Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

qinqqi zoner 125 (QM125T-10D) ihmettelyä

Aloittaja jwalk, 27.05.18 - klo:15:41

« edellinen - seuraava »

jwalk

#45
Malttamattomana laitoin liikenteeseen ja töiden jälkeen vähän lenkkeilyä..
Jälleen kerran, suutinta isommaksi. Nyt 138, huomen laitan 142.
Rullia vois keventää. Nyt kiinni ns. vakiot, 14 grammaset. Onhan tossa vääntöä, verrattuna entiseen, notta noillakin pärjäis,, mut perstuntuma vaatii esim 12g painoja. Nyt kierrokset täyskaasukiihdytyksessä reilu 7000. sinne n.8000 ois hyvä, kait..? Jos vaan Hocan A9 nokka ja takavarin laakeroitu voimansiirtolevy hoitaa hommansa, kuten toivoin
Mutta, näilläkin kepeästi kiihtyy 80(gps) vauhtiin ja sitä mennään melkeinpä pintakaasulla. Huippuja en vielä vähään aikaan testaa, ennenku sisäänajoa ja säädöt kohdalleen.

Oikeastaan tää kuuluis varmaan omat rojektit osiolle??? tämä yksinpuhelu.

jwalk

#46
Tänään hiukka päristelyä. Uskalsin pienelläsuoralla vähän kokeilla.. Reilu sata mittariin(näyttää aika tarkkaan todellista) helposti vajaalla kaasulla. vieläkin uupuu bensan vähyyteen täyskaasulla.
Neulaa kokeilen seuraavaksi shimmata ylöspäin.
huomasin kauppakäynnillä, että oli pari tippaa öljyä vuotanut perästä. Pitänee ottaa auki, siellä niin mitätön öljymäärä, että äkkiä hupenee.
105-110 lienee realistiset huiput, jahka saa säätöihin ja herkistyy.
Se on tuolle kikkareelle ihan tarpeeksi.
miinuspuolena näille virityksille on se, että värinät lisääntyneet selvästi. Varsinkin tyhjäkäynnillä saa mukavaa hierontaa ja korvat resonansseja ties mistä. Kierroksilla ei niinkään haittaa.
äänistä sen verran, näin kaverin hiippailevan, käännyin ympäri ja jäin paskaa jauhamaan. tokas, että aikamoiset äänet sun mopossa. Minä kysyin, että kovat vai??
Eeeei kovat vaan,,miehekkäät. :) Hah! Alle 200cc kiinanskootteri  ;D
Kylhän tuo aikamoista mörinää pitää, kun käännät tupin nurin. Tasakaasulla aikas hiljanen.
niin, alkuperäinen tavoite tälle hommalle oli se, että jos eksyy valtatielle, niin ei ole rekat vittuuntuneena takalokarissa kiinni. se näyttää toteutuvan.

viisnelonen

"tavoite tälle hommalle oli se, että jos eksyy valtatielle, niin ei ole rekat vittuuntuneena takalokarissa kiinni."

Tuo jwalkin lause on hyvä kriteeri skootterille jos aikoo maantiellä ajella.
Toivottavasti tuo sun setti pysyy nipussa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jwalk

Aika näyttää miten pysyy. Tämän mopon potentiaalit on minun kohdalta tässä. Ens kesäksi sitten semmonen, mitä ei tarvii viritellä. Ainakaan paljoa.
Perän Öljytipat näköjään tulleet huohotinletkusta. Tais tulla ylitäyttöä, kun muistaakseni kone pöydällä sinne lorottelin

konenikkari

"alkuperäinen tavoite tälle hommalle oli se, että jos eksyy valtatielle, niin ei ole rekat vittuuntuneena takalokarissa kiinni. se näyttää toteutuvan."
Ikävä totuus on ettei sillä nelitahtipiikillä kauaakaan pääse rekkoja karkuun, sori  :-\
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jwalk

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.04.19 - klo:14:58
"alkuperäinen tavoite tälle hommalle oli se, että jos eksyy valtatielle, niin ei ole rekat vittuuntuneena takalokarissa kiinni. se näyttää toteutuvan."
Ikävä totuus on ettei sillä nelitahtipiikillä kauaakaan pääse rekkoja karkuun, sori  :-\
joo varmaan, mutta kun edes tämän kesän, niin hyvä :)

Coastside

Vastaantulevien kuorkkien pyörteistä kun vielä selviää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

täyty ruveta väsäämään huohotus pönttöä, enklanniksi "oil catch can"
sen verran puhaltaa tuosta mitättömästä letkunpätkästä, mikä venakopassa kiinni. Rauhallisesti ajaen ei mitään ongelmaa, mutta kun päästelin vähän reippaammin, niin oli vähän öölisotkua.
Nyt viritelty systeemit. Kerron myöhemmin tulokset.
Tosin tuli laitettua öljyä taasen vähän turhan paljon,notta sekin vaikutti, mutta kahtellaan...

jwalk

#53
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 14.04.19 - klo:14:58
"alkuperäinen tavoite tälle hommalle oli se, että jos eksyy valtatielle, niin ei ole rekat vittuuntuneena takalokarissa kiinni. se näyttää toteutuvan."
Ikävä totuus on ettei sillä nelitahtipiikillä kauaakaan pääse rekkoja karkuun, sori  :-\
Kiitos positiivisesta kommentistasi, mutta en itsekään odota ihmeitä. tämä on nyt vaan yksi polku, minkä käyn loppuun...Mulla elämässä niiiin paljon keskenjääneitä polkuja, jotta, näin... älä YRITÄ ymmärtää. TEEN tai sitten EN TEE, ei ole vaihtoehtona, että YRITÄN.

joni_k

eikö sen alk per. viereen voisi porata isompaa reikää ja siitä isompi huohotusputki pienemmän rinnalle? itellä on ja ei ainakaan 72cc paineet saa mitään öljysumua aikaiseksi. ei tarvis minkään oil catch purkkien kans alkaa pelleilee.


viisnelonen

Onko siinä kuiva vai öljytty imuilmansuodatin ? Jos on öljytty vaahtomuovi niin silloin ohjaisin huohotushöyryt siihen suodatinkotelon imuaukkoon. Koneen imu vie ne mukanaan eikä niitä ainakaan pakokaasuista huomaa.

Tosin ihan tolkuton huohotus kyllä sitten jo kertoo runsaasta ohipuhalluksesta .. yleensä oire väljästä koneesta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

jwalk

#56
kone tuskin väljä, muutama satakilometriä ajettu, Kampikammiohan tuossa ei ole paljoa isompi, kuin 50cc koneessa. Mutta iskutilavuutta nelinkertaisesti.
Vapaavirtaussuodatin, joten siihen ei letkuja laiteta. Tuo asia oli jäänyt kokonaan multa huomioimatta, kannen nipassa joku 20cm letkunpätkä roikkumassa. En huomannu mitään, ennenkuin uskalsin vetää siivun täysillä. Sitten ilmaantui öljyistä kosteutta vasta. jokunen tippa tipahti asfaltille ja kun katsoin tarkemmin, niin kate oli öljyinen letkun kohdalta.
Idea tähän tuli ameerikan sskootterisaitteja selaillessa. Siellä näkyjään tapana järjestään asennella purkkeja, varsinkin kun isompia pyttyjä laitellaan.
En huomannut, että kellään olisi tullut ongelmia tuon kanssa.
Eroavaisuus tässä mun kyhäelmässä, valmiisiin setteihin nähden,että purkista tulee ulos 12mm sisähalkaisijaltaan letku, joka kulkee runkoputkea pitkin mopon perään jossa K&N pestävä filtteri.
Purkki tulee olemaan satulan etupuolella, alkuperäisen ilmansuodattimen kohdilla

jwalk

Esm. Wandamotor myy Monkey-type vehkeisiin purkkisettä ja niitähän on boijjaat laitelleet virivehkeisiinsä. En ole lukenut kuin myönteistä asiaa siitäkään.

jwalk

Joo, öölipurkki kiinni ja ajeltu. Huono idea oli kytkeä se tikunreikään, tai sitten olisi pitänyt saada purnukka ylemmäksi.Filtteri kastui Ilman sitä näyttäis täyttävän tehtävänsä.
tossa  kun on nyt sitten ylimääräinen nippa, niin harkitsen jos laittais toisen nipan venakoppaan ja siitä. Kuten Joni oli tehnyt.

jwalk

Joopajoo, taas tuli väärästä päästä lähdettyä ongelmaa purkamaan. Illan asiaa funtsailin ja tulin teidän kanssa samaan tulokseen, että ei sieltä pahemmin pitäis öljyä puskea.
Aamulla siis kone auki. Mitään vikaa en silmämääräsesti löytänyt.
sattu olemaan kumminkin varamäntä ja laitoin sen kiinni.
Samalla lisäsin tiivistepaksuutta vähän, tiputtaakseni hiukka ruttuja. laitoin myös takas hyväksi havaitun Narakun A8 nokan.
Eipä puhalla ölyä enää. En tosiaan löytänyt männästäkään mitään vaurioita. oisko niin pöljä teoria mitään, että sattuneet renkaiden katkokset linjaan???
Mekaaniset äänet vaimeni. On tossa Hocan nokassa rajummalti nosto, että pahaa tekee.
Kulkupuoli ei juurikaan heikentynyt, persdynolla ei yhtään.
Laitoin kumminkin venakoppaan uuden nipan.
Nyt lähtee 8mm letkulla, entisen 6mm sijaan.