Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

pekpel

Tilasin jo tuolta läntisestä naapurista nuo acv kalvot, yksi varastoon, ja myin jo skopan pois, huomenna haen uuden znen bellan tilalle, voi bella kestää jopa meikäläisen kolmella numerolla ilmoitettavan painon nätimmin...
Ja heti ensi viikolla lähden käymään mutkan espoosta joensuun lähelle..
Hyvä kun ehtii sisäänajon suorittaa, mahtaa myjää potuttaa jos laukeaa välille, laitoin kaupan ehdoksi että pitää kestää "pikku" lenkki näin kättelyssä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

hannu8619

Onkelmat jatkuvat... Säädin seosruuvia tänään ja käynti oli hyvä ja mopo toimi pitkän aikaa ihan hyvin kunnes, yhtäkkiä sammui ja kaasari tulvi. Bensaa tuli ylivuotoletkusta ja ilmanputsaristakin, otin bensaletkun irti ja sieltä bensaa tulee ihan koko ajan eikä lopu, ei kai näin pitäisi olla? Pihassa mopo taas lähti käyntiin ja kävi kunnes taas kaasari tulvi. Sitten ruuvasin seosruuvin niin auki kun vain pystyi niin ei enää tulvinut ainakaan n. 5 minuutin aikana kun mopo kävi. Onkohan ongelmaa nyt ilmansaannissa vai aiheuttaako tuo "vuotava" hana tämän  ??? ??? ???
Baotian bt49qt-11

-Jarkko-

Tuon seosruuvin ei pitäisi vaikutaa tulvimiseen, kaasuttimen sisällä on koho joka kellumalla säätää neulaventtiiliä joka säätelee bensansaantia, jos koho on väärin säädetty (siinä on peltilätkä joka painaa neulaventtiiliä) niin se joko sulkee neulaventtiilin liian nopeasti tai liian myöhään.

Tuota juttua omasta olen tutkinu kun tuntuu että kohokammio ei täyty tarpeeksi jonka takia ei käynnisty mutta mitään vikaa ei löydy.


pekpel

Ja nuo luistikaasarithan on insinööri suunnitellut toimimaan ns. vaakasuorassa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

hannu8619

Baotian bt49qt-11

Samppa

Uusit automaattipolttoainehanan ja myös neulaventtiili kannattaa uusia (neulaventtiili kuluu vanhemmiten ja alkaa falskaamaan). Polttoainepinta tuskin on vääristynyt, mikäli et ole kaasutinta puhdistaessa väännellyt osia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

-Jarkko-

Mä koittaisin normaalia kaasutinta, eli jossa ei ole mitää hemmetin kalvoja vaan normaali luistin.
Imukaulankin näihin voi tehdä ite metallista, ainoa vaikea homma on tehdä se pieni putki kylkeen.
Tavallisia kaasuttimia saa sekä laippa että letkukiinnitteisenä ja ainakin dell´orton kaasuttimia saa 16,18 ja 20mm koossa ja 50cc honda mankin vakiokaasutin vois sopia imukauloineen näihin.


hannu8619

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 06.05.10 - klo:10:35
Uusit automaattipolttoainehanan ja myös neulaventtiili kannattaa uusia (neulaventtiili kuluu vanhemmiten ja alkaa falskaamaan). Polttoainepinta tuskin on vääristynyt, mikäli et ole kaasutinta puhdistaessa väännellyt osia.

Vielä en ole puhdistanut edes koko höskää, pitää laittaa tilaus tuosta hanasta ja hmmm virijavarasta sais aika halvalla koko uuden kaasarin http://www.virijavara.fi/shop/?134,kaasutin-pd19j meneekö tuo siis ihan suoraan entisen paikalle ja mikä ero tuossa on tuohon vakioon? "legendan paluu?"  ;D
Baotian bt49qt-11

jalat

Meillä on kinkissä tuo virijavaran 19mm kaasari. Originaali tulvi, niin ei jaksanut säätää vaan uus tilalle. Toimi heti nätisti. Voin suositella. Tilaa samalla 90 koon pääsuutin M5 kierteellä samaan pakettiin. Ei maksa kun pari euroa lisää. Saattaa syksyllä/talvella helpottaa starttausta ja käyntiä.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

karkulainen

Minullakin on pd19j- kaasari, mutta se vaatii 4mm kierteellä olevan suuttimen.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

Kannattaa hankkia toinen kaasari letkuineen vaikkei edellinen vielä oikkua. Siitä on monia etuja:
- Se on valmiina varalta kokeilla toimiiko sillä paremmin
- Siihen voi tehdä muutoksia ja kokeilla tai säätää se talvikäyttöön
- Osia on varalta heti eikä tilauksen takana
- Läträäminen bensan kanssa vähenee
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Tuo virivara on ns "postilaatikkofirma" eli jannut on muualla päivätöissä ja firma toimii kotona.
Ite olen muutamia osia hakenut kun paikka on tuossa parin kilsan päässä.  ;D

Sähköpostilla tehdään tilaus mutta ite oon soittanu ja sopinu hakuajan.

hannu8619

Tänään aattelin purkaa jo valmiiks entisen kaasarin ja bensahanan pois poikkeen ja aattelinpa jo etukäteen kysäistä tietävämmiltä että onko nuiden purkamisessa/kasaamisessa mitä erikoista huomioitavaa? Esim miten tuo bensahana on kiinni jne?
Baotian bt49qt-11

Timo

#523
bensahana on yhdellä pultilla rungossa kiinni,ei sen kummenmmin.Muistat vaan vaikka jakoavaimella puristaa bensaletkun kasaan ettei ala valumaan.
Kaasari nyt on helppo.
-1 ruuvi irti imukaulasta,kaasuvaijeri irti,putsari,ja ryyppy liitin irti,se on siinä,kaasari käsissä.Ku lähet purkanmaan kaasaria,nämä on loppujen lopuks aika simppeleitä.jos et oo ennen tehny,kattelet samalla ku purkaat mikä on missä.täältä sit neuvoa kysymään jos tarvii :D

-Jarkko-

Siis täh? Ei hanasta bensaa tuu vaikka nyppäät kummatkin letkut irti. Hana on mutterilla kiinni tankissa, ei rungossa, 19mm tai 22mm lenkkiavain, riippuen hanan valmistajasta.