Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

hannu8619

Onko se seosruuvi takaapäin katsottuna vasemmalla puolen kaasaria oleva tasapää?
Baotian bt49qt-11

mikamars

Lainaus käyttäjältä: Walle - 27.04.10 - klo:14:11
Kyllä ton pelkän vaijerin vaihdon ymmärtää skootterissa, kun pitää purkaa aikalailla noita muoveja. Kätevää olis pitää sellanen mukana mikä olis toisesta päästä ruuvinipalla.
Se ettei toimi voi johtua siitä pirun muoviputkesta mikä joissain on sen sisävaijerin ympärillä. Sehän kuluu puhki jos vaijeri on huonona. Kyllä toi uusi vaijeri (mikä on varalla) aika aanettomasti ja ilman pykäliä liikkuu että vaikuttaa sellaselta muovilla "liukastetulta". Kestää paremmin kulutusta jos ei sisävaijeri hapetu karheeksi.

Kävinpä ostamassa uuden vaijerin ku mun patentti levis. No, oli se tarkotus ostaa muutenkin mutta tympi saada puheluna "tää romu hyyty tänne tien varteen"...

Elkää missään nimessä fiksatko niitä, ei toimi riittävän kauaa kuitenkaan. Itse laitoin ruuvattavilla päätytapeilla kiinni, eipä ne kestäny kauaa... Uus liukuu paljon paremmin, ihan ku uus mopo  ;D

haisevahillo

Lainaus käyttäjältä: tommi - 28.04.10 - klo:09:13
Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 27.04.10 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: haisevahillo - 26.04.10 - klo:20:35
ei ole konkari kiihdytys pumpun kalvo

Kyllä se kaasunsäätövivuston/vaijerin alapuolella oleva kalvo luistineen on kiihdytyspumpun kalvo. Mikäli tarkoitit kaasarin yläosassa olevaa isompaa kalvo- ja neula-asetelmaa, puhutaan CVK-kalvosta ja luistista, jonka osat löytyy taas tästä: http://www.virijavara.fi/shop/?31,kalvo-pyorealla-koholla & http://www.virijavara.fi/shop/?48,kaasuttimen-neula

Haisevahillo taisi kuitenkin tarkoittaa nimenomaan sitä ACV kalvoa joka on kaasarin kyljessä. Mullakaan ei ole kaasarissa kiihdytyspumppua mutta kuitenkin tuo kyseinen ACV kalvo löytyy, näkyy kuvassa vivun takana, kahdella ruuvilla kiinni -->

http://i44.tinypic.com/20t5enq.jpg

nimen omaan tuo kalvo! tosin mun kaasarissa on kiihdytyspumppukin eli kaasarissa on yhteensä 3 kalvoa. kiihdytys pumpun ja luistin kalvon kyllä löytää noista varaosa liikkeistä mutta ei tietenkään tota kolmatta :)

tommi

Joo, se ACV kalvo löytyy kaasarista, riippumatta onko kiihdytyspumppua vaiko ei. Jos "sombi" sattuu lukemaan tätä ketjua voisi kertoilla miksi sitä kalvoa ei enää myydä VirijaVarassa. Jos on tilapäisesti loppu niin yleensähän se mainitaan erikseen?

mikamars

Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 28.04.10 - klo:22:47
Onko se seosruuvi takaapäin katsottuna vasemmalla puolen kaasaria oleva tasapää?

Joo, sellanen laattapää eli ei voi varmaan erehtyä. Kokeile säätää sillain et tyhjäkäynti ensin niin minimiin ku voi olla ja pysyy käynnissä ja sit säädät vähän seosta johonkin suuntaan ni huomaat ku tyhjäkäynti nousee. Siinä missä tyhjäkäynti on korkeimmillaan ni on hyvä ja tyhjäkäynti sitten vaan takas ylöspäin. Tee vaikka neljäsosakierroksia kun kääntelet ja kokeile muistaa missä kohtaa se oli alunperin jos menee *ituks.

hannu8619

Lainaus käyttäjältä: mikamars - 29.04.10 - klo:11:10
Lainaus käyttäjältä: hannu8619 - 28.04.10 - klo:22:47
Onko se seosruuvi takaapäin katsottuna vasemmalla puolen kaasaria oleva tasapää?

Joo, sellanen laattapää eli ei voi varmaan erehtyä. Kokeile säätää sillain et tyhjäkäynti ensin niin minimiin ku voi olla ja pysyy käynnissä ja sit säädät vähän seosta johonkin suuntaan ni huomaat ku tyhjäkäynti nousee. Siinä missä tyhjäkäynti on korkeimmillaan ni on hyvä ja tyhjäkäynti sitten vaan takas ylöspäin. Tee vaikka neljäsosakierroksia kun kääntelet ja kokeile muistaa missä kohtaa se oli alunperin jos menee *ituks.

Ok, kiitoksia tästä, pitää viikonloppuna sääjellä ku kerkeää :)
Baotian bt49qt-11

Kenzy

Nyrkkisääntönä n. 1.5 - 2 kierrosta auki seosruuvia on optimaalinen kohta... eli johonkin tuolle välille se asettuu. Jos joutuu avaamaan enemmän kuin 2 kierrosta, on ilmansaannissa yleensä jotakin häikkää, eli ilmansuodatin tukossa tai mahdollisesti automaattirikastin ruokkii kaasaria liikaa. Jos taas ruuvin avaamisella ei ole mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin, eli tyhjäkäynti ei nouse tai laske huolimatta siitä, mitä ruuville teet, on systeemissä imuvuoto, eli kaasutin saa tarvitsemansa ilman jostakin muualta, kuin sen tyhjäkäyntiseosruuvin salliman kanavan kautta.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Samppa

Kannattaa myös maltaa aina odottaa tovin (viive) kun ruuvia kääntää ja kuulostella miten ääni muuttuu.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

Tänään puhdistin baotianista kaasarin, kun pelin kulku ja kierrosten ottaminen tuntui ahdistavan.
Eiköhän tuo Air-Cut-Off-Valven kalvo ollut ihan tohjona.
Pikaisella nettiseikkailulla (n. 2h) ei vaan löydy suomenmaasta.
Olisiko kenelläkään valmista tietoa mistä päin maailmaa löytyisi?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

jalat

Acv kalvo. Virijavara. Todennäköisesti löytyy
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

pekpel

Viri ja varan nettimyynnistä ei löydy acv-kalvoa.
Tilasin tuolta: http://www.asiamotor.eu/shop/default.asp?uLanguage=en
Osa numero 17.  8,01 â,¬ kpl + postikulut
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Drumer

voisko joku neuvoa, lyhensin kaasuttimen tappia, skootteri rupes nykii, sit pistin kaiken takas, mut se kuitenkin nykii, kiihtyy 20 asti sit nykii hirveesti, mitä tehdä ?

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Drumer - 01.05.10 - klo:12:59
voisko joku neuvoa, lyhensin kaasuttimen tappia, skootteri rupes nykii, sit pistin kaiken takas, mut se kuitenkin nykii, kiihtyy 20 asti sit nykii hirveesti, mitä tehdä ?
Tulihan luistikalvo asennettua varmasti oikein ja oikeaan asentoon (jos irroitettu). Omassa kaasarissa saa olla todella tarkkana, sillä mulla se kalvo jää helpolla siten, että luistikansi ei puristakaan kalvoa kunnolla ja luistin noustessa noin puoleen väliin alipaine pääsee karkuun kalvon reunasta. Vian aiheuttaja on mulla tuon kaasarin runko-osan koneistustarkkuus. Kalvosta kannattaa myös tarkistaa aina mahdolliset repeytymät. Huonolla onnella se on revennyt puhkiasti juuri niihin aikoihin, kun luistikansi oli auki.

Ensikerralla kysymys vähän toisen aiheen topiciin.

VariJari

Auton kohdalla joskus toimi hyvin tyhjäkäynti seoksen haarukointi siten että annettiin lisäilmaa kaasarin ohi tai sitten kuristettiin kaasarin ilman saantia. Jos oli rikkaalla niin lisäilma paransi käyntiä ja jos laihalla niin kuristus paransi käyntiä. Nyt tuossa tuli kokeiltua kaverin skootterilla niin varovasti irrottamalla kurkussa olevaa alipaine letkua tyhjäkäyntinopeus  kasvoi huomattavasti... saakohan oikeasti noin paljon liikaa bensaa? Onko kokemuksia asiasta?
Harrastelussa: bt49qt-12

Kinkster

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 30.04.10 - klo:21:25
Tänään puhdistin baotianista kaasarin, kun pelin kulku ja kierrosten ottaminen tuntui ahdistavan.
Eiköhän tuo Air-Cut-Off-Valven kalvo ollut ihan tohjona.
Pikaisella nettiseikkailulla (n. 2h) ei vaan löydy suomenmaasta.
Olisiko kenelläkään valmista tietoa mistä päin maailmaa löytyisi?

Käy kysymässä lähi mp-liikkeistä jos niillä on kymcon tmv booootianin huoltoa. Saattaa olla vanhoja kaasareita huoneen perällä, joista saa halvalla lähes uuden tai ainakin ehjän kalvon halvalla.