Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mxu 50cc päänvaivaa

Aloittaja ATV, 06.11.18 - klo:00:23

« edellinen - seuraava »

ATV

Sori että eksyin tänne ongelmineni, mutta luulen, että samoja osia käytetään näissä mopomönkijöissä kuin skoottereissakin. Eli potilas on kymcon mxu 50cc mopomönkijä. Monennäköistä on tehty tolle ja välillä on menty ees ja välillä taaspäin. Iso ongelma on ollut se, että laite on seisonut monta vuotta. Eli putsattavaa on riittänyt ja nyt ei saada kaasutinta enää millään säätöihin. Rakkine on varustettu Keihinin PB 14mm kaasuttimella, ja siitähän ei löydy mitään netistä. Ei edes keihincarbs tunne enää mallia.

Kipinäpuolen kamat on cdi, puola, tulppa jne kaikki vaihdettu. Kipinä löytyy, mutta on vähän ehkä heikonlainen.Sähköryyppy toimii. Vaan ei edes lupaa, tulppa kohtuumärkä. Voiskohan tuohon vaihtaa jonkin uuden kaasuttajan käsiryypyllä?

joni_k

hyvin vaikea sanoa kun en löydä edes kuvaa koko kaasuttimesta?  ;D periaatteessa miksikäs siihen ei voi kaasaria soveltaa kiinni kunhan ekana nyt tietäis minkälainen se alkuperäinen on.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Heikko kipinä voi olla syy. Maadoituksen kunto ja liittimet kannattaa tarkistaa. Mitata generaattorin  jännite.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ATV

Kiitoksia pikaisista vastauksista! Tuon manuaalin onneksi löysin jo alkuun - ilman sitä oltaisiin pahasti lirissä.... Laite saatiin jo toimimaan hienosti - tasamaalla :-) Mutta hyytyi ylämäen jälkeen ja epäilys tietenkin kohokammion pintaan. Noh, olen purkanut muutaman kerran kaasuttajan ja aina on tuorevoiteluöljyletku ollut mielestäni kuiva kun irroittanut kaasuttajasta syöttöletkun. Epäilys tietenkin, että kaasuttaja ei toimi kun voitelu puuttuu.... Joten nyt tähän samaan syssyyn lisäsin varmaankin lisää säädettävää kun laitoin tuorevoitelun kiertämään vaan hullunrinkiä ja tein tankkiin 3% seoksen. Tartteeko tuo nyt säätää jo pelkästään tuon asian tähden uudestaan tuo kaasari?

Noh. Puristuspaineet on mitattava, siitä se on jatkaminen. Jos se hemmettei ei olekaan saanu öljyä....

Paljonko genusta pitäis tulla vaihtojännitettä? Tässä näyttäis olevan kolmivaihegenu, jonka perässsä tasasuuntaussilta.

Noiden läppien toiminta syyniin, ok. Niistä en tiedäkään vielä mitään mutta eikös netistä neuvot löydy niiden testaamiseen

konenikkari

Kolmivaihemallissa ei genun jännite vaikuta kipinän voimakkuuteen kunhan akku on täynnä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Hyvä kipinä vapaassa ilmassa on kirkas, sinertävän valkoinen. Vähänkään punertava on liian heikko. DC boxissa ( iso boxi n. 5x7 cm) akku syöttää tarvittavan jännitteen joka muunnetaan 400 V boxissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ATV

#7
Okei. Puristuspaineet oli kylmänä speksien mukaiset, jotain 10-11 bar. Kipinä on sininen vapaassa ilmassa ja hyvinkin "eloisa." Yritin jopa yleismittarilla mitata tulpanhatusta, mutta ei näytä digimittari, Fluke 12, mitään järkevää lukemaa. Maahantuojalta löytyy samaa kaasaria hyllystä, eeeh 360eur.....

Täytyy nyt vielä kertaalleen purkaa tuo kaasutin ja katsoa ne läppäventtiilit. Vähän hörähtää kun kuivaa tulpan, mutta sitten ei enää edes lupaa. Tuntuis että antaa liikaa lientä vai mikä kehveli tätä vaivaa......?

ATV

Ruutalla bensaa tulpanreijästä ja heti pörähtää hetkeksi. Eli ei saa bensaa....?

joni_k

meinasin ehdottaa samaa. sillä saa poissuljettua todennäköisesti sytytysvian.


ATV

Hei hyvä homma, näyttää ihan samanlaiselta kuin vanha. Kuuluuko muuten kohokammion tyhjennysyhteestä tulla juoksemalla tavaraa kun bensahana on auki, vai loraus kerrallaan? Meillä valuttaa hetken, pitää tauon ja sama uusiks.

tapiovuorent

Jos kohokammion tyhjennys ruuvi on auki , niin kyllä se kammio pitäisi tyhjäksi valua. Tässä laitteessa on ilmeisesti manuaalibensahana.
Jos hana on auki ja tyhjennysruuvi auki , niin bensaa pitäisi valua jatkuvasti.Epäilen kyllä tässä tapauksessa , että kohon / neulaventtiilin toiminnassa on vikaa . Kerroit ongelmista tasamaa /ylämäki. Onko kohon asento muuttunut tai neulaventtiili jumittaa ,ja antaa vain epämääräisesti polttoainetta.

joni_k


ATV

Joo sitä tässä on vahvasti epäilty omalla porukalla kans. Laite on 2013vm ja ajettu reilu 1000km. Joten veikkaan että tuota kaasutinta on purettu muutamankin kerran.... On kyllä turhan kallis tuo orggis ja kiinastakin menee se kuukausi ennekuin vastaavanlaisen saisi. Mitä kaikkea tuissa nyt tarttis huomioida mekaanisten mittojen lisäks jos tuolta tuontiosalta alkais jotain korvaavaa hommaamaan?