Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

voi poistaa

Aloittaja Erkki, 19.01.18 - klo:10:51

« edellinen - seuraava »

Palosella

Kyllä niissä hihnoissa vaan on eroa. Kiinalaisessa kesti remmit jotain muutaman tkm luokkaa. Yamahalla on 10tkm remmin vaihtovälinä. 10tkm kohdalla tuossa mun Neosissa remmi oli vielä täysin uudenveroinen. Varaosamyyjä sanoi, että hän oli ajanut joskus jollain Yamahan skootterilla 20tkm samalla remmillä, eikä silloinkaan ollut huomattavaa kulumista huomattavissa.

jwalk

#31
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.02.19 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: Erkki - 05.02.19 - klo:10:57
/.../huollattaa ns. kalliilla liikkeessä, löytää joku räplää noita puhteenaan joka on epävarma vaihtoehto mutta mahdollinen. Saa nähdä, elämähän on laiffii joten sou not?

En tiedä mistä tuo ylimielisyys kumpuaa ns."räplääjiä" kohtaan kumpuaa kun et itse osaa mitään. Monilla meistä on vuosikymmenten kokemus. Myös ylimielisistä m-ulkuista. ;) Ammattitoimijan kallis järjestemä voi yhtä hyvin naamioida räplääjän.

Jos sattuu ettei ajokki aivan täydellinen taas olekkaan, voi olla hyvä pinnistää jonkinlainen nöyrä ystävällinen käytös päälle jokun räplääjän kohdalla joka osaa ehkä enemmän kuin itse osaat.
tässä viitteitä siihen, miksi en muiden mopoja "räplää", paitsi tietysti hyvien kavereiden/ystävien(joo, uskomatonta kyllä mullakin niitä ;))
Kaverin kaverin, kaiman kuoman, erityisesti sukulaisten... yms. Sanon kohteliaasti, ettei ole aikaa, enkä voi harrastaa liiketoimintaa taloyhtiön tiloissa.

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Erkki - 06.02.19 - klo:13:49
Palosella, sulla kun on kokemusta, niin onko muuta tyyppivikaa/ huonoa kun tuo nopeusmittarin anturi? Huoltovihkon neossiin löysinkin netistä, jonka perusteella pitäisin neosta "vähän huoltoa vaativaksi", ainakin näin paperilla.

Meillä ainakaan ei ole tuon reilun 20tkm matkalla ollut mitään muuta "huonoa" kun tosiaan se nop.mit. Anturi. Ei edes venttiilejä ole tarvinnut säätää, kun aina on olleet rajojen sisällä. Eli ainakin minun kokemuksen mukaan ovat tosi pienivikaisia laitteita. Eikä ole koskaan tarvinnut miettiä, uskaltaako lähteä reissuun.

Tuolla meidän Neosilla on ajettu pitkiäkin päiväreissuja (->300km) eikä tunnu muualla kun kuskin persuksissa  ;D ;D

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 06.02.19 - klo:09:40
muakin kiinnostais joku kakstahtinen ruiskupeli aprilia esim mutta tuntuu ettei oo varaa..täytyy nyt mietiskellä. muutenkin näyttää että sen huoltaminen vaatii aika paljon purkamista ennen kuin pääsee osiin käsiksi.
Ostin rikkinäisen Aprilia SR50:n aikoinaan 120euron hintaan mittarissa oli muistaakseni noin 20tkm. Korjasin (=puhdistin) kompressorin ja huolsin oireilevan tyyppivikaisen (=vaihtoin liittimen pumpun sisälle) bensapumpun, poistin "jonne" viritykset. Hyvin se pelasi sen mitä talossa oli.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.