Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Runner 50 PJ ei käynnisty

Aloittaja juketsu, 12.05.10 - klo:20:10

« edellinen - seuraava »

pekpel

Vie vaan huoltoon niin kauan kuin viat on muistissa, keväällä niillä(huolto) on niin kiire, että saat odotella sitä omaa vuoroasi huoltoon niin että pahaa tekee, kun kaverit ajelee ja sinä et.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

#16
Jatkaisin tähän tuosta ilmansaannin lisäämisestä, on otettu imukurkun rajoitin pois kun on race asetus päällä, nokeaa tulppaa kovasti ja motoristit sano että saa liikaa bensaa? On myös ostettu malossin ilmanputsarin sieni, minkä pitäisi päästää enempi ilmaa läpi, onko kenelläkään mitään vinkkiä lisäilmalle ettei tarvi alkuperäistä ilmanputsarin koteloa muuttaa muuksi, skode on rajoitettu trafin moporajaan, race on asennettu siksi, että kiihtyy entistä paremmin ja huima erohan sillä asetuksella tulee. Kuluttaa vakiasetuksilla bensaa 2.13L/100km, race asetuksilla 2.37L/100km:llä, testattu siten, että tankattu piripintaan ja nollattu trippimittari, ajettu Hyvinkää-Helsinki-Hyvinkää väli (n.150km) ja Hesan liikentessä molemmilla asetuksilla. Eipä vie paljoa oikeasti, nyt vaan nokeaa raceasetuksilla tulpan siten että voi joutua vaihtamaan tai putsaamaan noin 100-150km:n ajon jälkeen. Mainitaan vielä että kokeiltu niin tehtaan suosittelemaa Championin tiettyä mallia sekä NGK:n suositellusta kylmempää sekä kuumempaa, kylmä nokee kaikkein eniten, muttei säästy kuumakaan nokeemiselta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Ruiskuvehkeissä seoksen muodostukseen vaikuttaa myös ecu:n saama tieto moottorin käyntilämpötilasta ja usein lisäksi imuilman lämpötilasta ja jopa imukanavan alipaine saattaa olla anturin toimittamaa tietoa eculle.
Tarkistaisin 1. sen moottorinlämpötila-anturin, mahdolliselle käyntilämpömittarille voi olla eri anturi tai sitten sama anturi jakaa tietoa kumpaakin.
Nuo lämpöanturiviat on ainakin autoissa hyvin tavallisia. Eli jos jostain saat ko anturin testausarvot ( xxohmia/tietty Cels.arvo) niin sitten vaan yleismittarilla testaamaan. Tärkeää kokeilla erityisesti lämpimänä jos kerta kylmänä lähtee hyvin käyntiin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Lämpöanturin voi laittaa kuumaan veteen  mitata vastusta kylmänä ja kuumana. ohjearvot tietenkin olisi hyvä olla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

No ilmankos laite millä pystyy tekemään kaikenlaista myös race asetukset, ilmoittaa lämpötla-anturin hetkellisestä tapahtuneesta toimintahäiriöstä jo toistamiseen, uuden anturin hintaluokka noin 40€.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#20
Lämpöanturin liittimen irroitus, crc puhdistus ja takaisinasetus, uusi tulppa sekä sen seuranta. Ilmaa olisi kuitenkin hyvä saada lisää, täytyy miettiä miten, että se olisi puhdasta ....
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Se lämpöanturi saattaa olla siten vioittunut että antaa hiukan väärää ohmiarvoa ja ecu ei sitä kyllä silleen ymmärrä että se osais antaa siitä vikailmoituksen. Vikadata tulee juurikin mittauspiirin täydellisestä katkeamisesta eli vastus kasvaa äärettömäksi.. esim liittimen irtoaminen jne.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Eki

#22
Kaverilla täydelliset mittalaitteet myös ecu:lle, mittalaite ilmoittaa että lämpöanturi antanut kaksi kertaa vikatietoa, ei varsinaista vikaa, mutta ilmoitus olleesta ja menneestä vikakoodista. Kokeiltu kylmiä ja lämpöarvoltaan neutraalin molemmin puolin, parhaat ovat juurikin ne tehtaan suosittelemat Champion rg6yc joita Suomessa tietty liike myy noin 2.5€/kpl ja lähettää pienellä postikululla isommankin satsin, itse tilannut usemmankin, vastaa samaa kuin NGK cpr8e. Jos ajan normiasetukset ecuun, niin toimii moitteetta, ei nokea tulppaa eikä nyvi täysillä,mielestäni ei muuta kuin nyt on ilmansaanti liian pientä, ei vaan viitsi ruveta porailemaan reikiä ilmnputsarin koteloon.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.