Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Skootteri1

No nyt selkisi. Pitää koittaa huomenna sitä jousi hommaa.

hyvaja

Pienillä lukkopihdeillä/ pihdeillä ruuvinkannasta saa kyllä senverran nitkautettua, että lähtee auki.

Skootteri1

Kokeilin äsken pyörittää sitä ryyppyä irti pyörii vain jäykästi paikallaan eikä lähde mihinkään. Onko vielä mitään keinoja millä sen ryypyn saisi pois?

Coastside

Mulla ei nyt riitä huumoria... Tehkää joku vastaava ruuvaus sillai tiukkaan ja koettakaa sitä irti eri keinoin. Kannan pois poraus ei ole huonoimpia koska sillä saa sen osan pois tieltä tehdä vääntöä pihdeillä jos se on edes nihkeä enää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

Sain sen ryypyn nyt kokonaan pois päältä kun rikoin sitä muovia ryypyn ympäriltä kun se ei kiertämällä irronnut ja työnsin sen neulan sinne pohjaan niin ei sammu kaasuttaessa ryyppyhän meni nyt kokonaan palasiksi mutta sainpahan skootterin taas toimimaan.

tommi

Näihin saa myös 22mm kaasareita ulkomailta. Kooltaan samankokoinen kuin vakiokaasarikin joten mitään ongelmia vaijerin saatika ilmanputsarin kanssa ei tule, toisin kuin 24mm kaasarissa. Ei muuta kuin heität paikalleen.



Suuttimen kokoa ei mainita, olisikohan 95? Saa nähdä saako tolla lisää tehoja verrattuna VirijaVaran 19mm kaasariin.

Timo

Mukava yllätys tänään kotia tultua.

Takana oli vain 25km ajoa,kone kävi kuumana kuin lettupannu.auringossa +43.

No pidin pikku paussin,ja lähden ajamaan uudestaan.Muistin että kotia tultua kierrokset jäivät vähän huutamaan,varmaan liiasta ilman saannista.
No,ruuvari vain kosti kaasariin,niin eiköhän imukaula ollut mennyt kokonaan poikki.Juuri siitä mistä alkaa imukaulan alumiini osuus.
Bakeliittia en käyttänyt,luulin aluksi että olisi tämän takia kuumentunut normaalia enemmän.
Mutta on se kaulan kumiosuus kumminkin aikas paksua,mutta tällaista näköjään käy joskus :)
Onneksi oli skootteri osien seassa vanha imukaula.

jalat

itsellä on tapana silloin tällöin pari kertaa vuodessa ruiskia siihen kumiseen imukaulaan spray kuminhoitoainetta ihan reilusti. Ei se ainakaan pahaa tee. Ties vaikka pitäisi vähän notkeampana sen kumin.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

tommi

#833
Eilen tuli se 22mm kaasari joka osoittauitui itse asiassa 23 milliseksi.



ACV kalvoa tässä ei ole lainkaan joten kanttakaan ei ole siten vaivauduttu asentamaan. Aika jännän näköinen kun kansi puuttuu.



Kaasuvaijerin kiinnitys on juuri päinvastoin kuin yleensä, saa nähdä tuottaako ongelmia kun vaijeriin tulee ylimääräinen mutka.



Sähköryyppy on erinäköinen kuin yleensä.



Kurkun todellista kokoa en ole mitannut mutta on varmaan ainakin sen 20mm.



Pääsuuttimen ehdin jo tsekata, on niinkin pieni kuin 88. Huomenna voisi kokeilla miten pelittää.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 30.07.11 - klo:13:39
Eilen tuli se 22mm kaasari joka osoittauitui itse asiassa 23 milliseksi.
Sitkeessä on näemmä vaan tämäkin virheellinen mittaustapa..
Mittaa sieltä luistin kohdalta. Sehän sen määrää, minkä kokoinen on läpireikä suurimmillaan voi olla. Vaikka suurentaisi tuon liitoskohdan 100mm ei se kaasarista sen suurempaa tee. Ihan sama määrä siitä maksimissaan edelleen läpi virtaisi. Näiden vakiokaasareissakin todelliset koot on mitä sattuu.

Tuosta voit hitusen vilasta miten menee esim mikunin kaasareissakin. Liitoskohta kaasarin todellista kokoa suurempi http://www.power-barn.com/images/vm%20carb%20dims.jpg

Koko kaasuttimen ideahan perustuu virtauspinta-alaan. Jos kaasukahvasta käännetään niin että luisti nousee puoleen väliin on moottorin kannalta aivan sama onko siinä nyt juuri kyseinen kaasari vai pienempi jossa luisti olisi noussut ylös asti mikäli molemmissa on sama virtausala. Ihan sama montako milliä suurempi imukaulan liitoskohta on.

Espi

Lainaus käyttäjältä: tommi - 30.07.11 - klo:13:39
Eilen tuli se 22mm kaasari joka osoittauitui itse asiassa 23 milliseksi.

Kurkun todellista kokoa en ole mitannut mutta on varmaan ainakin sen 20mm.

Huomenna voisi kokeilla miten pelittää.
Mittaappa vielä se todellinen minimi halkaisija ja kaasuläpän akselin halkaisija, niin tietää todellisen virtauspinta-alan. gy6-motor.de:n forextreme kaasarin halkaisija oli 18.5mm ja akselin halkaisija 3mm
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

tommi

Joo, arvasinkin että tulee vastalauseita kun mainitsin 23mm. Siksi sanoinkin etten ole mitannut kurkun todellista kokoa. Ei tämä mitenkään "sitkeässä" ole, kunhan vaan mainitsin tuon 23 milliä. Itse asiassa ei edes kiinnosta kurkun tarkka mitta, enemmän kiinnostaa miten se toimii.

-Zone-

#837
Lainaus käyttäjältä: tommi - 30.07.11 - klo:15:06
enemmän kiinnostaa miten se toimii.
Joo tuo on kyllä hyvin totta. Ihan sama mikä kokona on kun pelaa. Mulla 72cc pikkuvenakannella ja parhaimmat säädöt sain aikaiseksi tällä mun erikoisella Likiarvona 13mm (oikea koko siis) PDJ19 kaasarilla. Penskojen virityskorvaan kuulostaa tietty hullulta kun käytän pienintä omistamaani kaasaria, mutta siihen on järkisyy. Suurempi kaasari ei ole aina sama kuin parempi tai tehokkaampi.

Vakiokaasarilla toimii huonommin. Kulkee saman vaikka on isompi, mutta ala ja keskialueella sohloaa. Samaten yli puolen kaasun asennon jälkeen ei mitään vaikutusta vakiokaasarilla. 13mm koko kaasukahvan alue vaikuttaa moottorin toimintaan.

Coastside

Jos tuon 18 mm kurkun 50 cc suhteuttaa 1,2 litran moottoriin, olisi kurkku 43 cm.
Kun noiden suorituskykyä vertailee, olisi hyvä saada testituloksia vaikka mäessä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: Espi - 30.07.11 - klo:14:58

Mittaappa vielä se todellinen minimi halkaisija ja kaasuläpän akselin halkaisija, niin tietää todellisen virtauspinta-alan. gy6-motor.de:n forextreme kaasarin halkaisija oli 18.5mm ja akselin halkaisija 3mm

Piti sitten mitata kun pyysit, eli minimi halkaisija on 20.5mm ja akseli on juurikin se 3mm.
Minkäs kokoinen tuo gy6-motorin kaasari oli, 19mm vai?

P.S. Aika uskomaton juttu, tilasin yhden noita 22mm kaasareita niin tuli kaksi??? Ensimmäinen kerta kun kohdalleni moinen mäihä sattuu. Saa nähdä huomaavatko virheen ja pyytävät toisen takaisin. Ihmettelinkin miksi paketti oli niin painava.

http://kuvaton.com/k/YI5O.jpg

Laittelen joka tapauksessa toisen myyntiin, ostakee jos kiinnostaa.