Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox 2009 kaasutinongelma

Aloittaja Roope, 22.04.13 - klo:20:01

« edellinen - seuraava »

Roope

Mistä voi johtua kohokammion tyhjeneminen kun seisoo esim yhden päivän? Käyntiin ei lähde ennenkuin irrottaa kaasarista alipaineletkun ja imaisee siitä, jolloin kammioon tulee bensaa - sitten lähtee välittömästi käyntiin. Viimeksi toimi moitteetta viikon päivät ja taas sitten yksi aamu ei millään käyntiin. Mihin se polttoaine voi kadota, maahan ei tipu mitään ja tulppakin on aivan kuiva?

ramba

Tulvisikohan ilmanputsariin, onko kuiva?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

#2
Muovisen uimurikammion kartiolla varustetun tyhjennysruuvin kun yhden kerran kiristää liiaksi muovinen pohja murtuu
Ja kaasutin vuotaa tyhjäksi aina tilaisuuden tullen.
Hanki uusi uimurikammion kuppi.
Stop stop hetkinen minkä merkkinen on kaasutin?
Tuossahan taitaa olla kaasutin jonka uimurikmmion pohjassa on O renkaalla varustettu ns. tyhjennysventtiili?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Halkinaista voi koettaa korjata kolvilla varovasti sulattaen  halkeamakohtaa, vaikka se tihkuu niistä kierteistä ellei tulppaa sitä umpeen samalla tavalla jos löytää täytteeksi samaa muovia.
Sitten uutta hankkimaan jos sittenkin tihkuu koska vuoto on vaaraksi aina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Roope

Gurtnerin kaasutin (automaattiryypyllä). Kohokammion pohjassa on "venttiili", josta lähtee letku alas. Letkua ja venttiiliä pystyy pyörittämmän eikä ne irtoa. Kun letkua työntää ylöspäin bensaa tulee ulos kammiosta (paitsi silloin kun kuppi on tyhjä). Ilmanputsarin puhdistin justiin eikä siinä ollut mitään merkkiä bensiinistä.

konenikkari

#5
Hiljaa, aivan hiljaa ::) taitaa tuo kaasutin vuotaa uimurikammionsa tyhjäksi mopon seisoskellessa :-\
Eikä se välttämättä missään näy, bensa haihtuu sitä myötä kun vuotaa.
Osta mopoosi dellorto.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Roope

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 22.04.13 - klo:20:47
Hiljaa, aivan hiljaa ::) taitaa tuo kaasutin vuotaa uimurikammionsa tyhjäksi mopon seisoskellessa :-\
Eikä se välttämättä missään näy, bensa haihtuu sitä myötä kun vuotaa.
Osta mopoosi dellorto.
Mikähän Dellorto siihen sopis? Ja mistä kannattais hommata?

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Roope

Jos vaihtaa dellortoon niin mikäs sen sähköryypyn kohtalo on? Pitääkö viritellä joku vaijerisysteemi ja kytkin sille?

konenikkari

Suomen olosuhteissa on hyvä toi manuaali ryyppy.
Noihin saa vaijerisarjaa jonka toimimista rajoittaa vain käyttäjän mielikuvitus.
http://www.dellortodirect.com/Carburetors/PHVA/PHVA-14mm-DS-Flipchoke-Carb
Toi kaasutin on hyväksi havaittu mm. rupulikumi derbeissä.
Hyvä puoli kaasuttimessa on sen kurkun ellipsin muoto.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

paloggi

Itsellä oli speedfight2 sama ongelma. Kohokammion kyljessä kun oli tyhjennysruuvi niin sen juuresta sisäpuolelta oli murtunut jonka takia vuoti yön aikana variaattorikopan päälle bensat. Sai polkee muutaman kerran aina käyntiin. Kohokammio irti, sitten hiomapaperilla sen halkeman päällinen karheeks ja sitten vaan kemiallista metallia :) Ei vuotanut enää sen jälkeen. Tosin aika hintavaa itse ostaa tuo kemiski, työharjottelupaikasta ilmasiks kun sai :)

Coastside

Asetonilla saa putsattua hyvin ja se voi aktivoida muovin liimalle ja sitä voi liekilläkin aktivoida. Karhennus tuottaa samaa tavallaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04