Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

huoltomies

Pätkikö sulla se reuhake jotenkin? Omassa se vaan ei yksinkertaisesti kierrä vakio putsarilla,ei pätki mitenkään ihan tasasta kyytiä. Vauhtia saa tolla jotain 55suorilla jos ei ole vastatuulta kovasti. Vaparilla se sitten meneekin sen 65. Ostinkin tollasen kumiletkun,ajattelin kuitenkin laittaa sen siihen kaasuttimeen kiinni suoraan,ilman tota omaa alkupätkää. Eli kaasuttimelta putsarin koteloon suoraan.

Jos se ei sitten vieläkään saa tarpeeksi ilmaa, niin turvaudun siihen vapariin,mutta en aijo sitä sinne sisälle laittaa,vaan otan sen vaahttovan kumisuodattimen pois ja jatkan siitä kotelon päästä sen vaparin jonnekkin katteiden sisälle. Näillä on mentävä!

tommi

#436
Mulla kävi tosi tukkoisesti heti alakierroksista lähtien eikä ottanut kierroksia ja alkoi nykimään jo 40km vauhdissa. Reikiä poraamalla sain lopulta kiertämään ihan mallikkaasti. Jos saat käsiisi jostain pelkän ilmanputsarin kotelon kannen niin sillä olisi hyvä testailla. Siihen kanteenhan ne reiät porataan.

Harva alkaa tosin pelkkää kantta myymään kun sitä kotelon runkoa on hankala enää myydä sen jälkeen. Uudetkin putsarit myydään aina täydellisinä. Tai sitten tarjotaan pelkkää suodatinosaa.

Hyvin ainakin mulla toimi tuo systeemi. Äänet tuli pikkasen möreämmiksi, sellaiseksi "tynnyrimäiseksi" mutta paljon hiljaisemmiksi kuitenkin kun power filtterillä.

Coastside

Projekteissa on juttua putsarin virityksestä. Löysin kokeillen 12 cm (+liitin) putken pituuen antavan potkua ilman suurempia muutoksia. Se on hyvä vertailukohta omille muutoksille. Potkua löytyy puolen hepan verran kevyesti jos onnistuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Tuli tänään ahaa-elämys. Automaattiryypyn saa purettua kiertämällä, kun sen yläosa ja alaosa on kierteellä kasassa. Jos automaattiryyppy reistaa, niin voi ottaa tarkempaan syyniin. Sisällä on parikin jousta, jotka voi olla katkennut yms. Sisällä on myös aika erikoinen 100 ohm vastus. Kuin pieni pilleri olisi. Se ei ole juotettu mihinkään, vaan ottaa pelkästään kontaktipintoihin kiinni. Voi olla pinnat myös hapettuneet, jos ei ryyppy toimi. Osajärjestys kannattaa pistää purkaessa mieleen, vaikka ei ne kovin helpolla väärään asentoon sinne sovikaan.

yamaha

niin mistä skootterin ryypystä on kyse merkki?

-Zone-

#440
Baotian 139QMA-A:n CKV -kaasari. Automaattiryyppy taitaa olla ihan sama muissakin kinkkikaasareissa.
Edit: osat - http://img7.imageshack.us/img7/6231/sdc12825e.jpg

karkulainen

Samat ryypyt on melkein joka kaasarissa, PD19J kaasarissa on samanlainen ryyppy kuin vakiossa. Minulla on yksi ylimääräinen ryyppy, voisin jossain vaiheessa purkaa sen ja katsoa mitä sisältää.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

yamaha

ok.en nyt muista oliko cpi:ssä jenka siinä ryyypyssä vaiko liimalla koottu paketti, oon kyllä purkanut sellaisen mut ei nyt muista ::) se on kun on kesät/talvet sama pää ;D

huoltomies

Onko kellään ollut tälläistä vikaa, kun käynnistää kylmänä pitää kaasua käännellä3-5 kertaa että saa riittävästi bensaa käynnistyäkseen. Jos ei kaasua yhtään kääntele saa sahata vaikka akun tyhjäks niin ei lähde, Tosin tolla kääntelylläkään se ei lähde ekalla käymään, käy hetken ja sammuu,uudestaan 4 kertaa käy hetken ja sammuu, yleisesti kolmannella lähtee,käy hetken kovasti, 1-2min käynti pienenee?

yamaha

taitaa olla se kuuluisa automaattiryyppy joka takertelee!onko kaasutin/ilmanputsari milloin putsattu viimeksi?itselläni on samaa että kylmänä käy hieman kovalla mutta tasantuu parin minsan päästä taitaa johtua tosta ryypystä.millainen kaasutin sulla on?itsellä on ihan perus luistin kaasutin siinä ei juuri tuo kaasuttelu auta!

Samppa

Lainaus käyttäjältä: huoltomies - 11.04.10 - klo:08:43
Onko kellään ollut tälläistä vikaa, kun käynnistää kylmänä pitää kaasua käännellä3-5 kertaa että saa riittävästi bensaa käynnistyäkseen.
Asiaa on käsitelty tuolla (kiihdytyspumppu):
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=277.0

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 11.04.10 - klo:09:52
itselläni on samaa että kylmänä käy hieman kovalla mutta tasantuu parin minsan päästä taitaa johtua tosta ryypystä.
Kyllä juurikin näin. Ryyppy toimii.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

nurppa71

Purkasin vaimon solikan automaattiryypyn,sisälsi aika paljon valkoista töhnää.
Just silleen ;)

ssaannddee

Kenelläkään mitään tietoa minkä kokoinen on fude sportin vakio suutin?

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Bussikuski

Terve..! oon täysin uusi näillä sivustoilla ja ostin maaliskuun puolessa työmatka kulkineeksi skootterin...!  käytettynä sen ostin ja nyt mittarissa 2800km öljyt vaihdoin siihen melkein heti ja rupesinkin kaasaria tutkimaan heti perään ja rekisteriotteessa lukee että pitäisikin olla BENLING PD16J kaasutin mutta tarkemmin mittailessa ja tarkastellessa kävi ilmi että paikallaan onkin Walbro PD19J ja pääsuutin on kokoa 90 ja tyhjäkäyntisuutin 35. Mutta kysymys kuuluu onko mahdollista että on vain tehdas "Katsastettu/hyväksytytetty" jonka jälkeen vaihdettu isompi tilalle koska olen kuullut että joku näinkin tekisi. ja kun olen lukenut myös että kaasarin kannessa on messinkinen tappi ja muutenkin olisi erilaisia kuristeita niin tässä ko. kaasarissa ei ole mitään...  vai olisiko joku vaihtanut siihen vaikka myyjä väitti etteivät ole koskeneet mihinkään!?!? No hyvin kuitenkin tuntuu kulkevan 5.5g rullien ja malossin +82 jousen kanssa ~60km/h suoralla..


Kiitos infosta jo etukäteen..!!   Skootterin merkki on XINGYUE JA MALLI XY50QT JA KONEEN TYYPPI ON 139QM(A)

T: Bussikuski