Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

helkama sc-r

Pykälää isomman suuttimen voi tarvita se, jos poistaa kuristuksia ilmanotosta.
Säädä seosruuvista mahdollisimman kovat kierrokset kun kone on lämmennyt.

-Zone-

Onkos joku muutes hypistellyt tämän mallin kiinakaasaria?


Tuossa kun on normisti ryyppypiiri, mutta siitä puuttuu pää- ja tyhjäkäyntipiirit ilmasuuttimineen kokonaan. Oon monasti miettinyt miten tuossa mallissa on pää- ja tyhjäkäyntipiirit toteutettu.

Osku_P

Onko seos kohdillaan?  :D

Eli Kymco Agility 4t kyseessä
72cc pytyllä ajettu 200 km. Yhteensä ajettu 5000km. Ilmanputsarin ja kaasarin välistä poistettu kuristus. Pakoputkesta poistettu kuristuksia(Edellinen omistaja poistanut joten en tiedä tarkkaan mitä tehty, mutta avattu ja hitsattu) .
Pääsuutin 90,  Keihinin kaasari virivarasta. Neula keskimmäisessä lovessa. Jos nostaa tuosta neulaa niin rupeaa saamaan liikaa ainetta. Osakaasulla ajaessa tulppa mustuu.

Toimii mielestäni hyvin , ei booa eikä röpellä. Mittarin mukaan kulkee 65-70. Ennen tulpan lukemista ajettu täysillä tai melkein täysillä ja lopuksi sammutettu noeasti.
Tulppa näyttää tältä (Kuvaa klikkaamalla isommaksi):


Onko laihalla? Kun tuossa on elektrodi vähän valkeahko, eristin kahvinruskea ja reunoilta musta......



jwalk

#1278
Hyvä on, ei muuta ku ajoo vaan:)
Kelit lämpenee ja ilmanputsari hissunkissun tukkeenee, ni periaatteessa rikkaammalle menee..
Nelitahti ei mun mielestä ole muutenkaan niin arka laihalle seokselle, kuin 2-tahti. Huomaa kyllä käytöksestä, kun ollaan riskirajoilla

Nuukailija

Onkos tuo tulppa vähän kylmä, kun musta rengas löytyy?

Kesän lämmetessä tietty kone lämpenee enemmän.

-Zone-

Kovaa ajoa vaan. Korva on tarkempi seosmittari kuin tulpan väri. Helteetkin on vasta tulossa.

Osku_P

#1281
Kiitos viisaille. Ajellaan vaan sisään näillä perusteilla tuota laitosta 90 suuttimella. Mulla on suutinsarja tuossa hyllyssä ja jossain välissä vois mielenkiinnostai kokeilla esim 92 suutinta, viimeistään syksyllä.

JaskaPappa

No niin kaasarin vaihdon jälkeen on ajettu jonkin verran ja Solikka XTR toimii kaikinpuolin ok.
Innostuin mittaamaan kulutusta ja 60km pääsin 3,1 litralla.
Vehje on vakio, kaasari on uusi ja 85 suutimella. Varin rullat on 5,0g. Joten kierroksia on matka-ajossa reippaasti.
Mitenkäs tota kulutusta voisi hillitä?

helkama sc-r

Onko sytytystulppa nokinen?
Jos on liian jäykkä vastapainejousi suhteessa rulliin, hihna ei nouse tarpeeksi etuvariaattorilla.
Se voi testata vetämällä viivan etuvariaattorin lautasen sisäpuolelle ja tarkistamalla viivan kulumisesta kuinka ylös hihna nousee.

JaskaPappa

#1284
Tulppa on uusi samoin johto ja konkka.
Vastapainejousi ja muutkin osat ovat alkuperäisiä. Variaattori on putsattu rullien vaihdon yhteydessä.
Vanhat rullat olivat kuluneet ja mitattuna 5,56g keskimäärin. Hinhan on gatesin ja tönärillä mitattuna ihan mitoissaan.

Mittarilumemalla 50km kone kiertää sellasen 6500-7000rpm. Solikka kiskoo tasasella mittarin 70km jolloin kierrokset on punasella 9000.
Ylämäissä vauhti laskee ja kiekat nousee, joten vari toimii ainakin jotenkin.

Kaasutin on säädetty niin että käy hyvin. Orggis ilmanputsari uudella öljytyllä suodattimella. Lähtee hyvin käyntiin polkemalla ja sähköstartilla.

Pitää tehdä tuo tussitesti. Permanentti musta varmaan käy.

helkama sc-r

Aja sillä sen verran, ettei tulppa ole enää uusi ja ota vaikka kuva jossa näkyy keskielekrodin eristyksen väri, jos et sitä jostain syystä viitsi kertoa.
Variaattori on ok, sitä on turha alkaa testailemaan.

jwalk

#1286
Lainaus käyttäjältä: JaskaPappa - 03.06.15 - klo:20:23
No niin kaasarin vaihdon jälkeen on ajettu jonkin verran ja Solikka XTR toimii kaikinpuolin ok.
Innostuin mittaamaan kulutusta ja 60km pääsin 3,1 litralla.
Vehje on vakio, kaasari on uusi ja 85 suutimella. Varin rullat on 5,0g. Joten kierroksia on matka-ajossa reippaasti.
Mitenkäs tota kulutusta voisi hillitä?
Aikas hurjasti kyllä hörppii.. :o kertomastasi en löydä kyllä mitään selitystä moiselle, tuskin jarrutkaan laahaa kun noin mukavasti kulkee. pari litraa/100km katoaa mystisesti. Jos pytyn kautta menis,ni äkkiä tulppa kastuis.
Vertailun vuoksi tolla mun +90cc 24mm kaasari,yms. setillä kulutus on siinä 3L/100km ja sekin pääosin lyhyitä siivuja nykivää taajama-ajoa

JaskaPappa

Tulpalla on ajettu nyt pari tankillista, otan kuvan viikonloppuna.
Bensakaan ei haise eikä valuta alle. Autoallissa säilytän ja siellä huomaa hajusta jos valuttaisi alle.

Kiihdytyksessä kierrokset noilla rullilla ovat aikas kovat. Nousee siihen 7000, jossa pysyy ja vauhti kiihtyy siihen 50km. Tämän jälkeen kasvaa kierrokset ja vauhti.

Jarrut ei laahaa, takarengas pyörii "vapaalla" ihan hyvin keskituella. Eturengaskin pyörii ihan vapaasti kun koitin.

Ajo tosin on ollut aikas nurkka-ajoa ja lyhyitä matkoja. Pitää ajaa pidempi lenkki ja mitata kulutus sitten...


-Zone-

#1288
Lainaus käyttäjältä: JaskaPappa - 04.06.15 - klo:09:30
Autoallissa säilytän ja siellä huomaa hajusta jos valuttaisi alle.
Onko alkuperäinen bensafilsu paikallaan ? Sellanen valkonen muovinen. Ne nimittäin usein alkaa vuotaan saumakohdasta ja se vuoto on välillä sellaista melkein tihkumista. Samaa luokkaa siis mitä menee pääsuuttimen läpi. Se ei vuoda paikallaan ollessa kun bensahana toimii alipaineella ja on kiinni. Jos vuoto on pientä niin ei jää paikat märäksikään kun lämpimän lohkon päälle tippuva bensa kuivuu heti. Mä pääsen omallani vastaavalla bensamäärällä noin 130-140km mitä sulla menee 60km. Ajan noin 80% lyhyitä kauppareissuja. Se 20% tulee pidempiä kalassa käydessä, mutta ei sekään hirveää säästöajoa ole kun osa matkoista mennään mökkiteitä yms. (toisaalta on kyllä myönnettävä, että oon hakenut tuon säätöihin lambdalla ja mittarilla, mutta siltikin tuo sun tuntuu järkky kulutukselta)

JaskaPappa

No on varmasti alkuperäinen filtteri. Pitää vaihtaa sekin...