Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Coastside

#750
Sähköviat ilmenevät näissä yleensä tulppa, tulpanhattu akku ja liitinsektorilla.  AC-CDI on halpa ja helppo saada, joten ei sen hankinta haittaakkaan, mutta DC on jo kalliimpi.

Kaasari-imukaula-putsari-letkut on yleisin häiriön syy. Joko likaa, pykimiä tai huoltomoka tai tehtaan jäljiltä jotain.

Minulle sattui tukkoinen (peräöljyinen joka keräsi vettä) putsari josta kuukauden ajan erillaista kiusaa. Ehdin vaihtaa kaasarinkin kun oli jo hankittuna. Olin katsoa kannen kunnon jota tuki huomio kaasari irroitettuna että imukaulasta sylkee usvaa startatessa (kostea nollakeli). Se liika bensa siinä näkyi. Mittasin puristukset jotka olivat kunnossa ja keskityin kaasariin joksi valitsin paremman. Häiriö katosi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: ckolliSeuraavaksi tänään tai huomenissa venttiilien säätöä (ei imua = venttiili kantaa)

Tai vuotaa. Miltäs ne puristukset ylipäätään tuntuvat?

ckolli

Lainaus käyttäjältä: tommi - 07.04.11 - klo:17:36
Lainaus käyttäjältä: ckolliSeuraavaksi tänään tai huomenissa venttiilien säätöä (ei imua = venttiili kantaa)

Tai vuotaa. Miltäs ne puristukset ylipäätään tuntuvat?

Näin jälkikäteen ajatellen pyörittää ehkä helpommin startilla. Puristuspainemittarikin löytyis, mutta ei sopivaa kierrettä tuolle tulppakoolle. Kumitulpan kanssa hankala mitata ilman suurempaa katteiden poistoa.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Coastside

#753
Jos siinä polkimesta (käsin) pyörittäen tuntuu selviä vastuskohtia on puristukset ok ainakin tarpeeksi. Eri vuotosuuntien havaitseminen on liian vaikeaa alkajalle.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Miltäs se tulppa itse on näyttänyt?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, väärän lämpöarvon tulppa voi kilahtaa aika nopeasti huonolla tuurilla.
Ja jos on tulpanvarren sisällä saanut kipeää niin alkaa oireilemaan juuri kuumetessaan.
Ei tämäkään kaikkea silti selitä, mutta voi olla joukossa yksi kiusankappale lisänä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ckolli

Coastside: Tuntuu vastusta käsin ja jalalla polkastaessa. Jossain vaiheessa ennen ongelmia ihmettelin kun skodu kehräs kuin "singeri". Ehkäpä ne venavälykset ois jostain syystä poistuneet. Ilman rajotinta toki vedin muutaman täyden vedon joista GPS:llä mittasin parhaillaan 70km/h. Oisko ottanut itteesä kovista kierroksista, toki vedot oli lyhyitä.

pekpel: Tulpan väri on silloin kun sammuu, kevyesti nokisen musta. Elektrodin toinen sivu vaalea. Kipinä tulee joka vaiheessa komeasti ja on kahdella tulpalla kokeiltu.

Venojen säätö tänään ja jos ei auta niin sit alkaa ihmettely. Kaikki johtoliitokset ja maadotukset on kans käytävä läpi.

Luin tuota -jarkko- nimimerkin Baotian projektia. Hänellä kun mikään ei toiminut ja oli lueteltu toimimattomuudet, niin pisti silmään tuo omalla rivillään oleva "Tööttö toimii". Zeesus mä räjähdin nauraa niin et kaffet purskahti yli pöydän. Muija katto haavi auki et mikä tolle äijälle nyt tuli. Joo nää on ihmeellisyyksiä täynnä nää kiinaihmeet ja niin tuntuu olevan "merkkiskodutkin".
Pappatunskan tekniikka nykyskoduihin ni ei tarttis vollottaa toimimattomuudesta  ;D
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Samppa

#756
Kyllä minäkin kallistun CDI-boksiin. Boksit aiheuttavat näissä usein sellaista oiretta, että lämmittyään alkavat tekemään mitä sattuu. Kakoo, rykii, sammuu jne. ja sitten kylmänä saattaakin taas toimia normaalisti tai sitten ei. Usein nuo boksit eivät hajoa ns. laakista, kuten vaikkapa puola (eikä sekään aina). Myös tuo tulpan väri voisi viitata sähköpuoleen. Myös väärän lämpöarvon (liian kylmä) omaava tulppa saattaisi tehdä tuollaista, mutta todennäköisesti se tulppa olisi sammumisen jälkeen tosi nokinen.

Näissä nyt tietysti oletuksena, että PA-puoli on tsekattu kokonaisuudessaan lävitse.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Mystinen oikkuilu jolle ei näy selvää osoitetta ratkeaa vain pitkän kaavan mukaan. Kaikki osa-alueet on käytävä läpi yksi kerrallaan, huomioiden että käynnistysyritykset itsessään pahentaa asiaa kuen tulpan kasteluna, joka estää käynnistymisen vaikka vika itse korjaantuisikin. Koneen kuivaus ei käy helposti. Kannattaa vetää kaasari siksi aikaa irti.
Nyt kurakeleillä, kaikkie johtoliittimien tarkka läpikäynti on paikallaan. CDI:n johto voi irrota erillisesti muista ajon aikana.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ckolli

#758
Dodiih, yksi osa-alue poissa taas.

Venttiilivälykset tarkistettu ja olivat kylmänä molemmat sen 0,1mm (nahkeat).

Bensaletku irti, tulpanhattu irti ja startaten. Bensaa tuli letkusta. Kiinni molemmat ja laakista käyntiin. noin 10 min tyhjäkäyntiä ja satulaan toiveikkaana. Kilometrin vetoja eestaas pari kertaa ja alko tuttu nykiminen, eiku kotipihaan ja sammu. Tässä vaiheessa meinasin kiroilla.
Bensaletku irti ja tulpanhattu irti ja startaten, bensaa tuli. Letku kiinni ja starttaus, ei lähteny. Tulppa irti ja kipinän testaus, nätisti kipinöi. Tulppa kevysti nokinen josta keskielektrodi hieman vaaleampi, starttaus, ei ees luvannu... Tässä meinasin kirota ja sit päätin et kiroan, voihan hel hel eiku hemmetin enkelit  ;D puuuuuuh

Eli CDI-boxi on vimonen keino eikä naapurin reino.
Kahtelemaan crossipärristä oisko niissä vastaavaa CDI-boxia ja toimisko...

Edit: Hain crossipärrästä (110 kuutioinen kiinalainen) CDI-boxin. On hieman pienempi kooltaan, mutta sama 6-pinninen liitin josta puuttuu 1 pinni. Kun katsoo liitin itseenpäin oikealla puolella, niin oikean reunan keskimmäinen pinni puuttuu. Boxissa ei muita merkintöjä kuin ZTXF0703.
Muistaakseni nää boxit on jaoteltu 50cc-110cc ja 125cc-200cc kiinalaisissa. Täytyy guugletella =>
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

ckolli

Osaisiko joku sanoa uskaltaako tuota kinkkipärrän CDI-boxia kokeilla Skodussa, vai paukkuuko paikat jossain muualla?
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

Coastside

#760
Selvitä prätkän kytkennät. Liipaisukäämin johto, magneeton johto, maajohto ja mahdollinen akulta tuleva. Muuten särkyy melko varmasti. Tarviit purkaa ja ehkä mittaillakin.

Jos saat ne selville, piirtele kaaviot ja postaa CDI ketjuun niin saadaan matskua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ckolli

Näyttäs tuo crossiprätkän CDI olevan AC kun magneetti ei ota, eli ei käy.

Tänään käyn kaikki maadoitukset ja liitännät läpi. Ed omistaja sanoi että tuo Milan kävi 3 kertaa takuuhuollossa sähköongelmien vuoksi. Näyttäisi olen abiko jatkoliittimiä aika kriittisissä kosteissa paikoissa. Ne tinaten ja kutistesukkaa päälle.

Ei kellään sattuis olee akselilla Uusikaupunki, Vehmaa, Laitila, Mynämäki, Masku, Turku ylimäärästä DC CDI-boxia (yksiliittiminen) lainata / myydä? Sais tuonkin vaihtoehdon suljettua tässä ongelmassa.

Pitäskö siirtää keskustelu tuonne CDI topicciin?
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

tommi

Ei muuta kuin ostat uuden boksin, vaikka vika ei olisikaan siinä niin on hyvä olla varaboksi valmiina jos tarvetta tulee. Jos ei paikallisista puljuista löydy niin tilaa vaikka tuolta -->

http://www.virijavara.fi/shop/?157,cdi-yhdella-liittimella-dc-saadettavalla-sytytys-ennakolla

ckolli

Lainaus käyttäjältä: tommi - 10.04.11 - klo:08:16
Ei muuta kuin ostat uuden boksin, vaikka vika ei olisikaan siinä niin on hyvä olla varaboksi valmiina jos tarvetta tulee. Jos ei paikallisista puljuista löydy niin tilaa vaikka tuolta -->

http://www.virijavara.fi/shop/?157,cdi-yhdella-liittimella-dc-saadettavalla-sytytys-ennakolla

Taidan tyytyä tähän halvempaan. Jostain syystä olin siinä luulossa et tuo mun CDI ois DC vaikka kaikki mahdolliset varaosamyyjät kahlasin läpi.
Oishan tuo säädettävä kyllä aikas hyvä.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

tommi

Etkös jossain vaiheessa maininnut että magneetti otti kiinni siihen sinun boksiisi, vai muistanko väärin?