Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kisbeen takavariaattorista kysymyksiä

Aloittaja Skegge, 08.09.19 - klo:16:13

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Näissä , varsinkin kiinanskoottereissa on esiintynyt eri versioita variaattorin ilmanotossa.
Tuo mainitsemasi "tötterö" 4:llä reiällä ja ns. vaahtomuovisuodattimella , päästää jäähdytysilmaa huonommin sisään , kuin putki n.20-25 cm. joka on johdettu sivukatteen sisäpuolelle . Siinä ei ole suodatinta , ja se on melko hyvin suojassa raparoiskeilta . Tuo putki on mielestäni parempi ratkaisu.
Tuollaisen kumiletkunhan voit itsekin vetää suojaisampaan paikkaan. Ei tarvitse edes olla alkuperäinen skootterin osa. Harkitse itse.

Coastside

Minulla on mutkaletku joka osoittaa alas, eikä vedä likaa, jos yleensä imee koska tuuletin puhaltaa aukkoon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

etupäästä ilma sisään ja takaa ulos. keskellä olevan funktio on tuntematon? ite otin samantien sen tötterö suodattimen pois. imuriletkusta saa halvalla putken jos haluaa katteen alle laittaa. vuosia ajelin sillä tavalla. nyt mulla on powerfilter, ei tosiaankaan paras mutta nyt kun on reikiä niin yks ja sama  vesikura pääsee muualtakin jos haluaa.

Skegge

No niin, kytkinpaketti  (101 Octane) ja etuvarin tuuletinsiipi saapuivat postissa. Nopea toimitus muuten, eilen aamulla paketti postiin ja tänään 15:02 tuli viesti että paketti on noudettavissa pakettiautomaatista. Nyt puuttuu enää se katkennut holkki. Joku ajatuskatko tuli näköjään, kun en edes muistanut katsoa, löytyykö sitä purkuosat24:n valikoimasta. Mikähän osan virallinen nimi mahtaa olla? Vai oliko Tapio sinulla niitä nurkat väärällään?

konenikkari

Eikös siinä kytkinpaketissa ole kaikki osat, myös se holkki?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skegge

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.09.19 - klo:22:55
Eikös siinä kytkinpaketissa ole kaikki osat, myös se holkki?

Ei  ollut. Pelkkä kytkin voimansiitrtolevyineen.

joni_k

noita holkkeja tuskin on uutena erikseen myynnissä..epäilen.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Skegge - 14.09.19 - klo:23:53
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.09.19 - klo:22:55
Eikös siinä kytkinpaketissa ole kaikki osat, myös se holkki?

Ei  ollut. Pelkkä kytkin voimansiitrtolevyineen.

Siis myytiinkö sinulle "kytkinpaketti" josta puuttuu vastapainejousi, liukutapit ja sen suojaholkki jne.muut hilut.
Ja kuten joni_k sanoi, osia ei ehkä saa erikseen, ja vaikka olisivat päälisinpuolin samoja, eivät välttämättä sovi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Eihän se voi noin olla.
Tuote jonka tilasit pitää olla kuvan mukainen . Siis täydellinen takavariaattori ilman kytkinkelloa. !Siis sisältäen nuo Konenikkarin mainitsemat osat.
Jos on vajaa ( epäilen edelleen) ota yhteys myyjään.
p.s. jos kuitenkin tarvitset sitä holkkia ,niin joitain löytyy . Siinä tapauksessa soita Tapio Vuorenmaa, p.0445141540.

Skegge

#54
Hupsista, oikeassa olitte Joni, Tapsa ja konenikkari. Ei näköjään ajatus oikein saunakaljapäissään kirjoitellessa luistanut.  ::)
Minä ajattelin projektia siinä muodossa kuin se on nyt eli levällään. Ja muistelin että vastapainejousi ja holkit ovat kytkimen ulko-, eikä sisäpuolella. Eli eiköhän siellä sisällä ole kaikki mitä pitääkin.
https://aijaa.com/s3kwm1

Vai pitääkö se kytkin kuitenkin vielä avata ja tuupata vähän rasvaa sisään? Molykotesta oli aiemmin maininta, mutta on aika isoissa purkeissa ja kohtuu hintavaa. Toimisikohan tuo sen sijaan?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/600103/CRC-High-Temperature-Grease-Kuumankestava-rasva-100-ml


joni_k

kyl tossa kaikki pitäisi olla eihä se muuten pysy kasassa kun ne voimansiirtolevyssä olevat tapit varmaan tippuisi pois. kyl sinne jotain rasvaa pitäis sipasta. siellä on neulalaakeri joka alkaa muuten syödä sen takavarin akselia ja se onkin sitten perän purku että saa sen akselin uusittua.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Skegge


joni_k

jos siellä se neulalaakeri on niin senhän voi aukaisematta vähän rasvata. liikaa jos laittaa niin se tursuilee ja sotkee koppaa.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 15.09.19 - klo:11:25
jos siellä se neulalaakeri on niin senhän voi aukaisematta vähän rasvata. liikaa jos laittaa niin se tursuilee ja sotkee koppaa.

Ja yleensä päätyy hihnan väliin ja varin lautasille. ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)