Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr 50 Factory vm 2015 vaihtui Gilera Runner 50 pj skodeen.

Aloittaja Eki, 28.03.19 - klo:21:21

« edellinen - seuraava »

Eki

Tällä mennään edespäin, ruisku Gilera, väri tismalleen sama kuin kuvassa, vm 2008 ollut ajamatta liki 5v, kilometrejä mittarissa noin 8000km, tullut myyntiin kuolinpesästä, virheetön, naarmuton ja ei viritetty, hintana 700€, ei paha kun risasta 53000km ajetusta Apikasta sain 350€. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Palosella

Sama kone kun Apriliassa oli  ;) Varmaan pääsee taas muutaman kesän hienosti.

Eki

#2
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.03.19 - klo:22:31
Sama kone kun Apriliassa oli  ;) Varmaan pääsee taas muutaman kesän hienosti.
Toivottavasti hetkeksi aikaa papalle ajopeliä, juu sama kone mutta Apikassa 4.0kw, tässä 4.4kw vakiona ja selkeästi enempi kun ottaa jonkun läppäkurin pois, onko kellään laittaa kuvaa missä moinen kuri sijaitsee? :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k


A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 29.03.19 - klo:06:40
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 28.03.19 - klo:22:31
Sama kone kun Apriliassa oli  ;) Varmaan pääsee taas muutaman kesän hienosti.
Toivottavasti hetkeksi aikaa papalle ajopeliä, juu sama kone mutta Apikassa 4.0kw, tässä 4.4kw vakiona ja selkeästi enempi kun ottaa jonkun läppäkurin pois, onko kellään laittaa kuvaa missä moinen kuri sijaitsee? :)

Läppärunko voi itsessään olla ns toispuoleinen,eli kuristava, taikka siellä rungossa on valettu holkki. Olen vuosia sitten yhden purkanut, mutta kuvaa ei ole... ???

Niin ja onnea uudenkarhean pelin johdosta, eikun kovaa ajoa vaan alle...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Älä missään tapauksessa poistele summamutikassa mitään kureja,
kaikki muutokset vaatii ruiskuohjelman muutoksia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Palosella

Tässä taas hyvä esimerkki. En ymmärrä miksi jotkut nuukailee ja ostaa kaikkia Baotianeja jne kiinan romuja, kun melkein samalla rahalla saa tälläisiä laatupelejäkin joilla ei tarvitse kun ajaa.  :D

Coastside

#7
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 29.03.19 - klo:10:44
Tässä taas hyvä esimerkki. En ymmärrä miksi jotkut nuukailee ja ostaa kaikkia Baotianeja jne kiinan romuja, kun melkein samalla rahalla saa tälläisiä laatupelejäkin joilla ei tarvitse kun ajaa.  :D
Jossain vaiheessa jokaisesta maksetaan että vie pois. Noissa kalliissa siihen menee vain kauemmin.

Löydöt on löytöjä. Jos tuollainen gilera tahi apikka olisi samaan hintaan marketin valikoimassa niin varmasti menisi kaupaksi, mutta kun ei ole. Eikä tarve aina ole ajaa vuosia vaan kesässä jotain, ehkä. Kun ei vielä osaa huolia aavistaa niin...

Tarkoitus ei ole kehua kiinalaisia mopoja. Minulla on kotiverstas pitää yksi ajokuntoisena eikä ole paikkaa mitä en olisi korjannut siitä. Jos olisin aavistanut olisin säästänyt euromopoon ja työmäärä olisi ollu pieni. Tosin nuo talviset suolakylvyt olisi senkin särkenyt pian. Se huomioiden ja työkalutkin niin taidan jatkaa tuolla.

Se mikä pitää harvenevat kiinan mopot liikenteessä on helppo ja edullinen varaosahuolto. Euromopon osa voi maksaa enemmän kuin toimiva kiinalainen mopo.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

#8
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 29.03.19 - klo:10:44
Tässä taas hyvä esimerkki. En ymmärrä miksi jotkut nuukailee ja ostaa kaikkia Baotianeja jne kiinan romuja, kun melkein samalla rahalla saa tälläisiä laatupelejäkin joilla ei tarvitse kun ajaa.  :D
Tähän ei ole muuta kuin peukutettavaa :-) Itsellä ollut Aprilia SR50 meni myyntiin, ostaja valitteli että kulkee tarpettoman kovaa... oli vain prikka poistettu ei muita virityksiä.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

tagatubos

Onnittelut Eki hienosta löydöstä!
Ja ei kun horisonttia kohti.  :)
"Ken juo OLUTTA, se nukahtaa helposti, ken nukkuu pitkään, ei syntiä tee, ken ei syntiä tee, hän taivaaseen pääsee!
Juokaamme siis OLUTTA!" -Martin Luther

Palosella

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.03.19 - klo:11:50
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 29.03.19 - klo:10:44
Tässä taas hyvä esimerkki. En ymmärrä miksi jotkut nuukailee ja ostaa kaikkia Baotianeja jne kiinan romuja, kun melkein samalla rahalla saa tälläisiä laatupelejäkin joilla ei tarvitse kun ajaa.  :D


Se mikä pitää harvenevat kiinan mopot liikenteessä on helppo ja edullinen varaosahuolto. Euromopon osa voi maksaa enemmän kuin toimiva kiinalainen mopo.

Näinhän se on. Ei se uusien hinta merkkimopoissa tyhjästä tule. Jos miettii, että laatumopolla voi päästä isojakin kilometrimääriä melkein pelkästään tankkaamalla bensaa ja öljyä välillä. Loppuunsa se laatumopo tuleekin halvemmaksi kun mopo ei seiso kokoaikaa huolloissa. Toki jos itse tekee ja tykkää korjata enemmän kun ajaa, miksei ajaisi kiinalaisella.  Ekin tapauksessa Apikalla taisi päästä reilu 40tkm täysin alkuperäisellä koneella, tekemättä oikeastaan mitään korjauksia. Tiedän yhden Keewayn, johon vaihdettiin 10tkm sisään 3kpl pyttyjä ja mäntiä kiinnileikkautumisen takia. Liekö öljypumppu tms. oli huonolaatuinen tai kiinalaisten pyttyjen ja mäntien koneistustarkkuus on mitä on.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 29.03.19 - klo:10:36
Älä missään tapauksessa poistele summamutikassa mitään kureja,
kaikki muutokset vaatii ruiskuohjelman muutoksia.
On kaikki tehtaan säätö ym mittajutut tuolle Gileralle kaverilla.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 29.03.19 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.03.19 - klo:11:50
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 29.03.19 - klo:10:44
Tässä taas hyvä esimerkki. En ymmärrä miksi jotkut nuukailee ja ostaa kaikkia Baotianeja jne kiinan romuja, kun melkein samalla rahalla saa tälläisiä laatupelejäkin joilla ei tarvitse kun ajaa.  :D


Se mikä pitää harvenevat kiinan mopot liikenteessä on helppo ja edullinen varaosahuolto. Euromopon osa voi maksaa enemmän kuin toimiva kiinalainen mopo.

Näinhän se on. Ei se uusien hinta merkkimopoissa tyhjästä tule. Jos miettii, että laatumopolla voi päästä isojakin kilometrimääriä melkein pelkästään tankkaamalla bensaa ja öljyä välillä. Loppuunsa se laatumopo tuleekin halvemmaksi kun mopo ei seiso kokoaikaa huolloissa. Toki jos itse tekee ja tykkää korjata enemmän kun ajaa, miksei ajaisi kiinalaisella.  Ekin tapauksessa Apikalla taisi päästä reilu 40tkm täysin alkuperäisellä koneella, tekemättä oikeastaan mitään korjauksia. Tiedän yhden Keewayn, johon vaihdettiin 10tkm sisään 3kpl pyttyjä ja mäntiä kiinnileikkautumisen takia. Liekö öljypumppu tms. oli huonolaatuinen tai kiinalaisten pyttyjen ja mäntien koneistustarkkuus on mitä on.
44.000km tekemättä oikeastaan mitään muuta kuin itse perushuollot, sitten olikin se mäntä/sylinternvaihto millä mentiin 53.500km:n ja nyt siitä tänään saan 350€! :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

se on summarum..käytetty laatuskootteri..siitä hajoaa ruiskupumppu, hintaa 400€.. kiinaskootterissa mikään osa ei maksa noin paljoa. tosin voiha se olla että kalliit osat kestää tai ei.

Eki

#14
Itsellä ollut noin 10-12 vuoden sisällä uutena ostettua 9 skootteria ja 3 käytettynä, kaksi viimeistä on ollut Aprilia sr 50 factory malleja, muut mm Tgb Bullet x 3 ja loput Kiinalaisia jotka kaikki olivat vika-alttiita, oli sähkövikoja ja kaikenlaista harmia alati. Tgb:t olivat jo ihan hyviä, niissä oli kiinnileikkaamisen pelko alati läsnä, parhaat ja ylivoimaisesti kestävimmät ja myös kalliimmat olivat nämä Apriliat. Niin ja olihan minulla kaverilta ostettu liki tuliterä piaggio typhoonkin, se oli tosi hyvä ja kuuluisa merkki.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.