Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 05.04.14 - klo:18:08
kysymys kuuluukin että tossa mustassa kannessa on valettuna sellanen musta tappi jonka keskellä reikä? eli onko se rajotus tappi ollu tossa tapissa kiinni jos on ollut?
Kyllä ja kyllä. Se rajoitintappi on messinkiä, eli se on jo poistettu.

Juissi

Yks vanha baotian on tullu vastaan, jossa myös se muovitappi oli niin pitkä, että siitä piti lyhentää vähän.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

kani

Lainaus käyttäjältä: kani - 29.03.14 - klo:17:53
Onko toi kalvo rikki PD18 kaasarissa? Luisti on ihan märkä bensasta?? Vai jotain muuta häiriötä??  :o Alkaa kyllä nämä kalvoihmeet riittämään..

En muista että missään aiemmassa kaasarissa olisi koskaan ollu tolleen, tai noin paljon bensaa. Kulutuskin oli kylmäkäynnistysongelmien lisäksi yllättävän suuri, jopa 4l/100km.

Coastside

Sen tapin pää voi olla eduksi pyöristää jottei jousi takertele siihen. Jousi menee mutkille puristettaessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Pv:n polkijoille tiedoksi.
Suzuki PV:ssä on eka moporyyppy jonka toiminto perustuu erillisen ryyppykanavan avautumiseen.
Siis, ryypyn päällä ollessa, avautuu ns ryyppykanava, joka on täysin erillinen verattuna muihin kaasuttimen toimintoihin.
Jos kaasuttimen luisti on säädetty korkealle,ei ryyppy toimi ollenkaan.
PV:ssä on syytä mopon käydessä säätää tyhjäkäynti, minimiin, jotta seuraavalla käynnistyskerralla ryypyllä on edes mahdollisuus, toimia.
Sama sääntö, ikäväkyllä,koskee lähes kaikkia nykyisiä moposkootterin automaattisia ryyppyjä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

aleksis96

Tossa kaasaria putsatessa huomasin pohjakupissa ruuvin olevan löysällä (ruuvin alla jousi ja pallo) baotian manuskasta koitin kattoa mutta edes purkukuvissa ei näkyny moista.

http://aijaa.com/0gXQHr <-- siinä kuva eli pitääkö ton olla vähän auki?

ko2610

Kuvauksesta päätellen kysessä on kiihdytyspumpun vastaventtiili. Kyllä sen pitäisi olla pohjaan kierrettynä.

aleksis96

kiitos pikasesta vastauksesta! oli varmaan päässyt sitten löystymään.

latromster

Kuumalla kelillä huomasin, että 125cc luokan kiinalainen röpeltää, kun kierrokset nousevat yli 7000 n. eikä vedä. Kaasun avaus on jotain 1/4 luokkaa. Onkohan tuo neulan alueella eli neulaa 1 pykälä alas ja toimii? Vai olisiko pääsuutin vai pitäisikö vaan odottaa ilmojen viilenemistä.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla


-Zone-

Pääsuutin vaikuttaa eniten täyskaasulla, neula eniten keskialueella ja tyhjäkäntisuutin + seosruuvi tyhjäkäynnillä. Koita ensin säätää seosruuvilla jos ei auta niin neulaa pykälä alas.

latromster

#1210
Seosruuvilla säätö auttoi hieman eli neulaa alas huomenna. Kiitos vinkistä. CV kaasarissa kun sen luistimen elämästä ei oikein tiedä.  Pitäisi kai elää aika samalla lailla mitä kaasuläpän? Jos osakaasulta alkaa tulla kunnolla imua, niin luistin kattoon? Tuossa isossa ihmeessä on seokset OK ala kierroksilla mutta nokka alkaa antaa imua siellä 7000+ rpm ja röpellys alkaa.

Mikä CV kaasarissa on kierrosten ja seoksen yhteys? Jotenkin tuntuu siltä, että yläkierroksilla tulisi ylimääräistä rikastusta.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

ko2610

Ota nyt, hyvä mies, ne talviurheiluvälineet pois sieltä kaasuttimesta! :P
Tuli tuosta CF:stä putsattua ilmansuodatin ja sen myötä tyhjäkäynti hiukan huononi, joten säätämään. Onpa seosruuville paikka keksitty: alapuolella niin ahtaassa välissä, ettei käsi mahdu. Ainoa tapa, jolla saa säädettyä, on kääntää kaasutin kyljelleen. Seosruuvi oli kierroksen auki, nyt jo kaksi ja vielä tuntuisi hiukan rikkaampaa kaipaavan. Nyt ollaan kuitenkin niin lähellä, että saa jäädä tuohon.

latromster

Onko ihmeiden automaattiryypyissä kuinka paljon eroa? Uudella röpöttää ja ryyppy koko ajan päällä, vanha pysyy ilmeisesti koko ajan kiinni tai erittäin vähän auki. Seosruuvi kiinni käy kuitenkin. Alkuperäisen ryypyn toiminta oli hyvin epämääräistä.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla


FlatLander

On niin kuuma ja aivot ei toimi, jotenka kysynpä teiltä joilla ne aivoi skulla paremmin:

Skode vastaa kaasuun niinkuin pitää, mutta 3/4-4/4 kaasulla ei ole muutosta kulku puoleen ollenkaan, eikä kierrokset muutu yhtään. Eli kyssärini olisi että pitääkö tuolloin suutinta suurentaa vai pienentää??
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

-Zone-

Varmistetaan että onhan kyseessä kinkin alipainekaasari?
Itsellä lentää luisti kattoon hiukan yli puolen kaasun kierrossa jonka jälkeen ei mitään muutosta sitten tapahdukaan koska kaasari on jo täysillä. Kaasuvarppi säätää kaasuläppää ja vastoin yleistä käsitystä sillä ei ole käytännössä juurikaan merkitystä kaasuttimen läpivirtausalaan. Kaasuläppä vain säätää luistikalvon alipainetta ja läpivirtausalan määrää luisti. Eli ainakin itsellä kaasari toimii niin että kun kääntää kahvasta hiukan yli puolen välin niin alipaine on riittävä ja luisti on jo katossa. Kaasuläppäkin on tuolloin jo niin paljon kääntynyt että sen kohdalla virtausala on jo suurempi mitä luistin kohdalla joten on ihan sama kääntääkö kaasun tästä pisteestä kokonaan auki saakka vai ei.