Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

Coastside

Vaihdoin nastat alle. Räntäsateessa tietenkin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

öljysin lukkoja yms. oon myös säännöllisen epäsäännöllisesti katkaisimiin ruiskuttanu crctä. katkaisijoiden pohjassa on kaks reikää josta ilmeisimmin on tarkoitus veden päästä ulos mut samasta aukosta voi ruiskutella crctä. ongelmia ei oo kosteuden kanssa ollu siltä osaa tai muutenkaan katkasijat toiminu aina. mul on autopaikka ja pidän skootteria siinä..skootterille tarkotettu pressu päällä.mietin jos jatkais lämppärin johtoa sen verran että vois joskus välil laittaa lämmitykseen. toinen ois tietenki jatkoroikalla vaan. pistää jalkotilaan sen lämmittimen siinähä se pysyy.talvi tulee, yllättävän aikasin ilmeisesti. muistelen kyl että ensilumi tullu yleensä tammikuun puolella.

Coastside

Kahvat on melko helppo avata ja öljytä. Saisi olla crc paksumpaa. Ohennetulla moottoriöljyllä voisi kokeilla kunhan liotin haihtuu pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#783
Nyt on oikeat talvivarusteet: Itsetekemäni tuulisuojat käsille, jaloille ja ylävartaloon. Lämpökahvat asensin myös.  Työtä ne vaativat paljon mutta hyötykin on suuri. Vaikutus on suurempi kuin istuisi tyvenessä pakkasessa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Oli ilma aika puuroa. Sankka lumipyry ja 20+ puuskia. Aukeilla meinasi puskea tieltä. Onneksi tiessä ei ollut vielä paljoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#785
Olen rajoittanut jäähdytysta levyllä jossa on kolikon kokoinen reikä. Viimme talvena mittasin öljyn olevan vain 50C. Liian vähän. 80c olisi lähempänä ja 100 menettelee. Nestejäähytteisiisä lämmöt on yli kiehumispisteen sillä sen paineistuksella. Etuna on nopeampi lämpeneminen ja pienempi kuluminen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

ite oon ottanu käytäntöön ton sisätilalämppäri homman.toimii loistavasti. nytki pöhisee..  ;D otin vielä luukun pois josta näkyy ventiilikoppa niin lämpö leviää sinnekin. plus on mukava tehä remppaa pressun alla. venttiilien säätöä ja pytty remppaki menis helposti.

Coastside

Skoden korjauspaikka on aivan oven vieressä seinustalla. Kun on reilusti vaatetta ja tuuli talon takaa, jaksan hyvin tehdä korjauksia. Teen niistä sisällä mahdollisimman paljon.  Kunnon nosturi lyhentää työaikaa ja vähentää rasitusta. Minulla on 2x1 kW säteilylämmittimet joita täytyy kokeilla ulkotöissä. On myös katalyyttitaskulämmärit jotka hihallisen sadeviitan kanssa toimivat hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mullaki pitäs toi varamoottori kasata kokoon. ajattelin törkeesti ottaa työkalut ja osat mukaan ja tehdä homma lämpimässä pyörävarastossa.mul on iso auton kuramatto sen päällä.toisaalta öljyn kanssa ei pahemmin ees lutrailla ja lohkot puhtaat. purin sen tuol parvekkeella mutta nyt on liian kovat pakkaset semmoseen.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 17.01.17 - klo:15:20
mullaki pitäs toi varamoottori kasata kokoon. ajattelin törkeesti ottaa työkalut ja osat mukaan ja tehdä homma lämpimässä pyörävarastossa.mul on iso auton kuramatto sen päällä.toisaalta öljyn kanssa ei pahemmin ees lutrailla ja lohkot puhtaat. purin sen tuol parvekkeella mutta nyt on liian kovat pakkaset semmoseen.

Hyvin ne toimii, asiat noinkin kunhan sovitellaan.
Itse pesin moottorin osia samalla pesukoneella jolla tiskaan astiani.
Tosin ei munkaan tartte kysyä, enää lupaa äidiltä, säilyttää ryyppyä pakastimessa  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Meisselix

Vaihdatteko nastarenkaat samoille vanteille vai onko teillä eri vanteet talvikiekkoja varten?
** Parempi ämpärillinen hämäävää vaikutelmaa kuin lusikallinen todellista osaamista **

Coastside

Sen ainoan kunnon nastarenkaan schwalbe iceman vaihto joka syksy ja kevät olisi aika haasteellista. Se on ääritiukka. Siksi vanteet niille. Ehdin kyllä harjoitella hyvänkin valmiuden tehdä se mutta liika on liikaa. Vanteita kiinalaisiin on periaatteessa kahta mallia: baotian ja muut sekä 12". Tuohon perusmalliin saisi hyvinkin 12"  nastarenkaat ja laillisesti. Eri vannevalmistajien välillä voi olla kokoeroja joten rengastyön kovuus vaihtelee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Mulla oli kiinamopossa aina kahet vanteet renkoineen
Tuo scwalbe on tosiaan tiukka vääntää paikalleen ja pois
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

joni_k

kahdet vanteet löytyy. ei noita kyl ala vääntelemään todella jäykät, schwalbet löytyy kanssa.  ja varmaan jos kovin usein tekee renkaat kärsii. 12'" malli.

joo, en asu äitini kanssa ja varmaan jos olisin yksin tekisin remppaa niinku jore konsanaan..  ;D olkkarissa mukavasti musaa kuunnellen. vaimo ja lapset sotkee pakkaa.

Käppyrä

Yleensä jos rengas on jäykkä vääntää vanteelle niin se kielii väärästä tekniikasta.
Jokusen kerran enduroon olen nastarenkaita laittanu vanteelle ja on melko V-mäistä puuhaa vaikka ei erityisen jäykkä olisikaan. Yleensä veri vuotaa sen operaation jälkeen, ainakin jos on pitemmillä nastoilla  ???