Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Coastside

Jos keskituki on raskas eli siinä ei ole vipua, sen voi siihen hitsauttaa. Jalka alla se on liki maata ja ylhäällä ei ota koppaa. Sellaisella skode nousee kevyesti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#1531
Aivan pielessä on keskituen rakenne tai oma tekniikka,
jos yli satakiloisen skotun joutuu nostamaan,keskituelle.
Hyvinhän ne nousee kolmesataa kiloisetkin kaksipyöräiset,
oikein suunnitellulle keskituelle, oikealla tekniikalla, ja nostamatta.
Sivutuki on hyvä jos on ongelmia, ja kumilenkillä jarrukahvassa saa tehtyä seisontajarrun  ;)
Sivutuella ollessaan kun skotu ueimmiten kaatuu, liikuttuaan pituussuunnassa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kiinalaisissa olen nähnyt kolmea jalkamallia ja vain yksi on kohtuu kevyt. Yksi meni lenkkarin pohjasta läpi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meisselix

Lainaus käyttäjältä: CoastsideYksi meni lenkkarin pohjasta läpi

Siinäpä ollut jäykkä keskipukki  ;D
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

joni_k

#1534
nyt se löyty..  ;D ihailin kyseistä kampea jossaki parkkiksella..muistais vaan missä..kävelin ohi. luulin että se oli rankasti modattu perus kiinalainen mutta merkki löytyi..honda zoomer 50 tai honda ruckus 50. tommosen mä tarviin. on kunnon kuraläpät ja kelpais talvellaki ajella on valmiudet kohillaan. tietenkin köyhänä miehenä vois kiinalaisestaki tommosen värkkäillä, ei mahdotonta. ilmeisesti tää honda vesijäähdytteinen, ei oikein oo mun juttu sen osalta..varaosissa honda lisä tod.näk.



nettimotossa on myynnissä se minkä näin. espoo ja mustan värinen..hintapyyntö suolainen 2500€ ja kilometrit alkaa hakkaa koneremppaa.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 28.04.17 - klo:11:27

nettimotossa on myynnissä se minkä näin. espoo ja mustan värinen..hintapyyntö suolainen 2500€ ja kilometrit alkaa hakkaa koneremppaa.

Löysin Motosta vain yhden Zoomerin, hintana 2690 ja ajettu reilusti alle 1000km. Eipä nelareihin pahemmin tartte koneremontteja tehdä, kunhan huolehtii että koneessa on öljyä ja ne vaihdetaan tarpeeksi usein.

konenikkari

Juups hassun ihana kampe, todella edistyksellinen, itsekin tommosta muotoa 2007  suunnittelin, ja olin pettynyt kun joku oli sen jo tehnyt.
Ja vasta ajanmyötä totesin sen tehtaan tekemäksi :D
Jäähyjärjestelmä on suorastaan nerokas, kuin myös startti/laturi laitteisto.
Hienoa havaita ettei maailma sittenkään ole aivan valmis, montaa asiaa voi vielä tuostakin kehittää.
Esim isompi akusto ja laitteisto jolla voisi ajaa taajamassa ja sisätiloissa pelkällä sähköllä ?!?
Ja polttomoottorin käynnistämällä voisi vain ladata akustoa. ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

periaatteessa kyllähä kiinalaisesta samanlaisen muokkaa.tossakaan ole ku 10" renkaat ja samaa kuviota ja kokoa saa kyl kiinalaiseen varmaan asennettua.pakoputkea joutuu vaa siirtämään. sitten kunnon lokarit, snorkkeli kaasarilta jonneki ja kaikki ylämääräinen sähköistys pois ja mittaristot. sitten vaan hitsailee kunnon raudasta karjapuskuria yms tarakkaa semmonen mad max tyylinen..  ;D

konenikkari

Itse olen kokenut noiden kinuskien kanssa elämisen rakentavaksi,  :D
eihän sitä voi vain korjata mitä ei ole koskaan tehtykään, se rakennetaan saaduista raakaaineista ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 28.04.17 - klo:20:18
periaatteessa kyllähä kiinalaisesta samanlaisen muokkaa.tossakaan ole ku 10" renkaat ja samaa kuviota ja kokoa saa kyl kiinalaiseen varmaan asennettua.pakoputkea joutuu vaa siirtämään. sitten kunnon lokarit, snorkkeli kaasarilta jonneki ja kaikki ylämääräinen sähköistys pois ja mittaristot. sitten vaan hitsailee kunnon raudasta karjapuskuria yms tarakkaa semmonen mad max tyylinen..  ;D

Katoppas Tubesta Jore1961 videoita. Hän on tehnyt useamman customin kiinanskoottereista.

joni_k

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.04.17 - klo:23:05
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 28.04.17 - klo:20:18
periaatteessa kyllähä kiinalaisesta samanlaisen muokkaa.tossakaan ole ku 10" renkaat ja samaa kuviota ja kokoa saa kyl kiinalaiseen varmaan asennettua.pakoputkea joutuu vaa siirtämään. sitten kunnon lokarit, snorkkeli kaasarilta jonneki ja kaikki ylämääräinen sähköistys pois ja mittaristot. sitten vaan hitsailee kunnon raudasta karjapuskuria yms tarakkaa semmonen mad max tyylinen..  ;D

Katoppas Tubesta Jore1961 videoita. Hän on tehnyt useamman customin kiinanskoottereista.

joo jore on tuttu ilman hänen videoita en kyl moottori remppaa osais tehdä. myös hänen custom videoista kun näki kinuskin rungon, tuli mieleen että ei paljoa tarvis modailla sais ton hondan näkösen.

Meisselix

Vähän alkanu nyppimään Solifer XTR50 skootterin koko. Saisi olla runko kookkaampi ja isommat pyörät. Olen katsellut "sillä silmällä" Kymcon Super 8 4T laitosta, Isot pyörät, iso runko ja hyvä alusta. Olisko muita vastaavilla ominaisuuksilla olevia moposkoottereita markkinoilla?
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Sepi6

Honda NSC Vision, on vaan ihan eri hintaluokassa.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Meisselix

Kiitos vastauksesta Sepi6! Tuota en ole aikaisemmin huomannutkaan. Hintahan tuossa pompsahtaa tuplaksi mutta ehkä myös laatukin?
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Old School

Lainaus käyttäjältä: Meisselix - 09.07.17 - klo:09:25
Kiitos vastauksesta Sepi6! Tuota en ole aikaisemmin huomannutkaan. Hintahan tuossa pompsahtaa tuplaksi mutta ehkä myös laatukin?

Honda on ilman muuta laatupeli. Ei toki halvin, mutta suunnitellut yksityiskohdat, kohtuullinen kulutus ja pitkä takuu vielä turvana.
BMW C 650 GT -14
Vespa 300 GTS -17
Honda SH 125  -14
Suzuki 500 2-tahti (70-luvulla)