Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tauko skootterointiin

Aloittaja XEVO400, 22.08.14 - klo:16:33

« edellinen - seuraava »

Coastside

Olisiko se verenkierron häiriöstä voinut tulla?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

oskuk

Nää on mystisiä. Mun yhdeltä kaverilta oli puolet kasvoista halvaantunut puolisen vuotta, lääkäri oli vaan sanonut että sattuu näitä, esim. nukkumalla vedossa voi näin tapahtua. Jahka hermo taas kasvaa kiiini niin tokenee. Olikos niin että puoli vuotta sanoi lääkäri ja lähes vuosi meni. Kaveri oli ehkä 21, ettei mikään vanhuus ei tule yksin -juttu.

pugt200

Paras arvaus asiatuntijoilta oli pitkäaikainen tulehdus kyynärvarren lihaksissa. OMT fysioterapia, akupunktio ja uusi pystyhiiri duunissa ovat parantaneet tilannetta. Samoin venyttelyt, joilla hermoille saadaan tilaa. Hermojen tutkimus sähköllä oli aika mielenkiitoista. Harvoin on mikään sattunut niin paljon kuin ne sätkyt, jotka tohtoritäti koneestaan antoi.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.09.14 - klo:10:03
Olisiko se verenkierron häiriöstä voinut tulla?

Tällä tavoin vaimo sai alaraajahermovaurion ja sekin hoitovirheestä >:(
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

r2

LainaaKaatosateissa ja helteissä vuoronperään autossa ilmastointi lämmitti tai jäähdytti popin soidessa ja juttelun merkeissä maisemia katsellessa ja pelkääjän kuvatessa maisemia ja videoidessa matkaa. Ei tarvinnut poroja, hirviä ja peuroja varoa ihan samalla tavalla kuin mp:llä ja itikat, sääsket mitkä lie ei syöneet hengiltä taukopaikoilla. Nordkapista mökki yöksi eikä tarvinnut koretexkalsareita kuivailla sitäkään yötä vaan nautti pitkien kävelylenkkien ja valokuvaamisen jälkeen hyvästä syvästä unesta.
Outoa, mä kun ajelen kaksipyöräisellä juuri välttääkseni noita. No toki juttelu onnistuu kypäräpuhelinten välityksellä mutta silti, haen ehkä juuri sitä olosuhteiden muuttumista. Kaiken ei kai tarvitse olla juuri optimaalista jotta voisi nauttia???
Suzuki gt 380-Honda Four 750-Baotian Chica Fresh-Peugeot Elystar TSDI-Aprilia Atlantic 250-Honda SW-T400-Suzuki V-Strom 650... ja nyt olen Peugeot Vivacityn mekaanikko

oskuk

Masokismilla tehdään tosiaan paljon rahaa. Ja mielihyvääkin.

lirva

Puolitoista kautta oli taukoa mutta nyt vaihdoin prätkän skopaan.. Im Bäck.

Sent from my U65GT using Tapatalk


HiTec

Lainaus käyttäjältä: lirva - 31.03.15 - klo:07:43
Puolitoista kautta oli taukoa mutta nyt vaihdoin prätkän skopaan.. Im Bäck.
Ai, meitä on muitakin jotka emme osaa päättää (ks. allekirjoitukseni) ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

lirva

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 31.03.15 - klo:09:50
Lainaus käyttäjältä: lirva - 31.03.15 - klo:07:43
Puolitoista kautta oli taukoa mutta nyt vaihdoin prätkän skopaan.. Im Bäck.
Ai, meitä on muitakin jotka emme osaa päättää (ks. allekirjoitukseni) ;D

Sopii hyvin, kun muksu syntyi, eikä ole aikaa veivata palloa ympäri. Skopalla on hyvä vetästä kauppaan vaippoja hakemaan.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: lirva - 03.04.15 - klo:08:22
Skopalla on hyvä vetästä kauppaan vaippoja hakemaan.
Samasta syystäpä tuota itselläkin. Joskus kun on aikaa tosiaan ajella, niin prätkä toimii vallan mainiosti - ja taas toisaalla kun ei sitä aikaa silleen ole ja haluaa vain näpsän urbaani-kulkuneuvon, niin maxi toimii taasen tuossa vallan erinomaisesti. Elämän tilanteet vaihtelee, niin miksei nuo ajopelitkin siinä samalla 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

tuoppim

Itselläkin on nyt Vespailut hetkeksi vespailtu. lLomarahat polttelivat taskussa ja niinhän siinä kävi, että heräteostoksenapihaan pölähti kesäkissa Honda NC750X ja GTS lähti samalla vaihdossa Hondan myyjälle Espooseen, jossa toivottavasti kilometrejä sille vielä kertyy. Huikea peli tuo oli, toimintavarma ja helppo ajaa. Pikkuisen meinasi tippa tulla linssiin kun vein Vespan viimeiselle matkalle  :-[

Kiitos foorumilaisille jeesistä ja vinkeistä. Tämä on kyllä huikea tiedon aarreaitta. Saattaapi olla että vielä iskee katumus ja muutaman kauden jälkeen tulee taas vaihdettua takaisin Vespaan, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Oikein mukavaa loppukesää kaikille!

Vespister

Saattaapi tuta hyvin tulla taukoja vespailuunkin. Itsellänikin on nyt mp-kausi meneillään. Mutta se ei tarkoita, että olisin vespailusta mentaalisesti luopunut. Onnea uuden moton johdosta kuitenkin!

Yleensäkin ottaen pidän kaksipyöräistä vain välineenä oikean mielentilan saavuttamiseen. Vähän niinkuin buddhalaista mietiskelyä. Minulle ei paljoa merkitse, onko alla vaikka  pojan satapiikki-Yamaha vai veljeltä lainattu Harley Davidson. Molemmilla on mahdollista löytää " matkalla-moodi". Tällä moodilla tarkoitan itsensä ja aistiensa avaamista ympäristölle, irtautumisesta arjesta.
Kiireisenä ja huonolla tuulella ei tuohon mielentilaan pääse, joten olen varannut moottoripyörän/skootterin yksinomaan vapaa-ajan kulkineeksi.

Parhaita mp-kokemuksiani ovat olleet taistelut luonnonvoimien kanssa Norjan pohjoisosien yksinäisillä teillä.
Pysähtyminen keskellä yötä tienvarteen aurinkoa ihailemaan. Edessä tietä.




Kymcomies

Ajokausi alkoi lauantaina 2.4. ja päättyi omalta osalta tänään sunnuntaina 3.4.
Hyvin lähti Kymco eilen käyntiin talviseisonnan jälkeen. Ensin pari minsaa tyhjäkäyntiä ja sitten kolme kilsaa ajoa sekä varmistus siitä, että kaikki pelaa. Kaikki pelasi hienosti, mutta skootterointi ei vaan enää napannut niin kuin ennen. Tätä päätöstä olin kyllä jo hautonut mielessäni pitemmän aikaa.  Laitoin siis hieman haikein mielin Kymcon myynti-ilmoituksen nettimotoon ja se oli siinä. Ostaja löytyi puolessa vuorokaudessa. Ensi viikolla Dt siirtyy uudelle omistajalla ja Kymcomies ei ole enää Kymcomies. Seitsemän vuotta skootterointia riitti minulle, kivaa on ollut ja uusia tuttavuuksia on löytynyt skootteroinnin ansiosta. Ajointoa pitäisi kuitenkin löytyä hiukan enemmän kuin allekirjoittaneen 250 kilometriin kesässä, jotta  skootterin omistamista voisi itselleen edes hiukan perustella "järkisyillä". Onneksi mopo menee nyt hyvään kotiin, jossa sille kertyy kilsojakin vähän viime kesää paremmin. Kymcomies kiittää ja kumartaa ja poistuu foorumilta. Pitäkää variaattorin hihnat kireinä ja turvallisia kilometrejä. Se on kuitti ja loppu.

Vespister

En tiedä, pitäisikö onnitella Kymcon myynnin johdosta vai esittää surunvalittelut.

Totuushan on, että joka harrastuksessa on notkahduskohtia. Itse aloitin mp-touhut kesällä 1971. Joskus 1980 -luvun loppupuolella oli kesiä, jolloin tuli ajettua vain muutama sata kilometriä. Oli olevinaan niin muita kiireitä, että mielenkiinto ei riittänyt kaksipyöräisiin.

Skootteria en juuri nyt omista, mutta olen silti skootteristi! Olen vain tällä hetkellä skootteriton skootteristi.
Tämä niin kuin vihjeenä sinullekin, saitin seuraaminen ei edellytä skootterin omistamista. Mielenkiinto skodeihin riittää.

Jonain päivänä hankin taas skootterinkin. Ehkä sinäkin! Eli älä kirjoita vielä kuittia!

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Vespister - 03.04.16 - klo:22:09
Skootteria en juuri nyt omista, mutta olen silti skootteristi! Olen vain tällä hetkellä skootteriton skootteristi. Tämä niin kuin vihjeenä sinullekin, saitin seuraaminen ei edellytä skootterin omistamista. Mielenkiinto skodeihin riittää.

Vermeksen hankkiminen tai edes harkinta hankkia on aika usein riittävä pykälä eri forumeille rekisteröitymiseksi. Sen jälkeen niissä hengaillaan tai ollaan hengailematta ihan kulloisestakin porukasta riippuen, tuolla enää ole ko. vermeksen kanssa mitään tekemistä :P Henk.koht. esim. vimosin VAG oli talossa joskus 80-luvun lopulla, mutta koska tuollaista harkitsin taas hankkivani jokunen vuosi sitten, niin pitihän se rekisteröityä ja siellä hengaillaan vaikka VAGinetta ei koskaan sitten taloon tullutkaan. Ja ihan samalla tavalla se on tämäkin foorumi, täällä roikuskellaan vaikka taukoa 2-pyöräisistäkin on tässä vuosien varrella ollut. No juu, nyt on taas maxi ja näillä näkymin myös säilyy talossa, oli niitä fiiliksiä sen ulkoiluttamiseen tahi ei. Mutta kummasti se vaan kyrsisi jos fillari olisi myyty ja just silloin iskisi taas fiilis lähteä ajelemaan. Tuossa yksilössäni juuri rahaa seiso ja vakuutuksetkin varsin edukkaat, niin näillä mennään 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08