vessa, tuskin se varsinaisesti karkaa lapasesta jos vääntää kaasukahvan tappiin. Ei tommonen variaattorivetoinen laite tarvitse kuin kaksi toimivaa asentoa kaasukahvassa, eli tyhjäkäynti ja täyskaasu. Kyllä se kahvan kääntäjä oppii sitä sitten kääntelemään. Siitä kaasukahvasta vaiko sormikaasusta ei suinkaan säädetä mitään vakiokierroksia.

ps. joskus 15 vuotta sitten ajoin sinistä mopomönkkäriä, ajoin pienen lenkin ja totesin että mun puolesta laite saa olla. Olin kyllä erittäin juovuksissa ;D
Liikennesika.

Coastside

Tyhjäkäyntipiiri vaikuttaa seokseen noin 5-2% riippuen kaasuläpän/luistin asennosta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04