Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Männänvaihtoväli sylinteriin gy6 50cc

Aloittaja Maraboy76, 22.06.18 - klo:19:03

« edellinen - seuraava »

Maraboy76

Mikä mahtaa olla vaihtoväli männänrenkaille/männälle? Ebaystä saa 3,5e mäntäsarjan, Agilityllä ajettu 12000km. Kulkee hyvin joten mietin viitsiko koskea edes vielä,täysvakio (45km/t). Toinen vaihtoehto olisi 62cc sylinterisetti.

joni_k

nelitahtinen? ite vaihtelen maks 5000km välein.

Coastside

#2
Kokemukseni mukaan 10000 on jo tarpeeksi. Kun uusia saa kiinasta pyttyineen parilla kympillä, kannattaa vaihtaa. Männän ostossa on riski ettei se sovikkaan vaan on tiukka.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

joo montaa euroa ei säästä ja sylinterisarjan mukana tulee tiivisteet.

Maraboy76

Jostain luin että 7000 km kohdalla voisi olla sopiva hetki hommalle,toisaalta 62cc toisi pienen piristykseen, 72cc rikkoo paikat. Toistaiseksi Kyllikki kulkee hyvin rajoitettuna.

-Jarkko-

Muistakaan vain putsata ne uudet pytyt TODELLA hyvin eli niissä on ollut kaikenlaista valupursetta ym paskaa kanavissa ja joissakin malleissa pakopuolella "kuristus" eli pakoaukon ulkopinta ei ole pyöreä vaan puolikas.


andersand

23000 ajettu, hyvin toimii. Miksi vaihtaa jos ongelmia ei ole?

Coastside

#7
Kulumiseen tottuu niin ettei muutosta huomaa. Sitten kun käynnistyminen vaikeutuu, alkaa tehdä jotain, usein vääriä asioita. Ääriesimerkkinä tottumisesta oli isäni jonka solifer export hiipui hänen huomaamattaan. Veljeni sitten omin luvin puhdisti tukokset pois. Isän reaktio oli suuttuminen kun hän ei uskaltanut sillä ajaa! Olen jälkeenpäin miettinyt mitä siinä tapahtui että sen mopon tehot yllätti. Veli putsasi putsarin ja putken muttei karstoja kannesta ja puristukset oli suuret. Se nosti tehoa ja kun bensa oli superia niin ei nakuttanut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

Ei siihen mitään mäntää tartte vaihtaa jos ei mitään oireita ole. Kakstahtikoneiden hommia tuo mäntien vaihtaminen huoltotoimenpiteenä.
Liikennesika.

Maraboy76

Avasin koneen, männänrenkaiden välyys oli vieläkin 0,2. Kymco Agility mekaanisella rajoitimella.

MORPA

Nyt kun kone on auki, niin laitat siihen ihan kiltisti vaan 72ccm sylinterin. Omassa Agilityssä nyt 28000kn mittarissa joista viimeiset 13000km on ollut 72ccm eikä se mihinkään ole vielä hajonnut. Tossa mun Agilityssä ei ole ollut mitään muuta korjattavaa kuin ne jotka olen ensiksi itte väärin korjannut tai asentanut. Olen mä sillä kaatunutkin, mutta useimmiten se on kaatunut paikoiltaan ja saanut pientä elämänarpee itteensä.

Jos sulla on rajoitettu holkki ja vakio CDI niin se ei edes mene yhtään lujempaa 72ccm versiona. Ainoa ero on että kiihtyy paremmin ja jos pysähtyy ylämäkeen pääsee liikkeelle ilman työntämistä ;D
Liikennesika.

MORPA

Ny se siis hajos, alkoi savuttaa ja puristukset 9kg. Käy kyllä ihan nätisti ja kulkeekin, mutta ei tuota viitti ajaa, kun kunnolla hajoaa on koko moottori täynnä metallin kappaleita. Ei oikeastaan tietoa mikä hajos, mutta vaihtoehdot taitaa olla sylkky, mäntä tai kansi.

Tää kesä on ollu mun Agilitylle varsinainen tuskien taival, ehkä se 30000km alkaa jo vaatia jotain pientä laittoa. Isolohkolla kun on ajettu jo aika paljon. Onhan ton taipaleella ollut vikoja toki ennenkin, eikä tämäkään vika tielle jättänyt, hihnan tuhoutuminen kyllä jätti, ensimmäinen kerta tosin.

Easypartsilta tilattu noin seittemänkympin laatikko osasia, avataan kun on riittävä määrä osia käsissä. Päivittelen sitten kun tiedän enemmän.

Löröttelin tohon kyllä öljyä lisää sillain kannusta kaataen sen enmpiä mittailematta tai tarkastamatta öljymääriä, et voihan se siitäkin johtua, mutta vähän epäilen, kun ei se öljymäärä ollut juuri ylämerkin yläpuolella kun tsekkasin savutuksen havaitessani. Huohotin vois teoriassa olla tukossa, mutta noi puristuspaineet ei oikein siihen viittaa, alhaiset ne on.
Liikennesika.

MORPA

Nyt se taas toimii. Venttilinohjain oli poikk ja irtii, ja kun oli pakoventtiili niin luultavasti se poltti öljyä pakoputkessa eikä sylinterissä ja siksi kävi vielä ihan ok.

Eli kansi meni vaihtoon, onneksi semmonen löytyi hyllystä. Tässä "uudessa" kannessa oli tuplajouset venttiileille ja vanhassa taas ei ollut. Onko näitä Kymcon kansia siis tuplajousilla ja yksittäisllä jousilla? Tää varaosa kansi on valuleimojen perusteella 07 valmistettu kun taas orkkis kansi on 08, tosin en sen valuleimoista selvää saanut.

Sylinteri oli siis aivan ehjä, mutta uus laitettiin kun semmonen oli ostettu. Helpommalla olis päässyt kun olis tajunnut ton ohjurin olevan rikki. Kummalinen vika, kertakaikkiaan.
Liikennesika.

joni_k

eiks näissä kuulu olla kaks jousta ??? outoa jos ei ole.. onko se yksittäinen jousi sitten yhtä jäykkä mitä kaksi?

MORPA

No en minä niiden jäykkyksiä pysty mittaamaan, mutta ainakin tää yksittäinen jousi oli huomattavasti pidempi kun se tuplajousi. Enhän minä tiedä vaikka tuohon olisi kansi vaihdettu, mutta kun ostaessa oli 8000km mittarissa niin vähän oudolta tuntuis ja kun tämäkin kansi oli Kymcon leimoilla.

Ainoa ero oli siis nää jouset, muuten kannet vaikuttivat samanlaisilta, en tosin mitään mittauksia thnyt.

Oli siinä vanhassa rikki menneessä kannessa ne ohjurit aiko horoja.
Liikennesika.