Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Niihin paikkoihin , joihin sopii lenkki-avain tai hylsy ,on aina parempi kuin kiintoavain.Ohjauslaakerin mutterit olen aina saanut auki isolla jakoavaimella tai isoilla siirtoleukapihdeillä( papukaijapihdeillä ) Muutaman kymmenen olen avannut ja näillä olen pärjännyt. Mutterit ovat myös pysyneet ehjinä. Taltalla naputellen , kyllä myös onnistuu , mutta mutteri siinä aina jonkunverran kärsii. Pystyputken ylä ja alakoolit lähtee helposti esim. 20 metallitangolla sisältäpäin naputtelemalla , eri reunoilta. T-kappaleen alakooli lähtee ohuella taltalla tai puukonterällä naputtelemalla  myös pikkuhiljaa kiertäen . P.S. minulta löytyy kiinalaisiin hyväkuntoisia ohjainlaakerisarjoja.

Coastside

Palataan astialle jos tilaus meni mönkään, selviää parissa kolmessa viikossa.

Oletko huomannut niissä kokoeroja?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

On kokoeroja. T-kappaleen pystyputkissa on esiintynyt paksuus ja pituuseroja. Siis laakerien mitat pitää kyllä selvittää , ennen asennukseen ryhtymistä.On ollut irtokuulilla ja " häkkeihin" asennettuna.
Jos tarvetta , niin palaillaan asiaan.

Coastside

#378
Nettiarvonta arpoi väärät osat. Alakooli 26 mm, pitäisi olla 29,3. Liian pienet. Lukitusmutteri käy onneksi koska vanha ei rikkomatta lähtenyt. Laitan irtokuulat ja toivon parasta. Yläkuulat on vanhat ja uusista sain alakuulat.

Hyvä tuli. :)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Muita asiasta kiinnostuneita varten, pitääkö nuo mitat paikkansa

klik. suurenee
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Tuo olikin hyvä " mittataulukko" . Suurin osa ainakin 4-tahtikiinalaisista 10 ja 12 " tuumaisilla pyörillä olevista , on rakennettu tuolla laakerisarjalla. Niissäkin ,joissa on irtokuulat.Hiukan poikkeavia on ollut esim. Keeway ,Jonway , Hero yms. Idän merkeissä.
Kannattaa tuo Konenikkarin viesti printata myös paperille.

Coastside

Minulla on zonerin runko hangessa. Pitää joskus kuikuilla minkä kokoinen siinä on?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Kuikuile vaan. Olen melko varma , että siitä löytyy juuri noilla mitoilla olevat laakerit.

Coastside

#383
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=3.8+mm+bearibg+balls&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=5%2F32++bearibg+balls&_sacat=0

Kuikuilin kuulia ja halvalla saa, joskus riittää alakuulien vaihto tyyliin 1 €. :) Usein kuraryöpyt ja huoltamattomuus ruostuttaa kuulat väljiksi.

http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=7708.msg149410;topicseen#msg149410

Työohjeeni.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yxrutanen

itellä oli sama juttu.ei tajunnu korjaamollakaan.toin kotiin tyhjensin tankin,uutta bensaa,putsari puhtaaks.laakista käyntiin.
homma johtu varmaan siitä, että laitoin  4-t pienkonebensaa  aiemmin.
ei näköjään kelpaa kiinalaiselle.

Coastside

#385
Jos joku epäilee 139qm koneen kestävyyttä, on erehtynyt. Laskin ajaneeni 2000 reissua kesällä ja talvella ja yksi hajonnut mäntä (omaa sähläystä). Puolen tusinan tielle jätön tai työnnön syynä oli risa vari tai sähkövika. Kerran rengas. Poljinkoneisto on heikko, mutta startti luotettava.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kyllä ne kestää jos vaan huoltaa ja ajoissa vaihtelee kuluvia osia.

Coastside

Ettei nyt ylikehuksi menisi. Tein riippunosturin kotelon vaarnoista. Kiinasta löytyi M6 silmukkamutterit. Hienoa. Ei kierry sormin. Muttereihin jenkatapilla uutta ja kokeilemaan. Ei kierry! Korjaus vaarnoihin jenkapakalla. Toimii.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Kiinankoneessa näkyy pientä tuotekehitystä. Pitkävenakoneessa on erillainen käynnistysratas ja huomasin että takajarrun vivun akselissa on o-renkaat pitämässä lian poissa. Perän ylivuotokanavassa on letkuliitin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mopotinx3

Harvinaisen sitkeä starttaus  vika Speedissä. Uusittu starttimoottori ja bendix. Vikana on, että pyörittää huonosti. On sentään saatu ottamaan hyvin tuo bendix, mutta ei pyöritä hyvin edes täyteen ladatulla auton akulla, kun paksut kaapelit on kytketty suoraan starttiin. Heräsikin epäilys, että Kiinasta lähettivät heikkotehoisen starttimoottorin. Punnituksessa oli eroa kuitenkin vain -20gr alkuperäiseen. Tilasin uudestaan startin, nyt Haiwei tuotemerkillä.  Jos ei sekään pyöritä kunnolla, voi tietenkin syynä olla liian kova puristus. Ei ole kuitenkaan mitään merkkiä sylinterisarjan vaihdosta, näyttää alkuperäiseltä pytyltä. Ehkä karstaa on liikaa palotilassa? Olisi reilumpaa, jos voisi ostaa eri tehoisia startteja, niin voisi virittää huoletta ilman pelkoa starttauksen huononemisesta.
Huvitti tuo palstan alussa oleva kysely. Zoneriini on  vaihdettu kampiakseli, mäntä ja sylinteri, kaasutin, takavariaattori, remmi, letkuja, katteita kolvattu ja jarruvaijeri taakse eli nuo kaikki 9 ja enemmänkin. Hyvin on aika kulunut.  Tämä Solifer Speedin starttivika on kuitenkin sitkeää sorttia, kone siinä on kuitenkin vielä alkuperäisillä sisuksilla varustettu.
Ei kyllä kovin kauaa, jos ei tämä starttivika selviä.
Aprilia Sportcity One 50 4t