Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox -07 Ei vääntöä eikä kulje mihinkään.

Aloittaja azzo, 15.05.13 - klo:19:18

« edellinen - seuraava »

azzo

Morjens.

Elikkä tämmönen ongelma vaivannut jo kauan. Ei siis ota kunnolla kierroksia eikä vääntöä löydy yhtään. Voin pitää mopon paikoillaan jaloilla ja kulkee sen 30km/h kun on tarpeeksi pitkä suora. Vaihdoimme männän siihen joka ei vaikuttanut millään lailla. Olemme säätäneet kaasuttimen. Olemme putsanneet putken tai ainakin yrittäneet. Olemme putsanneet kaasuttimen ja ilmanputsarin. Alipaine on kunnossa ja bensaletkujen pitäisi olla kunnossa. Ei tunnu mikään auttavan, eli mikähän voisi olla ongelma?

konenikkari

Kuinka monta kilometriä on takana ja onko alkuperäinen pakoputki?
Oliko mäntä jonka vaihdoitte, minkä värinen, männänrenkaiden alapuolelta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

ramba

Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: ramba - 15.05.13 - klo:20:00
Rullat, hihna,kytkinjouset,vp.

Nämä juurikin,aeroxosiossa on enemmänkin juttua "huonosti" vääntävästä koneesta.... :D Vari on kulutusosa ja uusiminen aina tarpeen tullen olisi paikallaan. Putki on vakio ja putsattu,,? uudet orkkisrullat sitten ja hihna ja kuoleentuneen vp,n tilalle uusi. Niin luulisi menohaluja taas löytyvän, jollei noilla pelaa niin sitten putki on tukossa.... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

azzo

#4
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 15.05.13 - klo:20:37
Lainaus käyttäjältä: ramba - 15.05.13 - klo:20:00
Rullat, hihna,kytkinjouset,vp.

Nämä juurikin,aeroxosiossa on enemmänkin juttua "huonosti" vääntävästä koneesta.... :D Vari on kulutusosa ja uusiminen aina tarpeen tullen olisi paikallaan. Putki on vakio ja putsattu,,? uudet orkkisrullat sitten ja hihna ja kuoleentuneen vp,n tilalle uusi. Niin luulisi menohaluja taas löytyvän, jollei noilla pelaa niin sitten putki on tukossa.... ;)

Okei, elikkä ollaan vaihdettu hihna, vp jousi ja kytkinjouset jo mutta niillä ei ollut vaikutusta. Putki yritettiin putsata siis kuumailmapuhaltimella mutta ei taida olla kovin hyvä keino... Putki on vakio. Männällä on ajettu ehkä 1-2 kilometriä eli ei todellakaan paljoa.

konenikkari

#5
Vastapainejousen alkuperämitta on n.122mm limiitti 115mm.
Varmista että kytkimen kengät liikkuvat vapaasti, ilman jousia.
Kellon sisäpinta jos on niin kiiltävä että kuvansa näkee, ei ole hyvä.
Avaa myös etuvari.
"Rulla jos on neliskanttinen se ei pääse mun ihoni alle" hi.

Kaikenkaikkiaan jos päädyt, tukkoiseen pakoputkeen, osta tarvike josta löytyy edes joku €u merkintä.
Ei tarvi sitte ratsiassa mitään selitellä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

azzo

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 15.05.13 - klo:21:10
Vastapainejousen alkuperämitta on n.122mm limiitti 115mm.
Varmista että kytkimen kengät liikkuvat vapaasti, ilman jousia.
Avaa myös etuvari.
"Rulla jos on neliskanttinen se ei pääse mun ihoni alle" hi.
Kellon sisäpinta jos on niin kiiltävä että kuvansa näkee, ei ole hyvä.
Kaikenkaikkiaan jos päädyt, tukkoiseen pakoputkeen, osta tarvike josta löytyy edes joku €u merkintä.
Ei tarvi sitte ratsiassa mitään selitellä.

Vastapainejousi pitäisi olla ihan ok, koska ostettu Yamahan oma.
Meinaatko tarvikkeella siis uutta putkea vai?

konenikkari

#7
Kyllä, pakoputkia saa myös tarvikkeena jossa on €u hyväksyntä.
Alkuperäinen pakoputki on raskas,rikkoo moottorin kiinnikkeet, ja tukkeutuu vääriä öljyjä käyttäessä.
Ja, en tiedä mutta huimaa jo pelkkä ajatuskin, uuden alkuperäisen pakoputken hinnasta ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Totta itsellänikin oli alkuperäinen ns stage2 putki,jonka sisällä oli massiiviset kuristuksetkin vielä. Vaikka änärin otti pois,ei äänet koventunut juurikaan. Sen putsaaminen ei kuumailmapuhaltimella onnistu,vaan joko kunnon notski pihalle ja putki hiilloksen sekaan. Tarvikeputki on oiva apu tähän,paino kevenee oleellisesti ja kurin poistamalla saa koneen tehokäyrän kokonaan käyttöönsä. Tässä on vain se, että silloin saat taas etsiä variin toimivat säädöt... ;) Tai sitten ostan esim gianellin orkkisputkea mukailevan,jossa tehonlisäys on maltillinen. minulla oli leovinse,jonka mukana tuli keveemmät rullat,ainoastaan vp jousi piti erikseen ostaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

ramba

Kyllä tukkoutunut pakoputki pitäisi kuumailmapuhaltimella aueta.. Annat vaikka puolituntia puhaltaa alkukäyrän päästä ja sitten vaihdat suuntaa..

Se putki alkaa lopulta hehkumaan joten varmasti palaa karstat. Riippuu kyllä vähän siitäkin onko tarpeeksi tehokas värkki...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.