Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Auttekee

Aloittaja Hermot menee, 20.05.20 - klo:18:18

« edellinen - seuraava »

Hermot menee

Käytiin tytölle hakemassa speedfight 3, vm 2014 johon tehty merkkiliikkeessä täys koneremontti (ilmoituksen mukaan alkuperäisosilla) ja käynnistyi/pystyi ajaa hyvin. Tuotiin kotiin ja pesun jälkeen käynnistyi ja kävi hyvin. Ajoi kadun päästä päähän ja kävi pihalla tyhjäkäyntiä jonka jälkeen ei enää lähtenytkään liikkeelle ja sammui. Nyt ei enää lupaakaan kummastakaan tavasta. Uusi akku ja tulppa vaihdettiin sen jälkeen kun sammui. ????
Missäköhän vika...

mopotinx3

Tässä auttaa perinteinen kipinän ja bensan saannin tutkiminen.  Aloittaisin alipainehanan letkujen  tarkistamisella.  Kerran, kun myin yhden skootterin, erittäin ärtynyt ostaja soitti ja kirosi mopon. Sanoin sille, että hyvin oli toiminut siihen asti. Pyysin tarkistamaan bensaletkut ja hanan letkut.  Hetken päästä puhelin taas soi, ja nyt oli jo hoksannut, että letku oli irti alipainehanasta.
Ruohonleikkurinkin saa kätevästi talven jälkeen käyntiin, kun ruiskaisee starttisprayta kaasuttimen kurkkuun.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Hermot menee

Nyt sentään lupasi ja käynnistyi 2 sekunniksi. ????????
Missäs tarkalleen ottaen alipainehana sijaitsee... ????

konenikkari

SF3:ssa ei ole alipainehanaa, siinä on pensapumppu.
Pesun jäljiltä, kuivaaminen taitaa auttaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Jos olet kipinänsaannin varmistanut ,niin helppo tarkistus bensansaantiin , siis kaasuttimelle asti on : ota bensaletku irti kaasuttimesta ja ohjaa johonkin astiaan. Jos startatessa polttoainetta virtaa , niin bensapumppu ( konenikkarin mainitsema) silloin pelaa. Pesun aikana veden pääseminen Polttoaine / ilmansuodatinjärjestelmään on aika epätodennäköistä , mtta kannattaisi ehkä ilmansuodatin tarkistaa , ettei sinne ole mennyt vettä. Jos tuossa SF3 :ssa on samantyyppinen kuin minun 2:ssa, niin eipä sinne vesi kulkeudu.Vesi on kyllä "turmiollista" sähkölaitteille" jospa vika löytyy siltä osastolta.

mopotinx3

Tämä siis olikin ruiskukone. Hankala korjata, mutta kuten edellinenkin vastaaja totesi,  vika voi liittyä kosteuden aiheuttamiin ongelmiin.
Usein laturilta tuleva johtoliitin on hapettunut.  harmi kun skootterin valmistajat käyttävät usein huonosti suojattuja liitäntöjä.
Bensan saannin voi ruiskukoneellakin tutkia starttispraylla tai ruiskuttamalla bensaa hieman  läppärunkoon.  Kipinäpuolella ruiskukoneissa voi olla ajonestoa ym herkkua haasteena.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside


Kipinää kokeillessa on hyvä olla uusi tulppa, koska vika voi ilmetä vain paineessa. Kipinän toteamiseen voi tulpan korvata vaikka puuruuvilla joka 2-5 mm lähelle metallia.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

2014 mallinen SF3 ei ole ruiskukone.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Oli kumpi vain sen korvaaminen suoralla ryypyllä, osoittaa onko vika siinä vai muualla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Painepesuria mopon pesussa en suosittele.
Johtosarjan liitintä, joka sijaitsee vesipumpun lähellä moottorin oikealla puolella,
on syytä erikoisesti varjella, jos kastunut, puhaltelua paineilmalla liitin aukaisemalla,
ja esim vd40:tä liittimiin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Minulla on WD 40 öljystä se kokemus että se leviää ympäriinsä ja kerää likaa. Vaseliinia hammastikulla on siisti keino.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Totta, vaseliinin ei vaan olisi syytä olla DDR suolaista lehmänrasvaa.
Tuonmoista olen käyttänyt kaikissa ryhmäliittimissä.

Jopa kuminen tulpanhattunikin on sitä täynnä.
Takavuosina tuota löytyi lähes  kaikista ajoneuvojen liittimistä.
Nykyisin kaikki kootaan kuivana, jottei kestäis liian kauan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Hermot menee

No täältä taustalta taitaakin löytyä vähän kaikkea... 14500 ajettuun tehty täysi koneremontti jo ainakin 3 kertaa ja edelisen omistajan omistusaikana 80% ajasta ollutkorjaamolla... Viime kesänä tehty koneremppa 2 kertaa tietty toinen takuuna, mutta taas kerran aloottaa samat oireet... Nyt yritetään kaupanpurkua myyjän kanssa ja hän saa taistella asiat liikkeen kanssa jossa rempat tehty ja luvattu ajokin olevan täysin ajokuntoinen ja sellaisena meille myytiin. No sillä ajoi sen vajaa 2 km ja enää ei ota kierroksia yms kaikkea muuta erikoista... ????????????

konenikkari

Mikähän on se merkkiliike jossa remontit tehty ?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.05.20 - klo:08:37
Mikähän on se merkkiliike jossa remontit tehty ?

Aiheellinen kysymys, herättää mielenkiinnon jos ei merkkiliike saa peliä toimimaan noinkin monen yrityksen jälkeen.. ;) Ymmärtäisin jos olisi yksi täysi koneremppa noilla kilometreillä, mutta kolme ja ilmeisesti saman asian takia.
Merkkiliike antaa korjauksilleen virallisen kuitin vaihdetuista osista ja yleensä jonkinlaisen takuunkin,sekä tietysti valmistajan takuuaika vielä päälle.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...