Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

tulppa

Aloittaja lempi, 01.11.18 - klo:06:09

« edellinen - seuraava »

lempi

 8)mitenkä kauan tulpan vaihdos menee on jossain alhaalla paljonko pitää purkaa, znen skootteri  :(

joni_k

tulpanhattu irti ja tulppa tulppa-avaimella irti. aika kuluu noin 1min->

lempi


tapiovuorent

Tässä mallissa kannattaa kyllä ottaa "kypäräkaukalo" pois. On 4:llä ruuvilla kiinni. Helpottaa huomattavasti asiaa.

lempi

 :(juu ei kyl käynnisty huoltoo 2viik päästä kai ne sie kattoo tulpan

viisnelonen

Kannattais kyllä opetella oman skodun tulppa vaihtamaan ja tarkastamaan/puhdistamaan sekä mittaamaan/säätämään siitä kärkiväli oikeaksi.  On niin perusasia kuin olla voi..
Vaikka sitten ens kesänä jos ei nyt saa skodua sisälle lämpimään. Siinä kummasti itsetunto kasvaa ja usko omiin kykyhin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

lempi

 ;Dniin totta kyllä en ole mies valitettavasti :D

lempi

 8)tai johdot varmaa pitää vaihtaa ni samapa tuo ni tulee sit katottua kerral viat peräkärryki o jo tilattu ja kuski, ja siel alla näkys olevan se tulppa, parempi ammattimiesten kattoo

MORPA

Minähän en tulppia vaihtele tai kärkiväliä säätele ellei ala oireilemaan. Olen mä tällä periaatteella hyvin kilometrejä saanut mittareihin. En mä muutenkaan ronki toimivia osasia jos asia ei muuten kiinnosta. Voihan siinä uudessa tulpassa olla jokin valmistusvirhe joka pysäyttää matkan teon. Vaan jokainen tekee kuten parhaaksi uskoo, ja voihan niitä olla viisasta vaihdellakkin, mutta viisaus ei ole mun vahvin osa-alue

Skootterin tulppaa ei välttämättä vaihdeta jos ei ole juuri sopivan mittaisia työkaluja, niin ahtaassa paikassa usein ovat ;) No toki jos purkaa riittävästi katteita niin ei se kalujen mitta tärkeä ole.
Liikennesika.

lempi

kui nopeesti teil o menny tulppa tarvisin vastausta ku joku vinoilee mul 8)

viisnelonen

#10
Kiinanskodun kiinalainen syt.tulppa voi olla jo uutena niin kehno että se kannattaa tai jopa pitää vaihtaa.

Edit: vm 2003 fuden , ajettu muutama sata km, käynnistyvyys ja tyhjäkäynti parani selvästi kun orggistulppa vaihdettiin ngk:hon
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Mökkelö

Voi olla peltinen tulpanhattu se ongelman syy. Muovinen sytytystupanhattu tilalle.

pera8x

mulla on ollut todella harvoin vikaa tulpissa. ne kestää uskomattoman paljon kilsoja, jos vaan seokset on kunnossa ja mopo muutenkin sellasessa kunnossa, että se lähtee hyvin käymään ja myös käy hyvin. sekä myös se, ettei täräytä kylmästä käymään ja puolilämpösenä, tai kylmänä sammuta. jos koneen laittaa käymään, niin se on hyvä myös antaa käydä niin paljon, että lämpiää kunnolla. tulpat ei tykkää sellasesta pulilämpimäks käyttelyistä.

MORPA

Mä olen ajellut Kymco Agilityllä nykyisellä tulpalla melkein 20000km ehkä jopa tuon. Muiden ongelmien takia mittasin puristuspaineet ja toki jouduin tulpan irrottamaan. Kyseinen komponentti oli aivan virheettömän näköinen, hieman nokinen muttei siinä mitään kulumista ollut havaittavissa. Uskaltaako tuota edes uusia kun on noinkin hyvä yksilö sattunut kohdalle ;)

Tulpan vaihto on tuossa jokseenkin hankala työ, joutuu purkamaan penkin ja penkin edessä olevan katteen pois. Vois sinne jollain oikein mitoitetulla tulppa-avaimella päästä käsiksi, mutta mua ei miellytä ronkkia tulppaa käsikopelolla kiinni. Kyllä se tulppa pitää mun mielestä saada silmämääräisesti järkevässä asennossa kohti kierteitään ja siitä sitten pyöritellä kiinni. Onko kärkivälillä enää mitään merkitystä jos sitä vaan sormikopelolla sinne poteroonsa runnotaan, kysyn vaan...
Liikennesika.