Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

tommi

#705
Lainaus käyttäjältä: Plom - 13.03.11 - klo:16:02
Laitat imurinletkua tai vastaavaa .

Joo, helpommin sanottu kuin tehty. Letkun pitäisi olla toisesta päästä 80mm ja toisesta 40mm ja sen pitäisi olla tasaisesti suppeneva ja jyrkkä mutkakin välissä. Viime syksynä yrtin itse väännellä ja sulatella erinäisiä haitariputkia mutta eipä siitä tullut mitään, roskiin meni kaikki viritelmät. Liitoksien pitäisi olla vielä just eikä melkein ettei tarvitse mitään eristenauha viritelmiä käyttää. Yllättävän hankala tota on vaan itse vääntää. Liikaa muuttujia noin lyhyellä matkalla, pitempi letku olisi helpompi tapaus.

Timo

Luin tuolla yhdellä toisella foorumilla että yksi henkilö oli ottanut kaasarin kalvon ja neula kokonaan pois.

"Miks tossa solikan kaasarissa on se semmonen vissiin alipaineella toimiva luistin homma, kun tuli otettua se pois niin rupes kiertään paljon paremmin. ei uskois että noin tekis ilman neulaa normi kaasari? :)"




huoltomies

#707
Mulla on omassa Lorton 16mm kaasari,laitoin sen sen takia kun alko ottaan päähän noitten kalvojen kanssa renailu!


tossa on linkki kaasari malliin! http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_info.php?products_id=601

yamaha

niin!sitä täsä ihmettelen et miks yleensäkin on näis kinuskeissa tälläin kaasutin,eikös homma toimis ihan samoin kuin honda mankissa, et samanlainen luistin kaasutin kuin hondassa niin ei olisi murheita näistä kaasuttimista. ei kait oisi niin hankala asentaa tavallista kaasutinta mitä pitää muuttaa kurkkua vai??

huoltomies

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 29.03.11 - klo:16:29
niin!sitä täsä ihmettelen et miks yleensäkin on näis kinuskeissa tälläin kaasutin,eikös homma toimis ihan samoin kuin honda mankissa, et samanlainen luistin kaasutin kuin hondassa ei olisi murheita näistä kaasuttimista. ei kait oisi niin hankala asentaa tavallista kaasutinta??


Ei menny ihan heittämällä joutu sovitteleen holkeilla mut pelaa paljon paremmin kun sillä alkuperäisellä!

yamaha

mihin holkkeja?mites se kurkku, toimiiko jos sopii sinne sisään?

huoltomies

Sahasin vanhasta cvk kaasarista sen osan joka sopi sinne kurkkuun ja siitä kumi/rautaholkki sellanen lyhyt väliin,tulihan siitä aika pitä kurkku mutta,piti se automaattihana saada jotenkin mukaan.

Olishan sen voinut toisellakin tapaa tehdä,jokainen tyylillään. Käy nätisti ja lähtee heti käymään,ja vastailee kaasuun kylmänäkin.

Toisena vaihtoehtona kattelin vastaavaa 18mm kaasaria, mutta laskeskelin että 62cc pytylle riittää toi 16mm kin.

yamaha

ok. mut lorttoakin on mallia jossa on uros pää, joka menee siihen kumiin, jos on samaa kokoa ja riippu kait mutkastakin!vaijeriakin joutuu kait kyl muokkaamaan.

huoltomies

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 29.03.11 - klo:16:45
ok. mut lorttoakin on mallia jossa on uros pää, joka menee siihen kumiin, jos on samaa kokoa ja riippu kait mutkastakin!

Jos muistat tyypin niin laita mulle voin kokeilla sitä?

Aikasemminhan tota ei saanut kylmänä eikä lämpösenä käymään potkasemalla,nyt lähtee ei tartte paljoo pyörähtää koneen!


Ai niin juu vaijereitahan saa tehtyy,mullakin sellanen yleismalli josta katkasin. ja ruuvi mokkula siel kahvapäässä!

yamaha

#714
mopo sport. saa sieltä ainakin sieltä ostin, näkyy sivulla kuva lortton 16mm. mut ostin sen kakstahti skootteriin ja siin oli uros pää joka tulee imusarjaan. löytyy sielt vissiin naaras malliakin.nelariin ei vissiin saa ainakaan noin pientä siit en tiiä käykö 2t malli.

huoltomies

Täytyy selvittää onko niissä eroja,tuon oman virityksen löysin saksankielisen sivuston vinkki palstalta,en olisi muuten tajunnut kokeilla  8)

Tyytyväinen olen!

yamaha

kyllä täällä joku tietää 2t kaasuttimen sopivuudesta.oljy reijänhän pystyy tukkimaan muuta eroo kait ei ole.

openflow

Lainaus käyttäjältä: Timo - 29.03.11 - klo:14:16
Luin tuolla yhdellä toisella foorumilla että yksi henkilö oli ottanut kaasarin kalvon ja neula kokonaan pois....
Täyskaasulla toimii ilman neulaa ja luistia, saattaa raksuttaa tyhjäkäynnilläkin, mutta väliltä ei sitten toimi ollenkaan. Vaikka toi hauskalta kuullostaakin, voi hyvinkin pitää paikkansa että kiertää ja kulkee paremmin ilman sisuskaluja ;D Tohon tapaukseen isompi kaasutin olisi varmaan järkevämpi ratkaisu :)

2t ja 4t luistikaasuttimien väliltä löytyy eroa lähinnä sumuttimesta(atomzier) / neulaputkesta. 2t-konessa virtausnopeus on alhaisempi ja sumutin/neulaputki on suunniteltu herkemmin toimivaksi alhaisilla virtausnopeuksilla. Joihinkin kaasuttimiin saa ostaa erikseen sumuttimia joko 4t tai 2t-konetta silmällä pitäen.

4t-koneseen voi laittaa 2t-koneeseen suunnitellun kaasuttimen, ei niissä nyt niin suurta eroa käytössä ole. Toisinpäin eli 2t-koneseen en välttämättä laittaisi pelkästään 4t-koneeseen tarkoitettua kaasutinta.

On nämä kiinan kalvokaasuttimet kieltämättä aika hankalia säädettäviä, helpommin säädettäviä on tavalliset luistikaasuttimet.

Timo

Imukaulan mukana tulevasta klemmarista sen verran että huomasin kun on tullut kiristeltyä ja availtua sitä monet kerrat,ei enää mennyt tarpeeksi tiukalle.Kai imukaula on jonkun verran painunut kasaan puristuksissa.
Tavallinen klemmari jossa on paljon pelivaraa on mainio.Vielä vaikka ohut kumi suikale kaulan ympäri ettei metallinen klemmari vahingossakaan kiristäessä repäise halkeamaa kaulaan.

Plom

pdj 19 -kaasari on näköjään vakiona omassani ,enempää en osaa sanoa kun ei ole vielä rekkaria tai ajokelejä.