Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

tommi

#660
Lainaus käyttäjältä: Samppa - 25.02.11 - klo:23:43
En muista olenko jo joskus kysynyt, mutta eikö teillä ole erillistä suodatinta suoraan siinä alipainehanan yhteydessä eli alipainehanan yläpuolella tankin sisällä? Omista koottereistani tällainen löytyy, paitsi vanhoista Suzukeista..

Niissä kiinalaisissa missä alipainehana ruuvataan suoraan tankkiin saattaa ollakin sellainen mutta ei ainakaan tässä omassani missä alipainehana on pultattu runkoon kiinni. Saattaaisi olla viisasta siirtää se suodatin alipainehanan ja kaasarin välistä tankin ja alipainehanan väliin. Tai sitten laittaa kaksi suodatinta.

Oli miten oli mutta tyyppiviaksi nämä tulvimiset voi jo laskea kiinalaisissa, sen verran paljon niitä tapahtuu. Edes uudessa kaasarissa ei neulaventtiili pidä. Tässä nyt kuitenkin on bensasuodatin alipainehanan ja kaasarin välillä joten luulisi että se edes jotain auttaisi mutta eipä näytä auttavan.

Vanhemmuuttaanhan nämä kiinankaasarit keräävät sellaista sulfiitinomaista mössöä kohokammioon joka pitäisi säännöllisesti putsata. Muuten se tukkii ajanmittaan neulaventtiilin.

Käsikäyttöisen hanan joka tapauksessa nyt laitan. Ongelmana saattaa olla mihin sen saa asennettua niin ettei joka kerta tarvitse kaukaloa nostaa pois paikaltaan että saa hanan avattua/suljettua.

Timo

Yksi hyvä paikka on mihin itse pistin,on jos jaksat ottaa alipainehanan siitä rungosta irti.Siinä minulla on kiinni nippareilla,hyvin mahtuu käden ujuttamaan hanaan.

tommi

Jep, se taitaa olla viisainta. Kokeilin juuri ja siihen tosiaan yltää kädellä melko vaivattomasti, katteen alta. Vielä paremmin yltäisi jos tekisi  rautatangosta ~10cm pitkän jatkopalan niin siinähän se olisi ihan näkösälläkin. Letkuissakin näyttäisi olevan  riittävästi pelivaraa.

Moni "laatuskootterin" omaavakin on päätynyt manuaaliseen hanaan, ihan samasta syystä joten ei tämä nyt pelkästään kiinalaisten ongelma ole. Vähän turhan epävarma systeemihän tämä automaattihana on, ei sitä käy kieltäminen. On varmaankin tehty pelkästään sen helppokäyttöisyyden vuoksi. Ei tarvitse jatkuvasti olla aukomassa ja sulkemassa hanaa.




Coastside

Automaattisuus on pakon sanelemaa, ei mukavuuden. Nämä skodet on tehty miljoonakaupungin ruuhkaan ja juoheva käyttö on tarkeintä. "Äh, sammui ... taisin unohtaa bensahanan kiinni" keskellä liikennevirtaa saa varmasti huomiota niiltä sadalta muulta joilla on töötti kunnossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Mites noi Vespat? Ei niissä ainakaan ennen ollut automaattihanoja. Nyt taitaa olla niissäkin?

pekpel

Mitenkäs se kohokammion tyhjennys ruuvi, onko se tiiviste ehjä?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

tommi

#666
On ehjä. Muutenhan se vuotaisi bensat kaasarin pohjan kautta ulos mutta kun se tulvii nimenomaan ilmanputsarin kautta niin neulaventtiilistä sen täytyy silloin vuotaa.

Saa nähdä kuinka kauan menee ennenkuin hanan sulkeminen/avaaminen muodostuu automaatioksi, aivan kuten silloin ennen kun ajeltiin pappatunskilla ja moottoripyörillä. En ainakaan muista kertaakaan että olisi unohtunut avata hana. Sulkeminen tuppasi pikemminkin unohtumaan.

Mitenkäs Timolla, onko päässyt unohtumaan hanan avaaminen ja mopo sammunut tien päälle?

Timo

Kyllä sen on muistanut yleensä.Tietysti välillä unohtuu jos on vähän väsyneenä aamulla lähtenyt,tai pari ottanut edellis iltana.

Sillon kun on unohtunut olen ehtinyt avata sen ennen kuin skoba ehtii sammahtaa.Huomannut aina kun ei ota kierroksia,ja hyydähtää;"ai niin se hana".Vielä paremminhan sen muistaa jos se vähän pilkottaa katteen alta.

Samppa

Lainaus käyttäjältä: tommi - 26.02.11 - klo:15:47
Mites noi Vespat? Ei niissä ainakaan ennen ollut automaattihanoja. Nyt taitaa olla niissäkin?
Automaattihanat löytyy.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tommi

Edelleen olisi hakusessa kaasarin kalvo Tysconin alkuperäiseen kaasariin. Ei tunnu mistään löytyvän. Jos joku bongaa jostain niin olisin äärimmäisen kiitollinen. Luistimen halkaisija ~20mm, kalvo 5.5cm ja neula 3,2cm.

http://kuvaton.com/k/YQzu.jpg

Kyseessä Japanilainen, Da Shun, 19mm kaasari. Ei kiihdytyspumppua.

http://kuvaton.com/k/YQzi.jpg

jalat

Lainaus käyttäjältä: tommi - 03.03.11 - klo:14:56
Edelleen olisi hakusessa kaasarin kalvo Tysconin alkuperäiseen kaasariin. Ei tunnu mistään löytyvän. Jos joku bongaa jostain niin olisin äärimmäisen kiitollinen. Luistimen halkaisija ~20mm, kalvo 5.5cm ja neula 3,2cm.

http://kuvaton.com/k/YQzu.jpg

Kyseessä Japanilainen, Da Shun, 19mm kaasari. Ei kiihdytyspumppua.

http://kuvaton.com/k/YQzi.jpg

Mikäli tuo on hankala löytää, niin eikö olisi helpompi ostaa uusi kaasari. Taitaa maksaa 19mm kaasari 30e virijavarassa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

tommi

Taitaa maksaa kuitenkin vajaa 50e posteineen. (39.90 + postit). Eikä se siitä ole kiinni muutenkaan. Ihan upouusi kaasari tuli tämän koneen mukana minkä ostin juuri Saksasta mutta jotenkin olen mieltynyt tuohon Tysconin alkuperäiseen kaasariin. On selvästi tehokkaampi kuin toi VirijaVaran 19mm kaasari, se mulla on tossa toisessa skodessa. Jostain kun löytäisi tuon Tysconin kalvon niin laittaisin heti myyntiin tämän uuden kaasarin. Sekin muuten 19mm kaasari. Aika yllättävää että laittavat 19mm kaasareita uusien koneiden mukaan.

Coastside

CVK kaasarin rakenne vaatii suurta kanavaa. Kiinteä kaasari pärjää millejä pienemmällä. Se olisi muutenkin mopon toimintavarmuutta lisäävä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Juu, tossa VirijaVaran 19mm kaasarissahan on luistin halkaisija vain 16mm. Siitä kait se tehoero johtuu.

Coastside

Ryhdyin tutkimaan luistin rakennetta ja se on ehkä purettavissa.Kalvoa alta näyttää pitävän muovilevy tiukkasovitteessa. Mahtaisko tuo 52 mm kalvo käydä siihen?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04