Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Honda PCX

Aloittaja khaosaming, 29.05.13 - klo:23:17

« edellinen - seuraava »

khaosaming

Kas kummaa, kun kukaan ei ole ehtinyt aloittaa ketjua maailmalla hyvin myyneestä skootterista, Honda PCX:stä. Näiden hintakin on tullut Suomessa jo vähän alas alun vajaasta 4000 eurosta 3290 euroon. Laitehan näyttää pieneltä maksilta 14 tuuman pyörillä. Ensiesittely oli 2010. Kone on meillä 125-kuutioinen, muualla jopa 150-kuutioinen. Nestejäähdytteinen nelitahti siis, jossa syylari lohkon kyljessä takapyörän lähellä. Huippunopeus on kevarilla noin 97 km/h, isolohkolla pääsee reipasta satasta. Tehoa vastaavasti 8,6 ja 10 kW. Tekniikka on eksoottista: idling stop (moottori sammuu valoissa ja lähtee käyntiin kahvasta kääntämällä); hiljainen sähkökäynnistys, josta vastaa laturi (ACG). Kulutus on 2,5-3 litraa satasella. Skootteri on valmistettu Thaimaassa.

Artikkeli Wikipediassa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_PCX

Ulkomainen keskusteluforumi:
http://hondapcx.org/index.php

Harrastajan kuvaama videopätkä Youtubesta:
http://youtu.be/Yy2pOxIyZY4

Vuonna 2012 esitelty uusi moottori eSP:


Tavaratila on kohtuullinen:


150-kuutioinen malli (käytännössä identtinen 125-kuutioisen kanssa):


Polttoaineen täyttökorkki löytyy keskitunnelista satulasta nousematta:



Four wheels move the body, two wheels move the soul.

kani

Onpa siistin näköinen skootteri. Hondamiehenä useasti ei ole tyyli miellyttänyt Hondan skoottereissa mutta tämä näyttää mukavan näköiseltä. On sillä kyllä sitten hintaakin.. Suomiverotuksellisista syistä lisäksi on iso vierastus isompiin kuin moposkoottereihin. Ja varsinkin kun olen ensimmäistä ikäluokkaa jolle A kortti ei tullut ilmaiseksi, eikä sitä ole tullut hommattua. Järkyttävän kallis A-kortin lisääminen B-kortin päälle on kummasti hillinnyt haluja siirtyä isompien kaksipyöräisten luokkiin..

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: kani - 29.05.13 - klo:23:33
Onpa siistin näköinen skootteri.
---------------
Joo, minustakin nätti, pieni skootteri. Tarvitaanko isompaa kaupungissa ainakaan?

Tässä pätkässä kaveri pörrää kaupungissa PCX:llä (J. Costan variaattori ja putki):
http://youtu.be/F9hIsiVhQUQ
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Bladefin

Hommasin kyseisen pyörän työmatkalle ja kivasti on mennyt. 40-80km/h on nopeudet matkalla ja kaikki menee tällä vaivattomasti.
Huiput on vähän yli 100 neulan mukaan. En ole saanut yli 2,5l sadalla menemään että viimeksikin oli 2,38l /100km.
Kiihtyvyyskin on hyvä että autot jättää valoista  :) Luulevat varmaan mopoksi

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: Bladefin - 11.06.13 - klo:21:30
Hommasin kyseisen pyörän työmatkalle ja kivasti on mennyt.
----------------
Kiva kuulla ja onnea uudelle pelille. Tervetuloa myös palstalle skoottereista keskustelemaan.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

khaosaming

Honda PCX:n ensimmäisessä mallissa on havaittu tyyppivika keskituen kiinnityskorvakkeissa. Liian ohuet korvakkeet halkeavat helposti -- varsinkin, jos tuki on huonosti rasvattuna päässyt ruostumaan akselistaan. Vuonna 2012 esitellyssä eSP-mallissa koneen lohko on saanut vahvennoksen keskituen kiinnityspisteen ympärille.

Honda PCX 125 eSP ja vahvistettu korvake (merkitty punaisella):

Four wheels move the body, two wheels move the soul.

Palosella

Kylläpäs onkin hiljainen tuo startin ääni niinkun khaosaming sanoikin jo, ei melkein mitään ääntä kuulu ainakaan videossa.

-T800-

Olen ajellut n. 3000 kilsaa PCX:llä. Ei mitään ongelmaa. Tuo starttimoottorin äänettömyys on kyllä hienosti toteutettu. Tuntuu, että käynnistys ei rasita akkua lainkaan.

megaman

Ompa tosiaan tyylikäs peli! Ainoa miinus tulee tuosta "keskitunnelista", joka nakertaa käytännöllisyyttä ja kuljetuskapasiteettia.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

Sumatra

Oli pakko kirjautua jäseneksi kun teki mieli kirjoittaa kehut ko. Hondasta. Olen ajellut vuokra Hondalla 150cc 500 km enimmäkseen kolme päällä ja laite tuntuu todella hyvältä ajaa. Vertailupohjana on oma vespa 300 gts.
Honda on parempi ajaa kolme päällä kuin vespaa kaksi päällä. (Kaksi aikuista 95kg ja 60kg kolmas lapsi 30 kg)
Honda tuntuu jämäkältä ja ajoasento yksinään ajettaessa on jotenkin vespaa vakaampi. Tehoa tietysti saisi olla 10-15 hv.tä enenmän.
Japanilaiset on ohittanut selkeästi vanhan designtuotteen mukavuudesta sekä ajo-ominaisuudessa.
Tämä on oma mielipiteeni.

mesemies49

#10
Olen täällä Thaikussa tällä hetkellä kyseisiä Skoottereita näkyy täällä olevan,niinkuin muitakin itäskoottereita.Noista kyytiläisistä olipahan mikä skootteri tahansa täällä ei rajaa kyyditettävistä,paras minkä olen nähnyt,ilman sivuvaunua oli perhe 5henkeä  ;D .ps.Isä ajaa jonkunmoinen kypärä ei aina sitäkään,vaimolla ja lapsilla ei kypärää.

tex-

Vaihdoin Honda Leadini tänään uuteen Honda PCX:n. Muutaman kymmenen kilometrin kokemuksella voin kehua tuntumaa verrattuna edelliseen. start/stop pelasi muutaman asteen lämmössäkin ja ledivalot näyttävät hyvältä.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Jkarha

#12
On hieno. Minkäskokoisen kuskin alle tuo menee?
Vespa LX50 4T4V 2013

tex-

minä olen 175 ja jalat yltävät kantapäitä myöten maahan. olen suomalainen persjalka ::) ei ole pitkiä jalkoja ;)
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Vespister

Onnea uudelle skootterille!

Piti oikein käydä tarkastamassa tuon specsit. Mukavan kevyt on 124 kg painolla. Tehoa on otettu ruiskukoneelle maltilliset 11,3 heposta. Samaa luokkaa viritysaste on kuin uusissa isommissa Vespoissakin.

Tuolla on mukava aloittaa kilometrien kerääminen ja suunnitella reissuja kesäksi!