Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

hannu8619

Jossain luin että automaattiryyppy oli otettu pois käytöstä, miten tämä tapahtuneen?
Baotian bt49qt-11

RV

Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 17.05.10 - klo:11:37
Jossain luin että automaattiryyppy oli otettu pois käytöstä, miten tämä tapahtuneen?

Ottamalla piuhat irti

hannu8619

#542
mutta eikös silloin se ryyppy ole aina päällä?

Edit: äsken purin vielä tuon mopetin ja tarkistin tulpan, oli mustahko ja vähän nokinen, eli liian rikkaalla taitaa käydä. Sitten säätelin seosruuvin ja aika paljon sai ruuvia avata ennenkuin kierrokset rupes nousemaan, sitten ne nousikin siihen malliin että takarengas jo pyöri aika tavalla, tyhjäkäynnin säädin pienemmälle mutta sitten tää meinaa jo sammua, pikkuisen kun laittaa kaasua niin taas kierrokset nousee hetkeksi tosi korkealle... Testilenkille en rankkasateen vuoksi vielä päässyt, kattoo jos illalla pääsis niin tietäis toimiiko tuo nyt ajossa paremmin...
Baotian bt49qt-11

tommi

Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 17.05.10 - klo:11:41
mutta eikös silloin se ryyppy ole aina päällä?

Joo, silloin se on kokoajan päällä. Jos meinaa ottaa ryypyn pois käytöstä niin silloin pitäisi ryyppy irrottaa ja tukkia se jäljelle jäävä reikä jotenkin. Tai sitten kytkeä ryypyn johdot suoraan akkuun jolloin siinä olisi jatkuva virta.Saattaisi imeä akun aika äkkiä tyhjiin..

Ilman ryyppyä näitä on aika vaikea saada käyntiin joten en suosittele sen ryypyn eliminointia.

-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 17.05.10 - klo:16:43
äsken purin vielä tuon mopetin ja tarkistin tulpan, oli mustahko ja vähän nokinen, eli liian rikkaalla taitaa käydä. Sitten säätelin seosruuvin ja aika paljon sai ruuvia avata ennenkuin kierrokset rupes nousemaan, sitten ne nousikin siihen malliin että takarengas jo pyöri aika tavalla, tyhjäkäynnin säädin pienemmälle mutta sitten tää meinaa jo sammua, pikkuisen kun laittaa kaasua niin taas kierrokset nousee hetkeksi tosi korkealle... Testilenkille en rankkasateen vuoksi vielä päässyt, kattoo jos illalla pääsis niin tietäis toimiiko tuo nyt ajossa paremmin...

Samaa tekee kun mitä tuo omakin kinuska, tyhjäkäynti seilas eikä millään saanut käymään tasaisesti, aivan kun ottais jostakin ilmaa.
Nyt sitten kaasari uittaa yli.

hannu8619

#545
Illalla käväsin testilenkillä ja kyllähän se vähän paremmin toimi, siten avasin seosruuvia vielä n. 2 kierrosta ja sain toimimaan ehkä vielä aavistuksen paremmin, antaiskohan tuon jo olla, käyntiin lähtee kummiskin ihan hipaisemalla, vähän tukkoisen oloinen se vaan vielä on  :P

Edit: Tänään vielä purin mopon kerran (prkl kun  aina pitää katteet ja penkki purkaa että mihinkään pääsee käsiksi  :P ) , lyhensin alipaineletkua kun oli mahottoman pitkä ja patentoin tuon ryyppymötikän vielä paremmin kiinni, kun on vähän erilainen kiinnityksiltään kuin entinen. Nyt se toimii niinkuin pitääkin  ;D Ihan niin kovaa ei vieläkään kulje kuin entisellä kaasarilla. Siitä oli sitä kannen tappia lyhennetty, liekköhän tuossa pdj19 kaasarissa sitä tappia? Toisaalta saapi ehkä olla noinkin, eipähän mennä luvattoman kovaa jos sattuu polliisisetiä vastaan  ;D  :) :)

Ja vielä...Tänään tuli virijavaralta uusi ryyppy ja hyvityksenä se kaasarin korjaussarja. Vaihdoin vielä sen virijavaran ryypyn paikoilleen, ja säädin seosruuvin. Huomasin, että sehän oli minulla ihan liikaa auki. Nyt se vasta rupesi toimimaan niinkuin ennen, kulkee ja vääntää...JEIJ!!  ;D ;D ;D
Baotian bt49qt-11

romulus

Tervehdys. Mulla on sellainen ongelma, että ostin uuden kaasuttimen Kinroadiin, jossa oli suutin nro78. Se ei toiminut sillä, joten kokeilin isompaa suutinta, 90. Ei toiminut silläkään. Mopo ainoastaan mooaa täydellä kaasulla. Onkohan suutin liian pieni vai liian suuri? Onko kellään vastaavasta kokemuksia? Uudella kaasuttimella mopo käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta ei muuta.
Vanhassa kaasuttimessa on suuttimena 90, mutta sillä kaasuttimella se ei käy tyhjäkäyntiä ja se saa aivan liikaa bensaa, vaikka kuinka säätäisi.
Mistäköhän viat johtuu?

Timo

Onkos teillä ollu samanlaista ongelmaa kuin että jos ajaa tasasella kaasulla suht kauan päästämättä kaasua kokonaan pois,sit kun tulee esim risteykseen,päästää kaasun ja vääntää uudestaan kaasua,alkaa röpöttämään vähän aikaa,kunnes taas lähtee.
Käykös se sillon liian rikkaalla? näin kaveri sano.sama oli hänen prätkässä.

mä en muista tarviko se sillon enemmän ilmaa vaiko vähemmän? mulla on nyt seos ruuvi 2kierrosta auki,ja tuommonen PitPron ilmanputsari;
http://shop.minidirty.fi/product_details.php?p=179

hannu8619

taitaa johtua siitä kiihdytyspumpusta kun se roiskaisee bensaa
Baotian bt49qt-11

Coastside

Minulla oli vanhassa kaasarissa prööt-toiminto niin että kun tasaisesta nopeudesta laskin kaasun niin prööttäsi ja läksi taas. Uudessa ei sitä ole.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

pitääki kokeilla ottaa tuo kiihdytyspumpun se metalli läiskä pois ja kokeilla ajaa...

hannu8619

Mulla entisessä kaasarissa tuota kiihdytyspumpun "nykäystä" ei ollut, mutta tässä uudessa pdj19:ssa se kyllä tuntuu. Sinänsä ärsyttävä mutta toisaalta ei kovin haittaava ominaisuus  :P
Baotian bt49qt-11

Plom

Narakun 20 mm kaasarissakaan ei tunnu mitään nykäyksiä missään vaiheessa.

Timo

no ei se nyt maailmaa kaada jos se vähän tekee tota...toi skoba teki sitä ihan uutenaki,ja sama oli vanhassa skobassa,zonerissa. mietin vaan ettei tee mitään vahinkoa jos on liian rikkaalla. muuten ihan nätisti käy ja tyhjäkäynti pysyy nyt hienosti 1300-1400,eikä vaella ollenkaan. ajossa tuntuu vaan vähän nihkeeltä meno,vaikeeta selittää.

Kenzy

Vähemmän vahinkoa liian rikkaasta seoksesta aiheutuu, kuin liian laihasta. Tehorekisteriä hieman menetät, ja karstaa kertynee aavistuksen enemmän, kuin optimiseoksella, mutta laiha seos polttaa sekä tulpan että venttiilit (mikäli puhutaan 4-tahdista).
Baotian BT49QT-12 vm. '07