Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ostinpa Kymcon (Xciting 500)

Aloittaja kales, 08.08.11 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

#45
Lainaus käyttäjältä: PappaSkootteri - 03.04.12 - klo:20:50
tai sitten vika voi olla ninkin yksinkertainen että vaijeri jumittaa kuoressa... vaijerin rasvaus auttaisi siihen versinkin jos "kaasuttelu"(vaijerin liikuttelu) auttaa hetkoht tyhjäkäynnin laskeutumiseen...

Tämä mullakin tuli ekana mieleen. Ja nytten sitten vielä se luistin takertelu siellä ihan ala-asennon tuntumassa, mutta pidän sitä tässä tapauksessa hyvin epätodennäköisenä.
Jokainen jolla on ollut iso ykspyttyinen(4T)  polkukäynnisteinen tietää kuinka tarkkoja ne on seoksestaan siinä käynnistysvaiheessa.. ja kumma kyllä juurikin lämpimänä. 

Edit: Paljon ajetussa alkaa usein ilmavuoto sieltä kaasuläpän akselin läpivienneistä,puslat ?, helppo todentaa laittamalla akseliin pari tipaa öljyä läpivienteihin. Tää oli vanhoissa kaasutin autoissa ihan yleinen vaiva ja haittaa juurikin tyhjäkäyntiä/säätämistä. Enpä usko kyllä tämänkään olevan nyt kyseessä kun vaiva on esiintynyt jo vuosia..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

kaahonen

Pakko avautua Kymcon jälleen myyjän toiminnasta Kuopiosa. Kuten aikaisemmin kirjoittelin olen hommanut itselleni 500i kymcon ja kaupan yhteydessä en saanut kuin yhdet avaimet. No kyselemään paikallisesta josko saisi uudet kun avaimen numerot oli kirjoitettu manuskaan. Liikkeessä ei tästä tiennyt oikein mitään, no pyysin selvittämään maahantuojalta ja ilmoittamaan minulle mikä tilanne ja mitä maksaa. Viikkoon ei kuulunut mitään ja menin kysymään. Ei kuulemma saa muutakuin koko virtalukon jossa on sitten koko avainsarja mukana, hinta 170€, ei kiitos kun minulta puuttuu tässä vaiheessa ns. lukitusavain jolla saa virtalukon "lukkoon". Sinänsä epäilytti vastaus, kun kuitenkin manuskassa pyydetään näitä numeroita ottamaan talteen mahdollisesti uusien avaimien tilausta varten. Pistin viestiä suoraan maahatuojalle ja sieltä vastattiin parin kyselyn jälkeen että kyllä saa, ovat kuuleemma juuri tilanneet hinta 70€. No edelleen hintaa liikaa muoviläpyskästä.

Ärsyttävää kusetusta paikalliselta myyjältä, olisin varmaan käyttänyt jatkossa heidän palvelujaan mutta eipä kiinnosta tällaisen jälkeen. Tilailen osat jatkossa netistä.

Onko kellään tietoa onko tuossa lukitusavaimessa jonkin sortin ajonesto?
Ei mopolla mahottomia

Kymco

#47
 :-X
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

perttikalevi

Ainakin 300 dt:n lukon lukitusavaimessa on erittäin heikko magneetti, tein vastaavanlaisen avaimen metallista, muttei avaaminen onnistunut vaikka käytin magneettiakin apuna.
Joten kai siinä on jonkinlainen estin.
Hukkasin dt:n avaimet (onneksi löysin ne) ja kyselin Mascolta uutta avainta, vastaus sama osta uusi lukkosarja. Useampaan kertaan vara-avain asiaa kysellessäni Mascolta ottivat avaimien numerot ja lupasivat kysellä tehtaalta ja soitella, ei ole ainakaan vielä kuulunut mitään (kysely tapahtui maaliskuun alussa).
Jotta sellaiset avain palvelut.
Ps. ennätin teettää pikasuutarilla avaimen joka on tietenkin ilman lukitusavainta, mutta ei silläkään tee mitään tuntuu ettei kestä satulan lukituksen avaamista.

Kymco

#49
 :-X
Kymco Visa R50
Yamaha Majesty 400

kaahonen

#50
Jep jep.

Eilen sain vihdoin vaihdettua  31g Dr pulleyt Kymcoon. Pikaisen testailun jälkeen tuntuu ihan ok:lle. Vanhoissa rullissa pientä kulumisen merkkiä joten joutaakin vaihtaa. Tuli käytyä Pieksämäellä testaamassa Kymcon isointa (My road 700) skodea ja eipä siinä hirveä ero tähän 500 ollut. Toki hivenen ripeämpi mutta toisaalta hintaa 12k€ niin mennään toistaiseksi tällä "vanhalla". Kävikö muut testaamassa noita kymcon isoimpia skoottereita?
Ei mopolla mahottomia

Ikis

Kyllä tuli kokeiltuu allrightin hemmon päivillä,samalla kokeilin aprilian srv 850:stä.
Molemmat mukavia pelejä ja yllättävän ketteriä syheröisillä pikkuteillä, ja voimaa
riitti.
Xciting 500 06 --> T-Max 500 08

lehtijussi

Tänään pääsi koittaan ensikertaa tuota omaa Xcitinkiä ihan kunnolla. Jos vertaan entiseen Suzuki Burgman 400 -09 skodeen, niin vaikka nurinkuriselta tuntuukin, Kymco on ajoltaan selvästi suitsaa parempi!
Menee kun juna vaikka vähän tuulisikin, 110km/h gps-matkavauhti on leppoista kulkemista, mutkatiellä käytös täsmällisen tarkkaa taittumista... tää tuntuu hanskan jatkeelta. ...Eipä ole ennen tullut kallistettua keskijalkaa asfalttiin. :o
Itseäni painavamman kyytiläisen uskalsin ottaa lopuksi kyytiin, matka-ajossa piti katsoa peileistä että onko se kyydissä ollenkaan...

Jos tekniikka osottautuisi luotettavaksi, siinä tapauksessa ei tule vaihdon tarvetta "vähään aikaan"!

Pientä sanomista löytyi kuitenkin heti jo kättelyssä.
Mittarin virhenäyttämää on ...runsaasti.
50km/h - mittarissa 62,
60km/h - mittari 73,
80km/h - mittari 97
100km/h - mittari 118
130km/h gps-nopeutta, mittari näytti "ainoastaan" 10 liikaa.(140)
Tuon kanssa pystyy elään, mutta takuun piikkiin voi kuitenkin joutua laittamaan jonkun nopeusmittarin osasen. Mittarin viisari villiintyy 90 - 100 välillä, heiluen kun hullun mulk...u. :(
Pienemmillä ja isommilla nopeuksilla toimii normaalisti, eikä aina temppuile edes tuolla kerrotulla alueella.

Tarvii seurata että rauhottuuko vai onko lääkityksen paikka.

Eipä tuollainen hetkauta kuitenkaan mihinkään suuntaan, positiivisesti erittäin yllättynyt olen koko laitoksesta.
Sitä kyllä ihmettelen, että kun kymcon paino on 230 kg, mutta silti se on niiiin kevyt käsitellä? :D

...ny mua ei vituta, ei niin yhtikäs mikään. 8) (Harmoooooninen olo)

kaahonen

Täällä havaittu sama ongelma mittarin kanssa. Ilmoittelethan jos ongelman saa korjattua jonkun osan vaihtamalla.

Tilasin muuten givin isomman pleksin, mukavampi ajella ;)
Ei mopolla mahottomia

lehtijussi

#54
Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 27.05.12 - klo:08:48
Tilasin muuten givin isomman pleksin, mukavampi ajella ;)
Säädin tuota orkkista pystympään asentoon, mutta siitä aiheutui melkoiset tärinät kypärään satasen vauhdissa. Ruuvasin sitten säädöt takas.
Toi korkeempi pleksi olis varmaan hyvä... mutta kun tökkii se pleksin läpi katselu.
Alkuperäisellä ei nyt tule minkäänlaisia ravistuksia itellä, ja kun pitää korvatulppia niin suhteellisen mukavasti pääsee matkustamaan kuitenkin.


Niin tuosta mittarista, tarvii kysyä viimeistään ekassa huollossa eli kohta. ;D
Neula ei väpätä, vaan se viisari hyppii akseleineen päineen, Ihan kuin se akseli ei olis missään kiinni. En tiedä... mutta villin näköistä hyppimistä kuitenkin. :o

lehtijussi

Hyvin alkaa yhteiselo xcitingin kanssa... alko joku rele naksumaan itellään, vaikka virrat ei ole päällä. Olisko vilkun rele, takana pakoputken yläpuolella, kun laittoi hätävilkut päälle ja pois, niin naksuminen loppu. Tunnin päästä kävin katsomassa niin taas naksutteli omiaan. >:(
Pesin sen päivällä niin olisko siitä tykänny huonoa.  Kuivankelin vehje ilmeisesti.
Xcitinki on viides kymco ja ei noissa edellisissä mitään vikoja ollu... :-\

Otin ny sitten akun kengän irti ettei naksuttele akkua tyhjäks.

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: lehtijussi - 27.05.12 - klo:09:28
Lainaus käyttäjältä: kaahonen - 27.05.12 - klo:08:48
Tilasin muuten givin isomman pleksin, mukavampi ajella ;)

Niin tuosta mittarista, tarvii kysyä viimeistään ekassa huollossa eli kohta. ;D
Neula ei väpätä, vaan se viisari hyppii akseleineen päineen, Ihan kuin se akseli ei olis missään kiinni. En tiedä... mutta villin näköistä hyppimistä kuitenkin. :o

Jaa tämä kuullostaa oudolle, onkohna noissa mittari vaijerilla vai sähköinen? Itsellä tuli sellainen ongelma kun laitoin ajon ajaksi puhelimen latautumaan niin mittari ei millään meinannut nousta yli 60 vaikka vauhtia oli vaikka kuinka. Muutenkin se väpätti kauheesti eikä toiminut niin kuin pitää. Laturi irti ja kaikki taas ok.
Ei mopolla mahottomia

lehtijussi

Eka huolto on kolmen viikon päästä, katsovat sitä mittaria samalla ja vaihtavat uuteen jos eivät keksi vikaa.
Naksuminen oli kans loppunut... Netistä pongatusta korjaamokäsikirjasta katselin kuvia, ja juurikin hätävilkun rele se mikä ei kosteudesta ny pitänyt.
Se ei kuvista selvinnyt, että miten takaposken katteen saa irti, mitä kaikkee tarvii irrotella? :-[

Mistähän gepsille virta? Jos noi katteet sais ehjänä irti, (etupää oli kyllä jo kokonaan purettuna kun etin reittiä gepsin johdoille... mitä en sitten löytäny) niin vois virtajohdon vetää suoraan akulta ja maan ottaa jonkin etupään ruuvin alta?

...Mää oon "vähän" tumpelo näitten kanssa. :)

Partanen

Kaverin -6 mallissa on sähköinen nopeusmittari. (Herätti luottamusta, varsinkin kun Piaggion ratkaisu Vespassa on vaijerivälitys sillä tuloksella, että mittari väpättää, ellei voitele säännöllisesti.) Tuli jo mieleen, että eihän siellä etupyörän tuntumassa olevassa nopeudentunnistinsysteemissä ole jotain varastointirasvoja, tai vastaavia järjestelmää häiritsemässä?

Lisävarusteille on paras ottaa virta suoraan akulta, jollei parempaa virtalähdettä ole tiedossa. Kaksinapaisella kaapelilla otat sekä maadoituksen, että virran akun navoista. Virtapiuhaan tietenkin sulake mahdollisimman lähelle akkua siltä varalta, että piuhan kuori saattaa joskus hankautua puhki, josta voi seurata oikosulku, ja vähintään murheita. Yhden sulakkeen sulakerasiat ei paljoa maksa. Sulake sitten virtamäärien mukaan, jotka eivät taida GPS:n tapauksessa paljoa olla. Kertooko GPS:n ohjekirja virtakulutusta? Lasketaan porukalla sopiva sulake.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

lehtijussi

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 28.05.12 - klo:20:54Lisävarusteille on paras ottaa virta suoraan akulta, jollei parempaa virtalähdettä ole tiedossa. Kaksinapaisella kaapelilla otat sekä maadoituksen, että virran akun navoista. Virtapiuhaan tietenkin sulake mahdollisimman lähelle akkua siltä varalta, että piuhan kuori saattaa joskus hankautua puhki, josta voi seurata oikosulku, ja vähintään murheita. Yhden sulakkeen sulakerasiat ei paljoa maksa. Sulake sitten virtamäärien mukaan, jotka eivät taida GPS:n tapauksessa paljoa olla. Kertooko GPS:n ohjekirja virtakulutusta? Lasketaan porukalla sopiva sulake.
Gepsin omassa piuhassa on sulake valmiina ja varmaan sitten justiinsa oikeeta kokoo... tarvii siirtää se sinne akkupäähän ja vetää gepsille se kaksnapanen - kun ny sais noi katteet ropailtua ehjänä irti. ::)