Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Coastside

#450
Xingyue
Samasta merkistä. Ei noista kaasarien malleista kannata stressata. Joissain tulee parempi imukaula mukaan ja toisissa kestää kalvo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Bussikuski

Joo eihän se kannata... mutta tosiaan ihmetyttää!! tosiaan käy ja kulkee ihan hienosti mitä nyt välillä pientä (tyhjäkäynti nousee ja taas laskee) mutta eipä oo hirveesti haitannu menoa... ja virijavarasta tilasin power filtterin (joka valmiiks rikki) ja huomaa kyllä vaikutuksen mutta toisaalta imu äänet aikas kovat..! Putkelle tarvis viel jotain tehdä et sais hengittää vapaammin mut ei kuitenkaa viitteis välttämättä mitään huomiota herättävää laittaa!

yamaha

ja omasta kokemusta voin sanoa että parhaiten toimii kun antaa olla alkuperäinen ja ei tee muutoksia vehkeeseen! ;)aina vaan tuntuu et mitä enemmän ropeloi niin saa olla kans aina korjaamassa.tietty tää kans kuuluu osaan tätä mopo harrastusta ;D

haisevahillo

Onko kellään hajua minkä niminen osa on fuden kaasarissa siinä kaasunsäätö vivuston alla oleva kalvo/neula ja mistä saa sen varaosan???ja mitä se tekee??

Coastside

#454
Narakulla on korjaussarja. Linkki
Siinä onkin vain suuttmet ja tiivisteet.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: haisevahillo - 17.04.10 - klo:17:29
Onko kellään hajua minkä niminen osa on fuden kaasarissa siinä kaasunsäätö vivuston alla oleva kalvo/neula ja mistä saa sen varaosan???ja mitä se tekee??
Se on kiihdytyspumpun kalvo. Kiihdytyspumppu "roiskaisee" bensaa sylinteriin, kun väännät kaasun täysin auki. Aika turhake näissä pikkumoottoreissa, mutta jos tuo kalvo on risa, ei kiinalainenkaan pelaa kovin hyvin. http://www.tmi-janikaasalainen.fi/kiihdytyspumpun-osat-zhongyubaotian-yiying-p-2876.html <- siitä löytyy varaosat.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

mikamars

Oisko tollanen kova Baotian BT50QT-9:iin:
http://www.virijavara.fi/shop/?134,kaasutin-pd19j

Oon kaasariani säädelly vaikka kuinka paljo enkä koskaan oo saanu sitä toimimaan täysin hyvin. Aina ku jonkun asian saan kuntoon ni joku uusi ongelma ilmestyy. Tyhjäkäynti on liian korkea tai matala (vähän lämmöistä riippuen), tyhjäkäynti seilaa joskus, nykimistä joskus (seos laiha/vahva yms.) ja onko se pumppu joka välillä meinaa sammuttaa ton ja si nostaa kierrokset taas. Vaikka paska säätäjä olenkin ni melkonen vekotin tuntuis olevan toi mun kaasari. Ainoastaan power filterin kans oon (kerran) saanu sen toimimaan täysin hyvin. Siis ei oo noita kaikkia oireita kerralla, mutta aina tuntuis jotain noista olevan vähän säädöistä riippuen  >:(

Eli oisko tosta toisesta kaasarista apuja?

Plom

Edelleen kehun Narakun 20mm kaasaria, ei käyntiongelmia, tasainen veto ja todella miellyttävä ajossa.  Tuolla ainakin sitä myydään.

karkulainen

Minä ostan kohta uuden kaasarin kun en jaksa pelleillä tuon nykyisen kanssa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

-Jarkko-

Mutta eihän kiinalaisissa mitään vikoja pitänyt olla  ;D
-00 kymcossa alkuperäiset hilut ja toimii moitteetta.

mikamars

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 22.04.10 - klo:13:02
Mutta eihän kiinalaisissa mitään vikoja pitänyt olla  ;D
-00 kymcossa alkuperäiset hilut ja toimii moitteetta.

Taas näitä. Kyllä ainakin tota meijän omaa joutuu ruuvaamaan, mitäpä 12000km ajettu skodea ei joutuis. Kaasarit näissä on vissiin aina ollu ainakin vähän hakusessa uudesta saakka. Tämä kulkuneuvo omaa tarkoituksensa, ihan samalla tavalla ku toi japanilainen 1300cc motari tossa pihassa omaa tarkoituksen. Jokaisella kulkuneuvolla on oma tarkoituksensa, ja tämä kiinalainen on täyttänyt tarkoituksensa hyvin ja kaiken lisäksi naurettavaan hintaan.

tommi

#461
Mahdanko olla ainoa jolla on kiinanihmeessä vakiona tullut 19mm kaasari? Mallimerkiltään PD 19J ja ilman kiihdytyspumppua. On siis eri kaasari mitä VirijaVara myy.

Kyseessä vuoden 2006 bansku. Olen etsiskellyt kaasarin kalvoa mutta eipä tunnu mistään löytyvän. Ohessa kuva kalvosta, vasemmalla. Oikealla VirijaVaran myymä PD 19J "virikaasarin" kalvo joka on selvästi pienempi halkaisijaltaan. Luistimen halkaisija on vain 16mm kun se tossa mun kaasarissa on lähes 20mm. Neulakin on jälkimmäisessä selvästi pidempi. Tuossa VirijaVaran kaasarissa on ilmeisesti sama kalvo/luisti kuin vakio PD J 18:ssä?

http://i41.tinypic.com/1zld937.jpg

Myöskin pohjan kumitiiviste pitäisi saada ja sitäkään ei ole löytynyt mistään.

http://www.menopelimarket.fi/Kaasuttimen-kalvo-Baotian

Jos jollakulla on se vakio PD 18J kaasari irrallaan niin voisi antaa tarkempia mittoja kalvosta/luistimesta.

Coastside

Ryypyn vika oli yllättävä: Sen suojahupun reuna oli nirhannut sen toisen johdon poikki. Suojasukka ylsi likelle muttei tarpeeksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Eikö kenellekään todellakaan ole jäänyt vakiokaasaria joutilaaksi? Kiinnostaisi tietää onko siinä luistimen halkaisija 16mm tai jotain muuta. Kun ei viitsisi luopua tuosta vakio 19mm kaasarista kun se toimii todella hyvin kunhan vain saisi jostain uuden kalvon. On muuten uskomattoman pitkä kaasu tuossa, hyvä kun yltää vääntää pohjaan. Jotenkin tykkään ajaa sillä tapaa.

Nyt se kalvo on paikattu silikonilla mutta ei varmaankaan tule kestämään pitkään.

karkulainen

Minun vakiokaasarissa ja PD19J kaasarissa on samankokoinen luisti (ja muutkin sisäosat), 16mm.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.